ترافیک تهران شرم آور است/ نظارت و کنترل خیلی ضعیف است

8:04 - 31 تير 1396
کد خبر: ۳۳۰۵۹۴
رئیس پلیس اسبق راهور تهران گفت: ترافیک تهران با وجود کاهش 30 درصدی سفرها،ترافیک شب های تهران در تابستان شرم آور است.

ترافیک تهران شرم آور است/ نظارت و کنترل خیلی ضعیف استسید هادی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، در مورد چرایی تداوم ترافیک تهران در تابستان و قفل شدن خیابان ها در برخی ساعات روز، اظهار داشت: ترافیک تهران دارای چند عامل است. یکی از مهمترین آنها مدیریت نشدن تقاضای سفر در تهران است. در تهران به جای آدم ها،خودرو ها جا به جا می شوند. و این شهر خودرو محور است.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که حمل و نقل عمومی تهران پاسخگوی نیاز های جا به جایی شهروندان نیست و 50 درصد جا به جایی ها توسط ناوگان شخصی انجام می شود.

کارشناس ارشد ترافیک با بیان اینکه برخی معاونت ها در تهران هماهنگ با هم کار نمی کنند، گفت: برخی اوقات شاهد هستیم در کنار خیابانی 8 متری برج هایی ساخته می شود که خود مزید علت اصلی ترافیک می شوند.

هاشمی با بیان اینکه مراکز تفریحی در تهران کم است ، تاکید کرد: به دلیل نبود مراکز تفریحی، مراکز تجاری شهر به محل دیدن و دیده شدن تبدیل شده و امروز پاساژ های تهران اصلی ترین پاتوق های شهروندان است. ساختن این مراکز در کنار بافت مسکونی باعث می شود که مناطق مسکونی و معابر فرعی که محلی برای جذب و حل ترافیک تهران هستند، خودشان عاملی برای پس زدگی ترافیک در اتوبان ها و شریان های اصلی شهر شوند.

رئیس پلیس اسبق راهور تهران با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر که در ترافیک تهران دخالت دارد نظارت و مدیریت بر ترافیک است، تاکید کرد: باید بدانیم برای کاهش ترافیک در شهر تهران باید آن را به هنگام و صحیح مدیریت کنیم و زمانی که دو دستگاه موظف به رفع ترافیک نا هماهنگ عمل می کنند، شاهد وقوع ترافیک در شهر تهران حتی در تابستان هستیم. ترافیک پایتخت شرم آور است و همه معابر در طول روز درگیر ترافیک شده و دارای گره ترافیکی هستند.


وی با اشاره به اینکه آستانه تحمل کاربران خودرو در تهران کاهش یافته است، تاکید کرد: رانندگان تهرانی به خاطر کم شدن صبرشان، تهاجمی رانندگی کرده و تحمل دیگر رانندگان را ندارند. پریشانی از چهره افراد هنگام رانندگی مشخص است. موضوع مهم این است که به جای لفاظی که گره گشای ترافیک نیست،باید نظارت و کنترل را افزایش داد.


هاشمی در مورد چرایی اینکه چرا برخی می گویند ترافیک تهران در تابستان وجود دارد، توضیح داد: از اول مهرماه به علت ورود دانش آموزان و دانشجویان به چرخه آموزش تهران شهر تهران 30 درصد بیشتر می شود. این در حالی است از فروردین ماه تا خرداد ترافیک پایتخت 15 درصد کاهش یافته و از اواخر اردیبهشت تا پایان شهرویور ترافیک شهر 30 درصد کاهش می یابد. ترافیک این روزهای تهران تعجب برانگیز است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *