ساماندهی علائم هندسی در سطح شهر تهران/ مطابقت نداشتن هزینه های احداث پل صدر و تونل نیایش با رقم اعلامی

12:22 - 27 تير 1396
کد خبر: ۳۳۰۰۴۲
اعضای شورای شهر تهران خواستار رعایت اولویت بندی ها در اجرای پروژه ها در شهر تهران شدند.

ساماندهی علائم هندسی در سطح شهر تهران/ مطابقت نداشتن هزینه های احداث پل صدر و تونل نیایش با رقم اعلامیبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، علیرضا جاوید، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در در سیصد و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران حضور پیدا کرد.


پس از ارائه توضیحات معاون شهردار در رابطه با عملکرد 12 ساله معاونت فنی و عمرانی شهرداری، احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: از ابتدای سال 82، خلاصه کردن سازمان ها و شرکت هایی که در سطح شهرداری تشکیل شده بود، آغاز شد.


وی افزود: این سازمان ها خلاصه شده و به حد اقل رسید و شاهد کوچک سازی سازمان ها و شرکت ها در شهرداری تهران بودیم.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت رینگ داخلی و خارجی شهر تهران تصریح کرد: رینگ داخلی تهران در حال به اتمام رسیدن است اما رینگ خارجی تهران همچنان ناقص بوده و باید بازنگری در برنامه ها صورت گیرد.


دنیا مالی در خصوص وضعیت جمع آوری آبهای سطحی در پایتخت اظهارکرد: در کانال های پایین دست، حجم آب خارج شده در شهر تهران قابل توجه بوده و اقدمات خوبی در حوزه آبهای سطحی انجام شده است.


در ادامه، غلامحسین مختاباد، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به تسهیلات هندسی صورت گرفته در سطح شهر تهران گفت: خط کشی ها و علائم هندسی مورد استفاده قرار گرفته در سطح شهر تهران باید مورد ساماندهی قرار گرفته و هیچ پروژه ای بدون تجهیز به علائم راهنمایی و رانندگی افتتاح نشود.


همچنین رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: اولویت ها در پروژه های اجرایی در شهر تهران رعایت نمی شود و درخواست ما این است که به اولویت بندی ها توجه شود.


وی در خصوص وضعیت تونل امیر کبیر خاطرنشان کرد: تاریخ 15 شهریور 93، تذکری را به شهرداری ارسال و علت عدم افتتاح کامل تونل امیر کبیر را خواستار شدیم. در پاسخ به نامه ارائه شده، مطرح شد که تونل از زمان افتتاح رسمی به طور کامل فعال بوده و ترافیک در آن جریان دارد این درحالی است که بخشی از آن هنوز هم مورد استفاده قرار نمی گیرد.


بر اساس این گزارش، محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: هزینه مربوط به پل صدر و تونل نیایش، در اواخر سال 92، حدود 4 هزار و 200 میلیارد تومان اعلام شد و اعداد کنونی اعلام شده با این عدد مطابقت ندارد.


وی در خصوص فعالیت های عمرانی بزرگراه سازی در سطح شهر تهران گفت: ابتدای برنامه 5 ساله در حوزه بزرگراه سازی، تمام فعالیت ها در حوزه بزرگراه سازی به اتمام رسیده بود و شهرداری در این حوزه عملکرد خوبی داشته است.


سرخو در رابطه با وضعیت بزرگراه ارتش تصریح کرد: تقاطع های غیر هم سطح ایجاد شده در بزرگراه ارتش، نیازمند اصلاح است زیرا اکنون مردم دچار سردرگمی شده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *