رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دفاتر سینمایی با زد و بند همه چیز را در دست گرفته‌اند/آثار دفاع مقدس قربانی سلیقه برخی افراد سودجو شده است

6:30 - 31 تير 1396
کد خبر: ۳۳۰۹۵۵
کارگردان ایران برگر گفت: تمام آنچه ما امروز در سینما می‌بینیم سلیقه این افراد محدودی است که سیستم پخش را در دست گرفته‌اند.

مسعود جعفری جوزانی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون که این روزها پیش تولید پروژه کوروش را در دست دارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، در خصوص وضعیت حال حاضر سینمای دفاع مقدس گفت: زمانی در همان دهه شصت سینمای دفاع مقدس در دوران اوج خود به سر می‌برد و همه با وطن پرستی، عشق، شور و اعتقاد به اسلام در زیر آتش باران دشمن به کار خود ادامه می‌دادند.

 

وی با اشاره به حضور افرادی مثل حبیب‌الله کاسه‌ساز در عرصه سینمای دفاع مقدس تصریح کرد: حبیب یکی از نمونه‌های والای این جوانان بود که همواره با عشق خود را متعهد و مدیون شهدا می‌دانست و می‌گفت که یاد این بزرگان باید همیشه جاویدان باشد. یادی که متاسفانه این روزها کم‌رنگ شده است.

 

کارگردان سریال "در چشم باد" با اشاره به ملاقات اخیرش با کاسه‌ساز افزود: هفته پیش من به ملاقات مرحوم کاسه‌ساز رفتم و با آن حال و سختی بیماری همچنان خبر از ساخت فیلم جدیدش در مورد دفاع مقدس می‌داد. این شور و اعتقاد چیزی است که این‌ روزها در سینمای ما کمباب و نایاب شده است.

 

وی اظهار کرد: دلیل اصلی اینکه سینمای دفاع مقدس مهجور مانده را می‌توان در انحصار کامل برخی دفاتر سینمایی برای عرصه تولید دانست. این‌ها با زد و بند 28 دقتر سینمای را بستند و تنها 4 دفتر فعال باقی ماند و با لابی خود در سینماها هم شریک شده و همه چیز را در دست گرفته‌اند.

 

کارگردان فیلم "ایران برگر" در همین راستا تاکید کرد: اینها پا را فراتر نهاده و تولیدکنندگان را تهدید می‌کنند تا آنچه آنها می‌گویند را تولید کنند و اگر نه با سیستم پخشی که در دست دارند جلوی اکران موفق فیلم را می‌گیرند.

 

وی با اشاره به علاقه مردم به آثار دفاع مقدس و تاریخی ادامه داد: مردم این گونه آثار را دوست دارند به شرطی که درست پخش شود. این آثار متاسفانه در سالهای اخیر قربانی برخی سودجو در سینما شده‌اند.

 

جوزانی با تاکید فرمایشی خواندن امر تولید در سینما خاطرنشان کرد: تمام آنچه ما امروز در سینما می‌بینیم سلیقه این افراد محدودی است که سیستم پخش را در دست گرفته‌اند. این دفاتر در حال حاضر با دیدگاه‌های خود سفارش اثر می‌دهند و یا توجه کامل به گیشه با هر نوع دیگری از سینما مقابله می‌کنند و با این روند جاری سینما روز به روز بدتر از این وضع را پیدا خواهد کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *