اسناد همکاری‌های سلامت ایران و قرقیزستان امضاء شد

11:36 - 27 تير 1396
کد خبر: ۳۳۰۰۰۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
در سفر وزیر بهداشت کشورمان به قرقیزستان، اسناد همکاری‌ها در حوزه سلامت دو کشور ایران و قرقیزستان امضاء شد.

اسناد همکاری‌های سلامت ایران و قرقیزستان امضاء شدبه گزارش گروه جامعه ، سید حسن هاشمی که به بیشکک پایتخت قرقیزستان سفر کرده است با با باتر علیف وزیر بهداشت این کشورملاقات کرد و در این دیدار اسناد همکاری‌های حوزه سلامت دو کشور در حوزه‌های دارو، درمان و آموزش امضاء شد.

براساس این تفاهم نامه و درخواست کشور قرقیزستان، ایران در زمینه انجام پیوند اعضاء و معاینات و اعمال جراحی پیشرفته چشم با این کشور همکاری خواهد کرد.

همچنین در حوزه همکاری‌های دارویی مقرر شد دارو‌های مورد نیاز براساس لیست اقلام دارویی در اختیار این کشور قرار گیرد و وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و سندیکای تولید دارو‌های انسانی، شرکت‌های تولید کننده دارو را برای حضور در قرقیزستان و صادرات دارو تشویق نمایند.


همچنین موضوع گردشکری سلامت از دیگر بند‌های این اسناد همکاری بوده است که دو شرکت گردشگری سلامت به این کشور سفر کرده و مقدمات اجرایی شدن این بند از سند همکاری را اجرایی نمایند.

براساس این گزارش در یکی دیگر از پروتکل‌های همکاری که به امضای دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت قرقیزستان رسید در زمینه روند ثبت دارو همکاری خواهد شد و مقرر شد کمیته مشترکی مقدمات اجرایی شدن این بند را ن‌هایی نمایند.
 

برچسب ها: دارو وزیر بهداشت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *