آگاهی سریع دیابتی ها از زخم پا با این پد هوشمند/دیگر نگران نشتی درون لوله‌ها نباشید/انگشتری هوشمند برای برقراری ارتباط در محیط‌ های شلوغ

15:52 - 28 تير 1396
کد خبر: ۳۳۰۵۵۹
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
توسعه پد هوشمند برای جلوگیری از زخم پای دیابتی‌ها،رباتی که در لوله‌ها به دنبال نشتی می‌گردد،تولید چاپگر بی سیم با قابلیت اتصال همزمان به چند دوربین و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگارگروه فضای مجازی ، توسعه پد هوشمند برای جلوگیری از زخم پای دیابتی‌ها،رباتی که در لوله‌ها به دنبال نشتی می‌گردد،تولید چاپگر بی سیم با قابلیت اتصال همزمان به چند دوربین و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است. 

جزئیات را در ادامه بخوانید ...

 

توسعه پد هوشمند برای جلوگیری از زخم پای دیابتی‌ها

ایسنا: این پد و سایر محصولات مشابهی که برای نظارت بر دمای پای بیماران دیابتی توسعه یافته، به پزشکان این امکان را می‌دهد تا با گرفتن اسکن‌های حرارتی با وضوح بالا از کف پای بیماران، بر دمای بدن آنها نظارت کرده و از بروز زخم‌های جدی جلوگیری کنند.

همچنین بیماران به راحتی می‌توانند به صورت روزانه و در منزل این آزمایش را انجام دهند.

به گفته رییس شرکت سازنده بنام "پدی‌متریکز"(Podimetrics)، این فناوری می‌تواند کمک بسزایی به بیماران دیابتی در سراسر جهان بکند.

چندین سال قبل نیز یک کمپانی برای ساخت فناوری مشابه تلاش کرد که نتیجه تلاش آنها با استقبال زیادی مواجه نشد. زیرا بیمار می‌بایست به تنهایی چندین فاکتور را اندازه‌گیری می‌کرد.

اما این محصول جدید مشکلات قبلی را از بین برده و کار را برای بیماران و ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی آسان کرده است.

این فناوری متشکل از یک پد هوشمند بی‌سیم بوده که به راحتی می‌توان از آن در منزل استفاده کرد و به محض مشاهده علائم التهاب به بیماران و پزشکان هشدار می‌دهد.

برای استفاده از این سیستم، بیمار می‌بایست هر روز به مدت 20 ثانیه بر روی این پد هوشمند بایستد.

داده‌های به دست آمده از بیمار به سرعت به یک فضای ابری ارسال شده و در آنجا سیستم Podimetrics به بررسی درجه حرارت پای بیمار و احتمال بروز زخم می‌پردازد.

اگر احتمال بروز زخم وجود داشته باشد، سیستم به ارائه دهنگان مراقبت‌های بهداشتی هشدار فرستاده و آنها می‌توانند پروتکل‌هایی را برای جلوگیری از این اتفاق طراحی کنند.

اگر وضعیت بیمار خطرناک و نگران کننده باشد، بیمار باید هرچه سریع‌تر با پزشک خود ملاقات داشته باشد تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود.

رباتی که در لوله‌ها به دنبال نشتی می‌گردد

طبق گفته موسسه فناوری ماساچوست، به طور متوسط ​​20 درصد از جریان آب در سیستم های توزیع امروزی به دلیل وجود نشتی از بین می‌رود.

بنابراین محققان به فکر توسعه یک ربات کوچک افتادند که می‌تواند از طریق یک شیر آتش نشانی وارد لوله‌ها شده و نشتی‌ها را تشخیص می‌دهد.

این ربات PipeGuard نامیده شده و شباهت زیادی به توپ بدمینتون دارد.

PipeGuard به یک بدنه لاستیکی متصل بوده که برای پر کردن قطر لوله گسترش می‌یابد. پس از ورود به لوله و با بررسی مداوم میزان کشش و تغییر در لبه‌های خود، تغییرات فشار ناشی از نشت را تشخیص می‌دهد.

پس از اینکه ماموریت این ربات پایان یابد، مجددا می‌تواند از طریق یکی از شیرهای آتش نشانی بازیابی شده و اطلاعات آن استخراج شود.

این تیم تحقیقاتی فناوری جدید خود را اوایل امسال در عربستان آزمایش کرده و به نتایج موفقیت آمیزی دست یافتند. این ربات توانست نشتی‌ها را با موفقیت شناسایی کند.

تولید چاپگر بی سیم با قابلیت اتصال همزمان به چند دوربین

مهر: اگر چه تولید چاپگرهای بی سیم قابل اتصال مستقیم به دوربین های دیجیتال روز به روز در حال افزایش است، اما معمولا این چاپگرها را نمی توان به طور همزمان به چند دوربین عکاسی متصل کرد.

این چاپگر ۱۳۰ دلاری شرکت کنون دارای نمایشگر بزرگ ۳.۲ اینچی است که اعمال تنظیمات نهایی و برخی ویرایش ها برای چاپ عکس نهایی را تسهیل می کند.

چاپگر یاد شده به حالت چاپ جدیدی به نام Party Shuffle هم مجهز است که برای اتصال همزمان بی سیم چند دوربین به آن باید فعال شود. از این طریق می توان عکس های مختلف چند دوربین را به چاپگر منتقل کرد و با ترکیب و کنارهم قرار دادن آنها یک عکس ترکیبی چاپ کرد.

Selphy CP۱۳۰۰ به طور بی سیم به گوشی ها و تبلت های اندرویدی و دارای سیستم عامل iOS هم متصل می شود و قابلیت نصب کارت حافظه اس دی را هم دارد.

عکس ها توسط این چاپگر در ابعاد ۲ در ۶ اینچ، ۴ در ۶ اینچ و ۳.۹ در ۵.۸ اینچ قابل چاپ است.

همچنین افراد می توانند به دلخواه خود قاب های مختلفی را به عکس ها اضافه کنند. با قراردادن یک باتری عادی در این چاپگر می توان بیش از ۵۰ عکس رنگی با استفاده از آن چاپ کرد.

 گوگل شناسایی و بلوکه کردن برنامه های مشکوک را راحت کرد

از این پس در صورت استفاده کاربران از برنامه ها و اپ هایی که طراحان آنها از سیستم بررسی صلاحیت گوگل تاییدیه نگرفته باشند، پیام هشداری به نمایش درمی آید.

این پیام هشدار به کاربران اطلاع می دهد که برنامه مورد استفاده آنها از نظر شرایط امنیتی و عدم وجود کدهای آلوده و مخرب بررسی نشده و لذا بهتر است از کاربرد آن خودداری کنند.

پیش از این اپل خدمات مشابهی را به کاربران سیستم عامل OS X ارائه می کرد که گیت کیپر نام داشت. ویندوز ۱۰ رویه متقاوتی دارد و به طور کلی مانع از استفاده از برنامه هایی می شود که از طریق فروشگاه آنلاین مایکروسافت عرضه نشده باشند.

البته گوگل جلوی استفاده از برنامه های تاییدنشده را نمی گیرد و کاربران با انتخاب گزینه Advanced و نگارش عبارت ادامه در جعبه باز شده می توانند از برنامه مورد نظرشان استفاده کنند.

گوگل در پستی وبلاگی علت ارائه این خدمات تازه را تعهد به ایجاد اکوسیستمی سالم برای کاربران و برنامه نویسان دانسته است و اظهار امیدواری کرده از این طریق امنیت کاربران بیشتر تامین شود.

 با این انگشتر به موبایلتان جواب دهید

شرکت Sgnl انگشتری به نام Orri ساخته که به کاربر اجازه می دهد به وسیله آن تماس تلفنی پاسخ دهد و حتی نوتیفیکیشن های خود را کنترل کند.

این انگشتری مجهز به فناوری «استخوان هدایت»( bone conduction) است. در حقیقت فناوری مذکور ارتعاشاتی را به انگشتر موجود در دست کاربر می فرستد. این فرایند شبیه سازی فعالیت استخوان های کوچکی در گوش است که مسئولیت شنوایی را برعهده دارند.

این فناوری قبلا درون هدفون و کلاه ایمنی دوچرخه نیز به کار رفته بود. کاربران این دستگاه ها می توانند به موسیقی گوش کنند یا هنگام پاسخ دادن به یک تماس به سروصدای محیط نیز گوش کنند.

Orii از این فناوری در کوچکترین دستگاه موجود استفاده کرده است. این انگشتر به وسیله بلوتوث با موبایل یکپارچه می شود. کاربرمی تواند بدون نیاز به تلفن هوشمند خود، نوتیفیکیشن هایش را کنترل و پیام هایش را پاسخ دهد.

هنگامیکه با فرد تماس گرفته می شود، انگشتر می لرزد و یک چراغ ال ای دی روشن می شود. برای پاسخ به تماس نیز کافی است کاربر انگشتش را روی گوشش بگذارد. به گفته گروه سازنده، کیفیت صوت در این فناوری خوب است. همچنین در انگشتر دو میکروفون وجود دارد تا فرد بتواند علاوه برشنیدن، با مخاطب خود صحبت نیز کند. از این میکروفون ها برای ارسال پیام صوتی از طریق سیری یا دستیار شخصی گوگل نیز می توان استفاده کرد.

علاوه برآن انگشتر مجهز به یک اپلیکیشن موبایل است. کاربر در این اپلیکیشن می تواند دریافت نوتیفیکیشن های مشخصی را به وسیله انگشتر تعیین کند.

 چگونه می توان به وجود ویروس در کامپیوتر پی برد؟

صدا و سیما: همه ما می دانیم که ویروس های کامپیوتری و بدافزارها می توانند سبب ایجاد مشکلاتی برای کامپیوتر شوند. برخی از بدافزارها دائما تکثیر می شوند تا زمانی که همه فضای هارد دیسک شما را پر کنند. انواع دیگر بدافزارها داده های دستگاه شما را از بین می برند و کامپیوتر را به هم می ریزند. حتی برخی از آن ها وارد ایمیل شما شده و کد مخرب را برای لیست مخاطبین شما می فرستند. در این مواقع احتمال وجود کراکر بالا می رود.

کراکر یک هکر مخرب است که از بدافزار استفاده کرده و از راه دور به کامپیوتر شما دسترسی پیدا می کند.

استفاده از روش های محاسباتی امن و نصب نرم افزار آنتی ویروس مطمئن، از جمله کارهای مهم برای جلوگیری از ویروسی شدن کامپیوتر است. شما می توانید با توجه و دقت لازم و دوری از برخی تله های موجود در وب، از اکثر بدافزارها در امان بمانید. نخستین و بهترین کار این است که نرم افزار آنتی ویروس خود را به روز رسانی کنید.

گاهی نمی توان از کامپیوتر در مقابل ویروس ها محافظت کرد. ممکن است نرم افزار آنتی ویروس شما به روز نباشد یا توسط کد خاص هوشمندانه ای غیر فعال شده باشد. ممکن است شما به طور تصادفی روی لینکی کلیک کنید و ویروس را فعال کنید، یا هر شخص دیگری که در حال استفاده از کامپیوتر شماست برخی از بدافزارها را به اشتباه دانلود کند.

اگر نرم افزار آنتی ویروس شما قوی و به روز باشد، پیغامی دریافت می کنید مبنی بر اینکه برنامه آنتی ویروس در حال اسکن کامپیوتر شماست. این برنامه ویروس را می یابد. اما اگر نرم افزار شما به روز نباشد یا ویروس برنامه آنتی ویروس شما را غیر فعال کرده باشد چطور؟ آیا علائمی وجود دارند که نشان دهند کامپیوتر شما ویروسی شده است؟ درواقع چندین نشانه وجود دارد که با آن ها می توان به وجود بدافزار در کامپیوتر پی برد.

علائم وجود ویروس در کامپیوتر

اگر کامپیوتر شما دچار به هم ریختگی شود، نشانه آن است که مشکلی برایش به وجود آمده است. برخی از بدافزارها فایل های مهم کامپیوتری شما را به هم می ریزند. این موضوع سبب می شود کامپیوتر شما سر و صدای زیادی تولید کند. اگر کامپیوتر حین اجرای یک برنامه خاص یا باز کردن یک فایل خاص سر و صدا تولید کند، این بدان معناست که بدافزار سبب بهم ریختگی داده های کامپیوتری شده است.

یکی از علائم دیگر وجود بدافزار در کامپیوتر پایین آمدن سرعت اجرای برنامه نسبت به قبل است. در چنین مواقعی کد مخرب در حال بیرون کشیدن اطلاعات پردازشی از کامپیوتر شماست. اگر شما در حال اجرای برنامه سنگینی نیستید اما سرعت کامپیوتر شما کند است، باید احتمال دهید که کامپیوترتان ویروسی شده است.

پیغام های عجیب مبنی بر اینکه شما نمی توانید به درایو خاصی در کامپیوترتان دسترسی پیدا کنید نیز می تواند نشانه وجود ویروس باشد. همچنین اگر برنامه ای اجرا نشود یا فایلی باز نشود احتمال ویروسی شدن وجود دارد. برخی علائم مشابه دیگر پاسخگو نبودن سخت افزارهایی مانند پرینتر است. اگر هیچ یک از این علائم نشان دهنده وجود ویروس نباشد، مشکل می تواند از جای دیگری باشد.

یکی دیگر از نشانه های وجود ویروس آن است که اندازه های فایل ها نوسان داشته باشند، حتی اگر شما به آن فایل ها دسترسی نداشته باشید. در صورتی که به منو دسترسی دارید و نمایش فایل ها عجیب یا غیر طبیعی است باز هم این امکان وجود دارد که کامپیوتر شما دچار حمله بدافزاری شده باشد.

نکته مهم آن است که ویروس های کامپیوتری می توانند سبب مشکلاتی مانند آنچه در بالا گفته شد شوند، اما تنها این ویروس ها نیستند که می توانند سبب ایجاد چنین مشکلاتی شوند. ممکن است مشکل از جای دیگری باشد. اگر مطمئن شدید که کامپیوتر شما ویروسی شده باید راه های از بین بردن ویروس را امتحان کنید. بدین ترتیب ممکن است برخی از داده های شما از بین بروند اما همه داده ها از بین نمی روند.

هشدارهای غلط

هنگامی که در حال گشت و گذار در صفحات وب هستید، ممکن است با پیغام های هشدار دهنده pop-up روبرو شوید، این پیغام ها هشدار می دهند که ویروسی در کامپیوتر شما یافت شده و شما باید نرم افزاری را دانلود کنید تا از این ویروس رهایی یابید. مراقب باشید! اغلب این پیغام ها حقه هستند برای اینکه شما نرم افزار را دانلود کنید و نرم افزار به کامپیوتر شما آسیب بزند یا جاسوسی کند. اگر چنین پیغامی از سمت آنتی ویروس یا نرم افزار جاسوسی شما نیست، پس به آن اعتماد نکنید!

 حسگری که اطلاعات را از پوست ذخیره می‌کند

ایرنا:این حسگر جدید شباهت زیادی به یک خالکوبی طلایی روی پوست دارد و گزینه مناسبی برای نظارت پزشکی طولانی مدت بر وضعیت سلامت محسوب می‌شود. این حسگر به قدری سبک و راحت است که کاربران فراموش می‌کنند در حال استفاده از آن هستند.

اغلب حسگرهای پوشیدنی شامل مجموعه‌ای از مدارهای الکتریکی هستند که درون ماده‌ای مانند پلاستیک قرار گرفته‌اند و باید روی پوست کاربر قرار بگیرند. مشکل اینجاست که پلاستیک معمولا جنس سختی دارد و مانع تحرک می‌شود. اما محققان در این حسگر جدید از ماده‌ای استفاده کرده‌اند که توسط آب شسته می‌شود و مدارهای الکترونیکی مستقیما روی پوست کاربر قرار می‌گیرد. این مدارها انعطاف کافی را برای خم شدن و همراهی با حرکات اندام کاربر دارند.

این حسگرها از ماده‌ای موسوم به پلی وینیل الکل ساخته شده‌اند که در تولید لنزهای چشمی و غضروف مصنوعی کاربرد دارد. محققان ابتدا با استفاده از نیروی الکتریکی نوارهایی از جنس این ماده را باردار کردند. سپس روی نوارها را با لایه نازکی از طلا پوشاندند تا رسانش الکتریکی آن افزایش یابد. پس از طراحی و ساخت مدار موردنظر با استفاده از این نوارها کافی است که مدار روی پوست کاربر قرار گرفته و مقداری آب روی آن اسپری شود تا پلی وینیل الکل در آب حل شده و ساختار مدار الکتریکی از جنس طلا مستقیما روی پوست کاربر قرار گیرد. این مدار قابلیت روشن کردن یک لامپ LED یا انتقال اطلاعات به کامپیوتر را دارد.

محققان برای آزمایش عملکرد این حسگر از 20 داوطلب خواستند که به مدت یک هفته این حسگرها را مورد استفاده قرار دهند. در این مدت کاربران امور روزمره خود را به طور عادی انجام دادند و هیچ‌یک از داوطلبان در این مدت دچار خارش یا تحریک پوستی نشدند. همچنین هیچ‌یک از حسگرها دچار آسیب یا اختلال عملکرد نشد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Nanotechnology منتشر شده است.

 

 

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *