فعالیت سامانه اطلاعات درمان سوء مصرف مواد در مراکز درمان اعتیاد

16:32 - 30 تير 1396
کد خبر: ۳۳۱۰۳۹
مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: سامانه اطلاعات درمان سوء مصرف مواد ایران (آیداتیس) از یک سال قبل در مراکز درمان اعتیاد مورد استفاده قرار گرفته است.
معتادبه گزارش گروه جامعه ، احمد حاجبی، مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در خصوص برخی اظهار نظر‌ها در رابطه با ادامه فعالیت سامانه آیداتیس گفت: سامانه آیداتیس جهت ساماندهی و ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمان اعتیاد از سال گذشته راه اندازی و در حال حاضر در مراکز درمان اعتیاد که زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فعالیت می‌کنند، به کار می‌رود.

وی افرود: خوشبختانه بخش قابل توجهی از پزشکان درمانگر اعتیاد تاکنون همکاری بسیار خوبی با این طرح داشته اند.
حاحبی ادامه داد: طبق ارزیابی‌های میدانی به عمل آمده، به کار گیری این سامانه نتایج مثبتی را به دنبال داشته که از آن جمله نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های درمانی برای بیماران مراجعه کننده و جلوگیری از بروز برخی نابسامانی‌ها در عرضه متادون به نیازمندان واقعی دریافت خدمات درمانی است.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برای کاهش مصرف مواد مخدر در جمعیت عمومی و کاهش آسیب‌ها و پیامد‌های منفی سو مصرف مواد، نیازمند همکاری همه نهاد‌های ذی ربط و همچنین همه گروه‌های ارائه دهنده خدمات سلامت هستیم که به نوعی با این معضل مشترک بهداشتی و اجتماعی در ارتباط هستند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *