ابتکار قابل تامل استان بوشهر برای فروش آب/ وقتی آب را مثل بنزین می‌فروشند+تصویر

13:24 - 26 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۷۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
استان بوشهر با همکاری بخش خصوصی در ابتکار جدیدی دست به استقرار دستگاه های فروش آب شرب تصفیه شده با هدف دسترسی آسان تر مردم به آب تصفیه شده کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بحران آب  و رفع آن یکی از اولویت های اصلی کشور به حساب می آید که دغدغه آن با گرم شدن هوا و افزایش مصرف اوج می گیرد.

در این میان برخی از استان ها به دلیل شرایط اقلیمی و میزان بارش برای تامین آب شرب نیز به سختی روزگار می‌گذرانند و برای رفع این مسئله از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند.

علاوه بر تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولین، تبلیغ برای مدیریت مصرف از سوی مشترکین نیز بیشتر از اوقات دیگر سال به چشم می خورد تا با همکاری مردم با وزارت نیرو شاهد عبور از تابستان بدون جیره بندی آب باشیم.

به تازگی در یکی از تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی برای نشان دادن شدت بحران آب در کشور به دستگاه فروش آب در استان بوشهر اشاره شده که این دستگاه یاد آور پمپ بنزین و فروش سهمیه بندی شده آب است، از این رو پیگیر این مسئله از شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر شد.

بیاتی معاون مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در گفت‌وگو با در این خصوص گفت: بخش خصوصی با گرفتن انشعابی از آب و فاضلاب استان و تصفیه آب آن، دستگاه های هوشمندی را در سطح استان کار گذاشته است که پس از تصفیه، آب آن یا در ظروف و یا به صورت آزاد به فروش می رسد.

وی در ادامه افزود: هدف از این اقدام دسترسی آسان‌تر متقاضیان به آب آشامیدنی سالم در هر ساعت از شبانه روز و بدون دخالت نیرو انسانی بوده است.

بیاتی تصریح کرد: این اقدام از سوی شرکت آب و فاضلاب استان نبوده و این شرکت مجوز اولیه و حق انشعاب را به بخش خصوصی داده است، سایر مراحل تصفیه آب از طریق نظارت سازمان استاندارد و علوم پزشکی به همراه آزمایشگاه های مربوطه صورت می گیرد.

معاون مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: آمار دقیق این دستگاه‌های مستقر در استان را نداریم ولی به طور کلی تعداد آنها محدود گزارش شده است.

وی در پایان این نکته را یادآور شد این طرح ارتباطی با سامانه یکپارچه فروش اعتباری آب ندارد.

این رویداد جدید استان بوشهر می تواند به عنوان زنگ خطری برای سایر مشترکین به حساب آید که در صورت عدم مدیریت مصرف به ناچار شاهد این اقدامات خواهند بود.

 

ابتکار قابل تامل استان بوشهر برای فروش آب/ وقتی آب را مثل بنزین می‌فروشند+تصویر

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *