رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیگیری حق‌آبه ایران از دجله و فرات در مجامع بین‌المللی در صورت عدم تامین

6:46 - 28 تير 1396
کد خبر: ۳۳۰۲۱۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر حق آبه ایران روی رودخانه دجله و فرات تامین نشود حتما ضرورت دارد ایران این موضوع را در محاکم بین‌المللی دنبال کند.

نقوی حسینیسیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی  با اشاره به طرح «گاپ» و موضوع سد‌سازی اخیر ترکیه روی رودخانه دجله و فرات گفت: قطعا مسئولین باید در این زمینه اقدامی انجام دهند.

وی افزود: استفاده از آب رودخانه‌ها تابع رژیم‌های حقوقی است که مورد توافق بین کشورها بوده است لذا کشور ما از این آب حق آبه مشخصی دارد و این حق آبه تعریف شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر این حق آبه تامین نشود حتما ضرورت دارد که جمهوری اسلامی ایران در محاکم بین‌المللی این موضوع را دنبال کند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته بحران آب در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس تصریح کرد: در جریان برگزاری جلسات کمیته آب  این کمیسیون، موضوع سد‌سازی‌های اخیر ترکیه دنبال خواهد شد.

نقوی حسینی از جلسه فوق العاده اخیر کمیته آب کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره طرح «گاپ» خبر داد و بیان داشت: در این جلسه همه ابعاد سدسازی‌های اخیر  کشور ترکیه مورد بررسی قرار گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *