تائید عدم رعایت مقررات قانونی در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه

17:04 - 26 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۶۸۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: گزارش سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس نظر هشت نماینده این استان را مبنی بر عدم رعایت مقررات قانونی در واگذاری پالایشگاه تائید کرد.

تائید عدم رعایت مقررات قانونی در واگذاری پالایشگاه کرمانشاهحشمت‌الله‌ فلاحت‌ پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار‌ گروه‌ سیاسی خبرگزاری‌ میزان درباره زمان بررسی طرح تحقیق و تفحص از پتروشیمی کرمانشاه در صحن علنی مجلس اظهار کرد: طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه دیروز عصر در کمیسیون اقتصادی به اتفاق آرا تصویب شد.

وی با بیان اینکه این طرح را هشت نماینده استان کرمانشاه امضا کرده‌ بودند، ادامه داد: این پالایشگاه قدمتی70 الی 80 ساله دارد که در طول جنگ هم مردم با چنگ و دندان آن را حفظ کردند و با بمباران‌های مکرر تعطیل نشد و محل پشتیبانی سوخت غرب کشور هم بود.

نماینده اسلام آبادغرب در مجلس تصریح‌کرد: متاسفانه پالایشگاه با کاهش قیمت شدید واگذار شد لذا نمایندگان استان کرمانشاه درخواست تحقیق و تفحص از این موضوع را در کمیسیون انرژی مطرح کردند که در آنجا به اتفاق آرا تصویب شد. ولی هیئت رئیسه، گفتند این طرح اشتباهی به کمیسیون انرژی رفته و باید به کمیسیون اقتصادی داده می‌شد، چون سازمان خصوصی سازی زیرنظر کمیسیون اقتصادی است.

فلاحت‌پیشه اضافه کرد: روزگذشته هشت نماینده استان در کمیسیون اقتصادی جمع شدند و طرح تحقیق وتفحص با حضور اعضای این کمیسیون مطرح شد و به اتفاق آرا تصویب شد و نکته جالب اینکه گزارش سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس نظر هشت نماینده استان مبنی بر عدم رعایت مقررات قانونی در واگذاری پالایشگاه را تائید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این طرح بعد از تصویب در کمیسیون اقتصادی باید به صحن علنی مجلس برود و امیدواریم در آنجا تصویب شود وکمیته تحقیق و تفحص تشکیل شود و کارش را آغاز کند.

نماینده اسلام آبادغرب در مجلس یادآور شد: مشکلاتی که در این چند روز اخیر از جمله اخراج کارگران پالایشگاه کرمانشاه پیش آمد باعث نگرانی بیشتر نمایندگان استان شد.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: متاسفانه در زمان انتخابات وزیر اقتصاد یک دستور انتخاباتی مبنی بر توقف روند واگذاری پالایشگاه کرمانشاه داد زیرا مردم کرمانشاه از واگذاری ناراضی بودند، ولی بعد از انتخابات و با انتخاب آقای روحانی، دیدیم خود وزارت اقتصاد بانی واگذاری شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بعد از این جریان مردم و نمایندگان کرمانشاه ناراحت بودند که چرا چنین اتفاقی افتاده است لذا نمایندگان بار دیگر این موضوع را پیگیری کردند. در زمان طرح سوال در کمیسیون اقتصادی، متاسفانه یکی از وزرا سعی در فرافکنی موضوع داشت و ادعا‌هایی را علیه مجمع نمایندگان استان مطرح کرده بود که کذب بودن این ادعا‌ها به اثبات رسیده و خوشحالیم که این طرح به تحقیق و تفحص رسیده است.

وی درباره زمان بررسی طرح تفحص از روند واگذاری پالایشگاه کرمانشاه درصحن علنی مجلس نیز گفت: امیدواریم در اولین جلسه صحن و بعد از تعطیلی این طرح مطرح شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *