دربی یا بازی با هواداران؟/ مچ اندازی مسئولان و اسپانسر با چاشنی «هرکی زورش بیشتر بود!»

9:19 - 27 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۷۹۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
در چند هفته گذشته خبرهای پر تعدادی از دربی آلمان منتشر شده که کاملا هواداران را سردرگم کرده و به نوعی آقایان، رسانه‌ها و هواداران دو تیم را به سخره گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، «دربی آلمان»، اگر این عبارت را در اینترنت جست‌وجو کنید، در همان صفحه اول به خبرهایی مربوط به دربی دوستانه استقلال و پرسپولیس برمی‌خورید که تناقض فاحشی با یکدیگر دارند. خبر اول از لغو بازی حکایت دارد و خبر رسانه دیگر، تاریخ برگزاری قطعی این دیدار را روی خروجی خود قرار داده است.

در چند هفته گذشته خبرهای پر تعدادی از دربی آلمان منتشر شده که کاملا هواداران را سردرگم کرده و به نوعی رسانه‌ها را هم به سخره گرفته است. یک بار نماینده اسپانسر سرخابی‌ها که متولی برگزاری دربی است، تأکید می‌کند که بازی به طور قطعی در تاریخ اعلام شده برگزار خواهد شد اما سعید فتاحی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ برگزاری دربی را رد می‌کند.

نزدیک بودن تاریخ برگزاری دربی و سوپرکاپ فوتبال ایران باعث شده سازمان لیگ و اسپانسر اصلی دو باشگاه بزرگ پایتخت مقابل هم قرار بگیرند. برخی معتقدند اسپانسر سرخابی‌ها از ابتدا هم می‌دانسته این بازی برگزار نمی‌شود و با انتشار خبر برگزاری دربی دوستانه در رسانه‌ها توانسته تبلیغات رایگان و البته گسترده‌ای برای خود انجام دهد اما نکته مهم اینجاست که با اتفاقات رخ داده، شأن فوتبال ایران زیر سؤال رفته است.

فدراسیون فوتبال ایران از یک ماه قبل با فدراسیون فوتبال آلمان نامه‌نگاری انجام داد تا شرایط برگزاری دربی در بیله‌فلد فراهم شود. حتی ورزشگاه رزرو شد اما حالا اعلام شده بازی برگزار نمی‌شود؛ اتفاقی که قطعا تبعات و جریمه‌هایی را برای استقلال و پرسپولیس به دنبال خواهد داشت.

نکته عجیب و تأسف‌بار اینکه برنامه‌ریزی یک شرکت که شریک تجاری دو باشگاه بزرگ پایتخت محسوب می‌شود برای درآمدزایی، لیگ برتر فوتبال ایران را که از مدت‌ها قبل تقویمش آماده شده، به بازی گرفته است. بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران در سال منتهی به جام جهانی با ترافیک شدیدی روبرو است و اردوهای تیم ملی فوتبال کشورمان هم میان آن گنجانده شده اما اصرار اسپانسر به برگزاری دربی دوستانه تمام برنامه‌های فوتبال ایران را تحت تأثیر قرار داده است.

انتظار می‌رود نه‌تنها فدراسیون فوتبال بلکه حتی وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی ورزش کشور به این موضوع ورود کند و اجازه ندهد اعتبار فوتبال ایران که در حال حاضر قدرت اول آسیا محسوب می‌شود بیش از این زیر سؤال برود.


برچسب ها: دربی دربی آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *