رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهبود محیط کسب و کار نیازمند اراده‌ای جدی در رأس دستگاه‌های اجرایی است

14:26 - 26 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۷۲۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر ضرورت حذف مجوز‌ها و مقررات غیرضروری و دست و پا گیر بر سر راه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی گفت: تا اراده‌ای جدی در رأس دستگاه‌های اجرایی در این خصوص شکل نگیرد شاهد اقدامات موثر در این جهت نخواهیم بود.

 بهبود محيط كسب و كار نيازمند اراده اي جدي در رأس دستگاه هاي اجرايي استبه گزارش گروه سیاسی ، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

 جهانگیری در این جلسه  با تاکید بر ضرورت حذف مجوز‌ها و مقررات غیرضروری و دست و پا گیر بر سر راه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی گفت: تا اراده‌ای جدی در رأس دستگاه‌های اجرایی در این خصوص شکل نگیرد شاهد اقدامات موثر در این جهت نخواهیم بود.

وی گفت: باید برای بهبود محیط کسب و کار و از بین بردن بروکراسی در کشور چاره‌ای اساسی و جدی اندیشیده شود، برای اینکه بتوانیم محیط کسب و کار را در کشور بهبود بخشیده و فعالیت بخش خصوصی را تسهیل کنیم نیازمند اراده‌ای ملی و تلاش همگانی در این زمینه هستیم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: تلاش‌ها و اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی در قالب طراحی و استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار، کار‌های انجام شده مثبت و اثربخش است و ضرورت دارد تداوم و تکمیل شود.

 وی با تبریک روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی وظایف سنگینی بر عهده دارد و به دلیل آنکه جمعیت فراوانی از کشور در قالب دریافت کنندگان مستمری و دریافت کنندگان خدمات درمانی و تعامل با کارفرمایان تحت پوشش این سازمان هستند، نقش بسیار تعیین کننده‌ای در بهبود محیط کسب و کار ایفا می‌کنند.

جهانگیری بیان داشت: از رییس سازمان تامین اجتماعی می‌خواهم از طریق تعامل با اتاق‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی گره‌ها و موانع موجود در فضای کسب و کار را شناسایی و فعالیت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را هر چه بیشتر تسهیل کنند.

وی افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که این میزان رشد صادرات ناشی از برطرف شدن موانع پیش روی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این کشور‌ها بوده که این موضوع بیانگر اهمیت فراوان بهبود محیط کسب و کار است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *