کوئیک و ساینای اتوماتیک اواسط پائیز به خیابان‌ها می‌آیند

9:33 - 28 تير 1396
کد خبر: ۳۳۰۳۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: محصولات جدید همچون کوئیک، ساینای اتوماتیک و برلیان در پائیز به خیابان‌ها می‌آیند.

کوئیک و ساینای اتوماتیک اواسط پائیز به خیابان‌ها می‌آیند/ قیمت جایگزین پراید حداکثر 32 میلیون تومان استبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، رضا تقی زاده در نشست خبری گروه سایپا که در حاشیه نمایشگاه خودروی شیراز برگزار شد، اظهار کرد: قیمت قطعی کوئیک به دلیل آنکه مجوزهای تولید را دریافت نکرده است مشخص نشده و محدوده قیمت این خودروی جدید33 تا 40 میلیون تومان است.


وی خاطر نشان کرد: خودرروی کوئیک ، ساینای اتوماتیک ، C 3 برلیان در مرداد ماه پیش فروش خواهد شد که عرضه کوئیک و ساینا آبان ماه وبرلیان شهریور و مهر ماه سال جاری انجام خواهد شد.


تقی زاده در پاسخ به این سوال که قرارداد سایپا و سیتروئن در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: خط تولید سیتروئن برای محصول C3 سیتروئن تا پایان سال جاری راه اندازی خواهد شد و این درحالی است که انتقال تکنولوژی از این شرکت فرانسوی به طور کامل انجام شده است.


وی دررابطه با اعمال افزایش قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت تأکید کرد: هرزمان که نامه شورای رقابت به طور رسمی به شرکت سایپا ارائه شود افزایش قیمت برای محصولات صورت می‌گیرد واین درحالی بوده که افزایش قیمتی از سوی شرکت سایپا از سوی شورای رقابت پیشنهاد نشده بود.


معاون بازاریابی و فروش شرکت سایپا تاکید کرد: در حال حاضر بحران تقاضا وجود ندارد و به دلیل آتش سوزی یکی از قطعه سازان بزرگ کشور در بهار سال جاری از تولید عقب افتادیم و در تحویل محصول با تأخیر مواجه هستیم.


تقی زاده با بیان اینکه در محصول پراید استراتژی کاهش حجم تولید دنبال می‌شود، افزود: 3 سال پیش پراید 68 درصد از محصولات تولیدی سایپا را تشکیل می‌داد که در حال این حاضر این عدد 25.8 درصد کاهش یافته در آینده نزدیک این عدد افت چشمگیری را خواهد داشت.


تقی زاده پراید را یک محصول زیان ده توصیف کرد و گفت: به دنبال آن هستیم تا محصول سودده که رضایت نسبی مشتری رابه همراه دارد جایگزین پراید کنیم.


وی با اشاره به اینکه ساینا و کوئیک می‌توانند از شاخص‌های استانداردهای 80 گانه سربلند بیرون بیایند، خاطر نشان کرد: نمی‌توان یک خودروی 5 ستاره را جایگزین پراید کرد .


تقی زاده افزود: ساینای اتوماتیک دو ستاره کیفیت را دریافت خواهد کرد و تا زمانی که محصول جدیدی برای عرضه به بازار آماده نباشد قیمتی برای آن اعلام نمی‌شود.


وی در پاسخ به سوال میزان مبنی بر اینکه چند درصد از چکهای مشتریان که محصولات سایپا را به صورت اقساط خریداری کرده‌اند برگشت خورده است، بیان کرد: در بررسی‌های اولیه 6 درصد چک‌های مشتریان برگشت می‌خورد که با پیگیری‌های بعدی این عدد به حدود 1 درصد می‌رسد.


معاون بازاریابی و فروش سایپا در رابطه با همکاری‌های بین المللی با شرکای تجاری همچون نیسان و کیا یادآور شد: مذاکره با تولید کنندگان خارجی تحت تأثیر مسائل سیاسی است ودر حال حاضرمذاکرات جدیدی با نیسان ژاپن صورت گرفته که در آینده نزدیک اطلاعات تکمیلی آن اعلام خواهد شد وبرای افزایش حجم همکاری‌ها با کیای کره مذاکراتی در دست انجام است.


تقی زاده در انتها دلیل تأخیر در عرضه خودروی کوئیک را انجام آزمون و بررسی‌های مضاعف برای رفع نواقص این خودرو اعلام کرد.


برچسب ها: خودرو قیمت پراید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *