فشار زیادی روی من وجود دارد و به تنهایی نمی‌توانم فشارها را تحمل کنم/ دوئلی با برانکو ندارم/ خوشحال می‌شوم پسرم به سپاهان بیاید/دلیلی ندارد همکاری کی‌روش و تیم ملی تمام شود

11:12 - 28 تير 1396
کد خبر: ۳۳۰۳۹۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: دوئلی با برانکو ندارم چون مربیان که قرار نیست روبروی هم در زمین بازی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، سپاهان برای فصل جدید لیگ برتر یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی است، تیمی که با حضور زلاتکو کرانچار و با جذب بازیکنان خوب ایرانی و خارجی می‌خواهد به چند سال ناکامی در لیگ برتر پایان بدهد. شرایط این روزهای سپاهان باعث شد تا سراغ زلاتکو کرانچار برویم.

زلاتکو کرانچار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در مورد وضعیت سپاهان پیش از آغاز لیگ، خرید‌های جدید این تیم، شایعه حضور پسرش در اصفهان، دوئلش با برانکو و ... صحبت‌های زیر را انجام داد:

*ابتدا در مورد شرایط این روزهای سپاهان صحبت کنید.

خوشبختانه از وضعیت خیلی راضی هستم، بازیکنان در این مدت خیلی خوب چیزهایی که از آنها می‌خواستیم را انجام دادند.

*پس آماده آغاز لیگ هستید؟

بله، فقط مشکلی که داریم مربوط به بازیکنان خارجی است. مروان و کایرو 2 بازیکن خارجی جدید ما هستند که دیرتر به تیم اضافه می‌شوند. البته باید بگویم که ما توانستیم بازیکنان جدید و خوبی را جذب کنیم تا کنار بازیکنان قبلی تیمی قدرتمند را تشکیل بدهیم.

*از روند نقل‌وانتقالات سپاهان رضایت دارید؟

چراکه نه، گفتم که از شرایط کاملا راضی هستم. هر بازیکنی که جذب کردیم در فهرست اصلی من حضور داشت و از این بابت خوشحالم. البته ما هنوز می‌توانیم یکی، 2 بازیکن ایرانی و خارجی دیگر هم بگیریم، البته برای این موضوع عجله نمی‌کنیم و کیفیت را فدای سرعت نمی‌کنیم.

*باشگاه سپاهان تلاش زیادی کرد تا احسان حاج‌صفی و علی کریمی را هم برای فصل جدید زردپوش کند ولی این اتفاق رخ نداد، نبود حاج‌صفی و کریمی چقدر روی برنامه‌های شما اثر گذاشت؟

تأثیری ندارد، حاج‌صفی خودش خواست برای ادامه فوتبالش به اروپا برود وگرنه باشگاه آمادگی داشت که قرارداد او را تمدید کند اما احسان خواست به اروپا برود.

*داستان کریمی چه بود؟

همه می‌دانیم شرایط کریمی در دیناموزاگرب خوب نیست و خودش هم می‌خواهد شانش را در تیم‌های دیگر امتحان کند. من و طاهری تلاش زیادی انجام دادیم تا کریمی سپاهانی شود ولی او از ما زمان خواست. به هرحال ما در نهایت یکی، 2 روز دیگر می‌توانیم برای کریمی صبر کنیم. اگر قرار باشد کریمی دیرتر از این زمان به سپاهان اضافه شود به درد ما نمی‌خورد چون نمی‌تواند خودش را با شرایط تیم هماهنگ کند.

*بعد از بازی دوستانه‌ای که با تراکتورسازی داشتید، اعلام کردید برای نیم‌فصل مهدی شریفی را می‌خواهید؟

بله، شریفی بازیکن سپاهان است که برای گذراندن خدمت مقدس سربازی به تراکتورسازی رفته است ولی بعد از پایان خدمتش باید به سپاهان برگردد. ما همواره ارتباط خوبی با تراکتورسازی و مسئولان نظام وظیفه داشته‌ایم. مسلما شریفی بعد از پایان خدمتش باید فوراً به سپاهان برگردد. البته خوشحالم که شریفی 2 سال در تیمی بازی کرده که به تجربه‌اش اضافه کرده است.

*از نظر کارشناسان، سپاهان به همراه پرسپولیس و استقلال شانس‌های اصلی قهرمانی فصل پیش روی فوتبال ایران هستند، این مسئله روی شما فشار نمی‌آورد؟

قطعا فشار وجود دارد، بعد از بازگشت من به سپاهان بعضی شرایط تغییر کرد. هواداران و کارشناسان از سپاهان جام‌های متعددی می‌خواهند، در این شرایط من به تنهایی نمی‌توانم از پس این فشارها بر بیایم به خاطر همین باید مثل همیشه باشگاه هم به کمک ما بیاید. امیدوارم همانطور که شما گفتید ما به همراه پرسپولیس و استقلال شانس کسب قهرمانی باشیم.

فشار زیادی روی من وجود دارد و به تنهایی نمی‌توانم فشارها را تحمل کنم/ دوئلی با برانکو ندارم/ خوشحال می‌شوم پسرم به سپاهان بیاید/دلیلی ندارد همکاری کی‌روش و تیم ملی تمام شود

*خیلی‌ها معتقد هستند دوئل اصلی این فصل بین کرانچار و برانکو است، این موضوع را قبول دارید؟

ببینید! مربیان که قرار نیست روبروی هم در زمین بازی کنند، این بازیکنان هستند که با عملکردشان در زمین سرنوشت یک بازی را رقم می‌زنند. البته برانکو نسبت به من جلوتر است چون بیشتر از 2 سال است که در پرسپولیس حضور دارد و کاملا شرایط این تیم را در دست دارد. البته ما هم در مدت کوتاهی توانسته‌ایم که تیم را به یک اعتماد به نفس بالا برسانیم. ما برای مبارزه با پرسپولیس به توانایی بازیکنان‌مان اعتقاد داریم.

*فکر می‌کنید پرسپولیس با برانکو برای موفقیت در آسیا شانسی داشته باشد؟

قطعا این تیم و برانکو شانس بزرگی برای موفقیت در آسیا دارند، برانکو یک مربی بزرگ است که با مجموعه‌ای که در اختیار دارد می‌تواند به موفقیت برسد.

*این روزها صحبت‌های زیادی در مورد حضور پسر شما یعنی زلاتکو کرانچار در سپاهان شنید می‌شود، آیا شما به پسرتان توصیه می‌کنید که به سپاهان بیاید؟

من نمی‌توانم در مورد آینده نیکو حرف بزنم، نیکو با تیمش قرارداد دارد و باید به قراردادش پایبند باشد. البته اگر خود نیکو بخواهد به من در سپاهان ملحق شود خیلی خوشحال می‌شوم، همانطور که گفتم تصمیم‌گیرنده اصلی در این مسئله نیکو است.

*نظرتان راجع به قرعه‌کشی لیگ برتر چیست؟

امسال لیگ سختی داریم و همه تیم‌ها هم قدرتمند هستند. به شخصه فکر می‌کنم 5،6 هفته اول برای همه تیم‌های مهم است. البته باید بگویم که ما کاملا آماده هستیم تا در تمام بازی‌ها که مانند یک دربی است حضور قدرتمند داشته باشیم.

*در مورد وضعیت تیم ملی کرواسی در راه صعود به جام جهانی چه صحبتی دارید؟

علی‌رغم شکستی که کرواسی در ماه ژوئن داشت فکر می‌کنم که تیم کشورم شانس اصلی صعود به جام جهانی در گروه خودش است. ما بازیکنان با کیفتی داریم که در بهترین تیم‌های اروپا بازی می‌کنند پس باید به جام جهانی برویم.

*فکر می‌کنید ایران و کرواسی بتوانند در جام جهانی موفق شوند و از گروه‌شان صعود کنند؟

من در جام جهانی نه تنها برای کرواسی بلکه برای ایران آرزوی موفقیت دارم و به شخصه اعتقاد دارم ایران و کرواسی می‌توانند از گروه‌شان در جام جهانی صعود کنند و به مرحله بعدی بروند.

فشار زیادی روی من وجود دارد و به تنهایی نمی‌توانم فشارها را تحمل کنم/ دوئلی با برانکو ندارم/ خوشحال می‌شوم پسرم به سپاهان بیاید/دلیلی ندارد همکاری کی‌روش و تیم ملی تمام شود

*برای کارلوس کی‌روش چه پیامی دارید؟

پیام من به کی‌روش این است که همین راهی را که می‌رود را ادامه بدهد. واقعا دلیلی نمی‌بینم که کی‌روش بخواهد همکاری‌اش با ایران را تمام کند آنهم با تیم قدرتمندی که در اختیار دارد. در این راه فدراسیون فوتبال هم به خوبی برنامه‌های تیم ملی را سازماندهی می‌کند که این مسئله می‌تواند برای کی‌روش یک امتیاز بزرگ باشد.

*در پایان اگر صحبتی مانده بگویید.

صحبت خاصی ندارم، فقط از خبرگزاری میزان تشکر می‌کنم که این وقت را به من داد.

گفت‌وگو از میلاد اعظمی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *