رویترز: ایران از مکانیسم حل اختلاف درباره نقض برجام استفاده نکرد

21:39 - 30 تير 1396
کد خبر: ۳۳۱۰۹۶
منابع خبری روز جمعه ادعا کرده‌اند ایران از فرصت هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام برای آغاز کردن مکانیسم حل اختلاف بر سر نقض برجام استفاده نکرده است.

رویترز: ایران از مکانیسم حل اختلاف درباره نقض برجام استفاده نکردبه گزارش گروه بین‌الملل ،  منابع خبری روز جمعه ادعا کرده‌اند ایران از فرصت هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام برای آغاز کردن مکانیسم حل اختلاف بر سر نقض برجام استفاده نکرده است.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر از قول دو منبع افزود این دومین بار از ماه ژانویه است که ایران از این فرصت استفاده نکرده است. 

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز چهارشنبه گفته بود تحریم‌های اقتصادی جدید آمریکا روح و متن برجام را نقض کرده است. 

ایران، طبق ساز و کارهای مشخص شده در برجام، در صورتی که معتقد باشد هر یک از اعضای گروه 1+5 تعهدات خود را رعایت ننموده‌اند می‌تواند موضوع را رسماً به منظور حل و فصل به کمیسیون مشترک ارجاع کند. 

به نوشته رویترز، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران درباره اینکه آیا ایران موضوع نقض تحریم‌های آمریکا را به کمیسیون مشترک ارجاع داده، خودداری کرد. وی، علی‌رغم این گفت:‌«ما از تعهدات عمل‌نشده آمریکا ناراضی هستیم و اعلام کرده‌ایم که متقاعد نشده‌ایم که آمریکا به وظایفش به نحو احسن عمل کرده است.»

عراقچی اضافه کرد: «ایران حق خود برای نشان دادن هر گونه واکنش به این بدعهدی‌ها را محوفظ می‌داند.»

یک منبع آگاه به رویترز گفت: «ایرانی‌ها شکایت‌های زیادی مطرح کردند و روس‌ها از آنها حمایت کردند، اما آنها در دام بازی واشنگتن نخواهند افتاد.» 

 

 


برچسب ها: برجام وین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *