حضور گردشگران حادثه دیده در منطقه چال کندی در قالب تور‌های گردشگری غیر مجاز

15:59 - 30 تير 1396
کد خبر: ۳۳۱۰۴۸
گردشگرانی که در منطقه چال کندی حضور پیدا کرده و گرفتار شده بودند، با توری فاقد مجوز در این منطقه خطرناک حاضر شده اند.
چال کندی در پی حادثه غرق شدن تعدادی از جوانان که در قالب یک تور طبیعت گردی در منطقه چال کندی حضور داشتند،  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان اطلاعیه صادر کرد. 
 
متن این اطلاعیه به شرح ذیل است: 
 
شنیدن خبر دردناک حادثه‌ی رخ داده در رودخانه‌ی دز باعث تأثر و تأسف فراوان شد. این حادثه‌ی دردناک را به خانواده‌های داغدار، تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای دیگر حادثه دیدگان سلامتی مسئلت داریم.

در راستای اخبار تألم بار این رخداد، اخباری مبنی بر سفر حادثه دیدگان در قالب تور‌های گردشگری با مجوز اداره‌کل میراث فرهنگی منتشر شد.
 
برای روشن شدن موضوع لازم به ذکر است که این مطلب صحت نداشته و پیش از این توسط اداره‌ی میراث فرهنگی، به ایستگاه‌های قایق رانی مستقر در رودخانه‌ی دز تاکید جدی صورت گرفته که به هیچ وجه بدون مجوز و نامه، هیچ توری را همراهی نکنند؛ بنابراین آن چه از شواهد پیداست این است که سفر این افراد در قالب تور‌های دارای مجوز نبوده و با کرایه‌ی قایق‌های شخصی اقدام به سفر کرده اند و هیچ کدام از دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند "ب" در استان نقشی در این زمینه نداشته اند.
 
در پایان بار دیگر ضمن ابراز تأسف و همدردی از حادثه‌ی رخ داده، از هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم، توصیه‌های صورت گرفته را مورد توجه جدی قرار دهند تا در آینده هرگز شاهد حوادثی چنین دردآور نباشیم.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *