انعقاد 200 قرارداد یک میلیاردی در یک ساعت؛ جزئیات تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان

12:48 - 26 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۵۸۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره دریافت وام‌های کلان از این صندوق گفت: شاید قریب به 9 نفر از این افراد خاص، نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان وام اخذ کرده‌اند که در آن وام‌های 1000 میلیاردی، 2000 میلیاردی و 900 میلیاردی دیده می‌شود.

انعقاد 200 قرارداد یک میلیاردی در یک ساعت؛ جزئیات تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیانمحمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را باید به دو بخش اعم از «مدیریت داخلی صندوق ودارایی‌های آن» و در بخش دیگر «بانک سرمایه» مورد بررسی قرار داد.


وی افزود: طبق بررسی‌ها مشخص شد که از 11 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات که در این صندوق وجود داشت عملا 10 هزار و 700 میلیارد تومان آن مطالبات معوقه است که این خود نشان می دهد دارایی‌های صندوق به نوعی از بین رفته است.


عضو هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان - که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز هست - با اشاره به برخی تخلفات در ارائه وام‌های کلان به برخی اشخاص خاص در صندوق ذخیره فرهنگیان، تأکید کرد: تخلفات در این زمینه بسیار محرز بوده است؛ به عنوان مثال زمانی که می‌خواستند به یک فرد خاص 200 میلیارد تومان وام ارائه دهند، به دلیل اینکه اگر این وام اختصاص پیدا می‌کرد نهادهایی چون بانک مرکزی نسبت به این موضوع حساس می‌شدند؛ با این فرد 200 قرارداد 1 میلیاردی در یک ساعت منعقد کرده‌اند.


حسن نژاد تصریح کرد: همچنین جالب توجه این است که برای 200 قرارداد 1 میلیارد تومانی  هزار و 700 متر زمین در کله‌کلا بابل وثیقه دریافت کرده اند که کل آن زمین 1 میلیارد ارزش مالی ندارد.

نماینده مردم مرند و جلفا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دریافت کنندگان وام‌های کلان میلیاردی چه اشخاصی بوده‌اند، اظهار داشت: شاید قریب به 9 نفر از این افراد خاص، نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان  وام اخذ کرده‌اند که در آن وام‌های 1000 میلیاردی، 2000 میلیاردی و 900 میلیاردی دیده می‌شود.


حسن‌نژاد در ادامه تصریح کرد: شاید به راحت می‌توانم به شما بگویم که 90 درصد مطالبات معوق 10 هزار و 700 میلیارد تومانی صندوق برای 30 نفر است.


این نماینده مجلس با بیان اینکه اشخاص خاص وام گیرنده این وام‌های کلان را به اسم خود دریافت نکرده‌اند، افزود: اکثراَ این افراد وام‌ها را به نام شرکت‌های صوری و سایر افراد دریافت کرده‌اند تا همواره ردی از خود به جا نگذارند.


حسن‌نژاد در پایان با بیان اینکه تاکنون هم از بدهکاران و هم از مدیران در رابطه با تخلفات صندوق، بازداشت شده‌اند، بیان داشت: طبق اخباری که ما دریافت کرد‌یم درحال حاضر مدیر سابق صندوق هم در بازداشت به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید

تمدید تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره به دلیل «گستردگی فساد»بیشتر

بخش عمده‌ای از سرمایه‌های بانک سرمایه از سوی تسهیلات‌گیرندگان بازگردانده شده است  بیشتر

سازنده «ساختمان مرکزی بانک سرمایه» زیر تیغ تحقیق و تفحص/ «شرکت ساختمانی معلم» متعلق به کیست؟بیشتر



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *