رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نگرانی‌های امنیتی اسرائیل در توافق آتش‌بس در جنوب‌غربی سوریه در نظر گرفته شده‌ است

16:23 - 26 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۷۸۸
وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه طی اظهاراتی تحریمهای آمریکا علیه روسیه و توقیف اموال این کشو در واشنگتن را به باد انتقاد گرفت.

روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه طی اظهاراتی تحریمهای آمریکا علیه روسیه و توقیف اموال این کشو در واشنگتن را به باد انتقاد گرفت.

سرگئی لاوروف با اشاره به گزارش اخیر روزنامه رایانووستی روسیه که به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید نوشته بود که دولت آمریکا هیچ تصمیمی برای بازگرداندن اموال و دارایی‌های روسیه «بدون معاوضه با چیزی» ندارد تأکید کرد که اگر آمریکا چنین تصمیمی دارد این اقدام او دزدی در روز روشن است.

دولت اوباما در روز‌های پایانی خود به اتهام دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا،۳۵ دیپلمات این کشور را از خاک آمریکا بیرون و همچنین دو ساختمان متعلق به سفارت روسیه در واشنگتن را مسدود کرد.

وزیر خارجه روسیه ضمن بیان اینکه امیداوار است در دولت ترامپ افراد عاقلی پیدا شوند که فهمیده باشند این اقدام دولت پیشین آمریکا در حالت استیصال صورت گرفته‌است افزود: دولت اوباما نمی‌دانست که چگونه می‌تواند روابط مسکو و واشنگتن را به گونه‌ای به‌هم بزند که دولت ترامپ به هیچ وجه نتواند آن را بازسازی کند.

سرگئی لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعلام اعتراض نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به توافق آتش‌بس اخیر در جنوب‌غربی سوریه که مدعی شده بود این توافق موجب تدوام حضور ایران در سوریه می‌شود گفت: آمریکا و روسیه تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا نگرانی‌ها و منافع اسرائیل را در این توافق آتس‌بس در نظر داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *