افتتاح رسمی خط تولید انبوه و تحویل‌دهی موشک صیاد۳

11:26 - 31 تير 1396
کد خبر: ۳۳۱۲۳۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خط تولید انبوه و تحویل‌دهی موشک صیاد ۳ امروز صبح با حضور وزیر دفاع و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) افتتاح رسمی شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، خط تولید انبوه و تحویل‌دهی موشک صیاد ۳ امروز صبح با حضور وزیر دفاع و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) آغاز افتتاح رسمی شد.

افتتاح رسمی خط تولید انبوه و تحویل‌دهی موشک صیاد۳
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح رسمی خط تولید انبوه و تحویل دهی موشک صیاد 3 با بیان اینکه امروز تنها بحث تولید یک سیستم موشکی نیست بلکه صحبت از تولد یک تکنولوژی است، اظهار کرد: امروز تولد آن تکنولوژی‌ است که مجموعه‌ای از علوم فیزیک، شیمی و الکترونیک در آن دست به دست هم می‌دهند و سیستمی کاملا بومی با تعریف نیروهای مسلح ما از تهدید را برای امنیت و آسایش کشور به کار می‌گیرند.

وی افزود: امروز با دانش بومی صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران، موشک صیاد 3 که از کلاس موشک‌های برد متوسط به بالای جمهوری اسلامی ایران و متصل به سیستم سلاح تلاش 2 است، وارد شبکه پدافند هوایی کشور می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش با بیان اینکه سیستم موشکی صیاد 3 ارتقایافته صیاد 1 و 2 است، افزود: این سیستم موشکی به شکلی بسیار متهورانه در محیط جنگ الکترونیک قابلیت کارایی دارد و علیه اهداف با RCS کم یا همان سطح مقطع راداری بسیار کم که امروز لبه تکنولوژی جهان است، استفاده می‌شود.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه سیستم موشکی صیاد 3 هم به شکل فعال و هم به شکل نیمه فعال قابلیت استفاده دارد، گفت: اینچنین تکنولوژی تجمیع شده در سلاح موشکی متحرک و بومی، شاید تنها در دست چند کشور معدود در دنیا باشد.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران در فضای تهدید و تحریم، با تکیه بر صنعت دفاعی خود توانسته است به سیستم‌های دفاعی متهورانه و شجاعانه‌ای برسد.

 

افتتاح رسمی خط تولید انبوه و تحویل‌دهی موشک صیاد۳

همچنین سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این مراسم طی سخنانی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت و روز آمد سازی پدافند هوایی کشور در برد‌های پست، متوسط و بلند اظهارداشت: سامانه صیاد ۳ با برد عملیاتی حدود ۱۲۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی ۲۷ کیلومتر در مقابل تهدیدات هوایی در برد متوسط و بلند طراحی شده است.

وزیر دفاع افزود: موشک صیاد ۳ بر اساس آخرین فناوری‌های روز دنیا طراحی شده و قادر است با انواع مختلف تهدیدات مانند هواپیما‌های جنگنده رادار گریز، هواپیما‌های بدون سرنشین، موشک‌های کروز، بالگرد‌ها و انواع مختلف پرنده‌های مدرن دارای مانور، سرعت و ارتفاع بالا در محدوده عملیاتی خود درگیر شود.

وی افزود: این موشک دارای هدایت ترکیبی و مجهز به جستجو گر‌های پیشرفته‌ی فعال، نیمه فعال و همچنین مادون قرمز می‌باشد.

وزیر دفاع گفت: این موشک از قابلیت‌های پیشرفته مقابله با انواع جنگ الکترونیک برخوردار است.

سردار دهقان، با تبریک این موفقیت بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و نیرو‌های مسلح و قدردانی و سپاس از دست اندر کاران طراحی و ساخت سامانه سلاح صیاد ۳ تاکید کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در راستای تقویت بنیه دفاعی کشور در حوزه‌های گوناگون با نگاه به افق‌های سند چشم انداز بیست ساله کشور و حرکت بر مدار اقتصاد مقاومتی بعنوان موتور محرکه صنایع مختلف وزارت دفاع با تمام توان به سوی فتح قله‌های بلند فناوری‌های پیچیده دفاعی و نظامی گام برخواهد داشت و لحظه‌ای از ارتقاء توان رزمی- عملیاتی نیرو‌های مسلح غفلت نخواهد کرد.

 

افتتاح رسمی خط تولید انبوه و تحویل‌دهی موشک صیاد۳

در حال تکمیل...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *