ضعف در سیستم کنترل امنیت مترو/ گیت‌های مترو تنها برای کنترل بلیت مسافران است

10:07 - 26 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۵۶۴
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: گیت‌های موجود در مترو تهران تنها برای کنترل بلیت مسافران است و کنترل امنیت از طریق این گیت‌ها ممکن نیست.
مترو ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: گیت‌هایی که در مترو تهران وجود دارد گیت کنترل امنیت نیست به همین خاطر نمی‌توان ورود وسایل خطرناک به مترو را کنترل کرد.

وی افزود: گیت‌های مترو با گیت‌های موجود در فرودگاه متفاوت بوده و این گیت‌ها تنها برای کنترل بلیت شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضعف در سیستم امنیت وسایل حمل و نقل عمومی اظهارکرد: متاسفانه در سیستم امنیت مترو و اتوبوس‌های تهران با ضعف‌هایی مواجه هستیم و لازم است برای جبران این معضل دولت به یاری مدیریت شهری بیاید.

قناعتی با بیان اینکه " ورود چاقو و سایر اشیای تیز به داخل مترو به آسانی ممکن است" تصریح کرد: ماموران مترو قادر به کنترل وسایل وارد شده به داخل مترو نیستند و افراد به راحتی می‌توانند چاقو و سایر وسایل تیز را با خود همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: در بعضی از مواقع دیده شده که افراد با چمدان وارد مترو می‌شوند، اما وسایل داخل این چمدان‌ها کنترل نشده و می‌تواند هر شی وارد مترو شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خواستار فراهم شدن ساختار به منظور ارتقا امنیت مترو تهران شد و خاطرنشان کرد: باید هزینه و همچنین ملزومات اعمال تغییر در مترو تهران سنجیده شده تا شرایط برای تامین امنیت فراهم شود.

قناعتی در خصوص حادثه تیراندازی در مترو تهران اذعان کرد: پس از حادثه تیراندازی مترو این موضوع مطرح شد که در ایستگاه، تجهیزات کمک‌های اولیه موجود نبوده و تا زمان رسیدن نیرو‌های اورژانس زمان زیادی طول کشیده است.

وی تاکید کرد: باید به این موضوع توجه شود که نیرو‌های حاضر در مترو برای ارائه کمک‌های اولیه، آموزش‌های لازم را ندیده اند و تنها در چند ایستگاه بزرگ مترو، عوامل اورژانس مستقر هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *