آنکارا مانع تشکیل دولت تروریستی در جنوب مرزهای این کشور خواهد شد

1:36 - 27 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۸۷۶
شورای امنیت ملی ترکیه همچنین در بیانیه امروز خود تاکید کرد که در صورت هرگونه تعرض و حمله از خاک سوریه و عراق به مرزهای جنوبی این کشور، اقدامات مقتضی در چارچوب حقوق بین‌الملل انجام خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ،شورای امنیت ملی ترکیه پس از جلسه عصر امروز خود با صدور بیانیه ای نهایی اعلام کرد که آنکارا به هیچ وجه اجازه تشکیل دولت تروریستی در جنوب مرزهای این کشور را نخواهد داد.

در جلسه شورای امنیت ملی ترکیه که امروز به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور برگزار شد، همچنین وضعیت فوق العاده در این کشور برای پنجمین دوره متوالی تمدید شد.


شورای امنیت ملی ترکیه همچنین در بیانیه امروز خود تاکید کرد که در صورت هرگونه تعرض و حمله از خاک سوریه و عراق به مرزهای جنوبی این کشور، اقدامات مقتضی در چارچوب حقوق بین‌الملل انجام خواهد شد.


این نهاد در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که تصمیم مقامات اقلیم کُردنشین شمال عراق در خصوص برگزاری همه پرسی استقلال به صورت حقوقی قابل اجرا نیست و این اقدام، یک خطای فاحش بوده و نتایج نامطلوبی در پی خواهد داشت چرا که حفظ تمامیت ارضی و اتحاد سیاسی عراق منوط به ایجاد ثبات پایدار٬ امنیت و رفاه در منطقه است.


در بیانیه شورای امنیت ملی ترکیه تاکید شده است: سلاح ها و مهماتی که توسط برخی کشورهای متحد در اختیار گروه های تروریستی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) در شمال سوریه قرار گرفته، در مخفیگاه گروه تروریستی پ.ک.ک کشف شده و این امر بار دیگر حقانیت آنکارا در خصوص ارتباط این گروه های تروریستی اثبات کرد.


این نهاد عالی تصمیم گیری در ترکیه در بیانیه خود تاکید کرده است که با ادعای مبارزه با گروه تروریستی داعش، گروه‌های تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د و ی.پ.گ مشروعیت پیدا نخواهند کرد.


در این بیانیه همچنین آمده است: گروه تروریستی و تجزیه طلب پ.ک.ک با هدف قرار دادن غیرنظامیان و نمایندگان احزاب سیاسی بار دیگر نشان داد که تنها هدف این تشکیلات تروریستی و شاخه های آن، از بین بردن تمام مخالفان است.
در این بیانیه شورای عالی امنیت ملی ترکیه همچنین آمده است: تا زمانی که استاندارد دوگانه علیه گروه های تروریستی کنار گذاشته نشود، امکان ندارد صلح و ثبات در منطقه برقرار شود.


شورای امنیت ملی ترکیه عالی ترین مرجع تصمیم گیری در این کشور است و جلسات آن برای همفکری، بررسی و تصمیم گیری در خصوص موضوعات مهم این کشور به ریاست رئیس جمهوری تشکیل می شود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *