این ژله جادویی 5 برابر فولاد مقاومت دارد! +عکس

22:46 - 26 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۸۶۰
محققان موفق به ساخت ژلی شده‌اند که به گفته آنها از مقاوتی به اندازه فلز و انعطاف‌پذیری به اندازه ژله برخوردار است و می‌تواند روند ترمیمی و سالخوردگی بدن انسان را متحول سازد.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، این ماده در نگاه اول شبیه به باند پانسمان است اما محققان ژاپنی دانشگاه هوكایدو كه آن را ابداع كردهاند میگویند مقاومت آن پنج برابر بیشتر از فولاد كربنی است.


این پارچه مقاوم و انعطافپذیر تركیبی از هیدروژل و فیبرهای شیشهای است. این تركیب ویژه باعث شده تا مقاومت آن، براساس میزان انرژی مورد نیاز برای تخریب هریك از تركیبات، افزایش پیدا كرده و ماده 100 برابر مقاومتر از هیدروژلها و 25 برابر قویتر از فیبرهای شیشهای شود.

این ژله جادویی 5 برابر فولاد مقاومت دارد! +عکس


محققان دانشگاه هوكایدو طی سه سال گذشته درتلاش برای ابداع این ماده بودهاند و معتقدند مقاومترین مادهای كه تاكنون انسان به آن دسترسی پیدا كرده را ابداع كردهاند.


به اعتقاد آنها این هیدروژل مقاوم شده با فیبرهای شیشهای را میتوان برای ایجاد زیستموادی مانند اندامهای مصنوعی با توانایی مقاومت در برابر مصرف روزانه مورد استفاده قرار داد. برای مثال میتوان از این ماده برای ساخت غضروفهای مصنوعی استفاده كرد كه معمولا به صورت طبیعی در معرض فرسایش زیادی قرار دارد.


از دیگر كاربردهای این ماده،تولید لباسهای ورزشی، كلاههای ایمنی و جلیقههای ضدگلوله است، زیرا محققان معتقدند این ماده مقاومت بسیار خوبی در برابر گلوله خواهد داشت.

 

منبع: خبرآنلاین

 

 

 

 


برچسب ها: فناوری نوین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *