برگزاری انتخابات نظام پزشکی در ۲۰۰ حوزه اخذ رأی/ رقابت بیش از ۵ هزار کاندیدا

11:32 - 30 تير 1396
کد خبر: ۳۳۰۹۴۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: انتخابات نظام پزشکی از صبح امروز، جمعه با رقابت ۵۱۷۶ نفر در ۲۰۰ شهر در حال برگزاری است و تا ساعت ۲۰ ادامه دارد.
نظام پزشکی به گزارش گروه جامعه ، محمد آقاجانی گفت: هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی برای اولین بار هم به صورت حضوری در ۲۰۰ حوزه اخذ رأی و هم به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

وی افزود: انتخابات نظام پزشکی در شش گروه مجزا شامل گروه‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مامایی، علوم آزمایشگاهی و لیسانسه‌های پروانه دار برگزار می‌شود و در هر شهر اعضای هیات مدیره نظام پزشکی از این گروه‌ها انتخاب می‌شوند.

آقاجانی گفت: اعضای هیات مدیره نظام پزشکی در شهر‌هایی که بیش از ۵۰۰ عضو نظام پزشکی دارند، ۱۷ نفر و در شهر‌هایی که کمتر از این میزان عضو سازمان نظام پزشکی دارند، ۱۱ نفر است.

رئیس هیات اجرایی نظام پزشکی افزود: حدود ۲۵۰ هزار نفرعضو سازمان نظام پزشکی هستند که حق رأی دادند دارند و ۵۱۷۶ نفر نیز کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده این انتخابات هستند که برای عضویت در هیات مدیره‌های نظام پزشکی شهر‌های مختلف رقابت می‌کنند.

وی گفت: در این دوره از انتخابات نظام پزشکی برای اولین بار روش الکترونیک رأی گیری نیز وجود دارد و اعضای این سازمان می‌توانند با ارسال کد ملی خود از طریق موبایل به شماره ۲۰۰۰۱۹۰، کد امنیتی ۱۲ رقمی اختصاصی را برای شرکت در این انتخابات دریافت کنند و با استفاده از این کد می‌توانند با وارد شدن به سامانه انتخابات در مدت سه دقیقه رأی خود را به صورت الکترونیک بدهند.

آقاجانی افزود: اعضای سازمان نظام پزشکی در صورتی که پرسشی داشته باشند می‌توانند طی تماس با شماره تلفن ۸۱۴۵۴۷۰۰ تا ساعت ۲۰ امروز، پاسخ خود را دریافت کنند.

وی گفت: استقبال جامعه پزشکی از انتخابات این دوره مناسب بوده است و از صبح امروز تاکنون بیش از ۱۱۰۰ نفر به صورت حضوری و بیش از ۴۲۰۰ نفر به صورت الکترونیک رأی داده اند.

رئیس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: نتایج این انتخابات فردا اعلام می‌شود وتلاش می‌شود و روند برگزاری انتخابات شورای عالی نظام پزشکی و رئیس کل این سازمان به گونه‌ای انجام شود که در روز پزشک که اول شهریور است، رئیس کل جدید این سازمان، حکم خود را از دست رئیس جمهوری دریافت کند.

وی تصریح کرد: نمایندگان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نیز در تمام شعب اخذ رأی و روند برگزاری الکترونیک نظارت دارند و هر گونه تخلف احتمالی به سرعت رسیدگی می‌شود، ولی تاکنون تخلف خاصی در روند برگزاری انتخابات نبوده است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *