سکوت کاوه یغمایی به احترام درگذشتگان ساختمان پلاسکو/ تلویزیون با شیرین صمدی همکاری نمی‌کند

16:45 - 28 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۵۵۱
در گزارش زیر به مهم‌ترین اخبار هنری در هفته گذشته از سکوت کاوه یغمایی به احترام درگذشتگان ساختمان پلاسکو گرفته تا همکاری نکردن تلویزیون با شیرین صمدی می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، عرصه فرهنگ و هنر در هفته گذشته شاهد روی دادن اتفاق‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون بود که در گزارش زیر به مهم‌ترین این اتفاق‌ها می‌پردازیم.


**عشق من طنز است/ متاسفانه بسیاری از همکارانم بیکاری چند ساله را تجربه می‌کنند


بازیگر سریال تلویزیونی " ۸۷ متر" با اشاره به علاقه خود برای حضور در اثر طنز، از بیکاری چند ساله همکاران خود سخن گفت.

مهم‌ترین اخبار هنری
مهران رجبی بازیگر عرصه تلویزیون و سینما در گفت‌وگو با خبرنگارگروه فرهنگی گفت: هم‌اکنون مشغول بازی در سریال "مرد" به کارگردانی فریدون حسن پور هستم که در دیلمان گیلان تصویربرداری می شود.

وی ادامه داد: البته "مرد" عنوان موقت این سریال تلویزیونی است. باید برای تصویربرداری به دیلمان برویم و فکر می‌کنم تا آخر تابستان قسمت‌هایی از این سریال که من در آن‌ها به ایفای نقش می پردازم، به پایان برسد.

بازیگرسریال تلویزیونی " شوق پرواز" تصریح کرد: پس از سریال "مرد" ، تولید مجموعه 300 قسمتی فریدون حسن پورآغاز می شود البته من 300 قسمت بودن این مجموعه را تنها شنیده‌ام و از جزئیات آن اطلاعات بیشتری ندارم.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: همچنین درباره سریال " 87" متر صحبتی با کیانوش عیاری داشته‌ام. بعید می‌دانم تصویربرداری این مجموعه از اواخر تیرماه آغاز شود و امیدوارم کمی دیرتراز این اتفاق بیفتد.

بازیگر سریال تلویزیونی " یک مشت پر عقاب" با اشاره به دلیل کم کاری‌های اخیر خود یادآور شد: این روزها فیلمی ساخته نمی شود که خوب یا بد باشد وشاید تعداد محدودی با مشارکت‌های حامیان مالی اثر تولید شود اما در کل مجموعه جدیدی ساخته نمی‌شود.

وی افزود: در این مدت بنده یک روز هم خانه نبودم چون در ژانرهای مختلفی فعالیت می‌کنم اما در شرایط کنونی متاسفانه بسیاری از همکاران فعالیتی ندارند و بیکار هستند.


**حبیب‌الله کاسه‌ساز درگذشت


محسن کاسه ساز گفت: متاسفانه لحظاتی پیش از بیمارستان با من تماس گرفتند و گفتند که پدر ساعت 7:30 صبح فوت کردند.

مهم‌ترین اخبار هنری

 محسن کاسه‌ساز پسر حبیب‌الله کاسه‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، با تایید خبر فوت پدرش گفت: متاسفانه لحظاتی پیش از بیمارستان با من تماس گرفتند و گفتند که پدر ساعت 7:30 دقیقه صبح به رحمت خدا رفت.


وی درباره زمان احتمالی شییع پیکر پدرش خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراحل اداری تحویل پیکر پدر را انجام می‌دهیم.

**خبرنگاران و منتقدان به داد سینما برسند/وضعیت سینمای ایران بسیار وخیم است


بازیگر سریال "خوش رکاب" گفت: من برخی از این به اصطلاح فیلم‌ها را می‌بینم و به خودم می‌گویم که اگر به من پیشنهاد می‌شد قطعاً آن را رد می‌کردم. بعد می‌بینم که همان فیلم به فروش ۱۵ میلیارد تومانی یا بیشتر رسیده است. با خودم فکر کرده و می‌گویم با همه عشقی که به مردم دارم بعضی مواقع بد سلیقه می‌شوند.

مهم‌ترین اخبار هنری
محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که از سال 61 با بازی در فیلم "مرگ دیگری" به عرصه سینما پا گذاشت و پس از آن با سریال "خوش رکاب" محبوبیتی دوچندان در میان مردم پیدا کرد در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر به مدت پنج ماه است که بازی در سریال "سر دلبران" به کارگردانی "محمدحسین لطیفی" را در کنار دوستانی همچون جعفر دهقان و جهانبخش سلطانی پشت سر می‌گذارم.


وی با تاکید بر کیفیت بالای سریال سر دلبران افزود: این مجموعه در حال حاضر مرحله تولید و فیلمبرداری را پشت سر گذاشته و به احتمال فراوان تا ۴ ماه دیگر هم ضبط آن به طول خواهد انجامید. در ابتدا قرار بود سریال سر دلبران برای ماه مبارک رمضان سال گذشته آماده شود، اما با توجه به سنگین بودن پروژه و همچنین تاکید محمدحسین لطیفی مبنی بر ساخت سریالی با کیفیت به آن زمان نرسید.

بازیگر فیلم "رفقای خوب" طولانی بودن زمان تولید این مجموعه را دلیلی بر کیفیت بالای آن خواند و بیان کرد: این سریال کار پربازیگری بوده و محمدحسین لطیفی هم با دقت و صبر زیادی آن را جلوی دوربین می‌برد. صبر و تاملی که فکر گروه کارگردانی و بازیگران پشتش بوده و این کار را از سایر آثار جدا خواهد کرد. به شخصه از روند تولید بسیار راضی بوده و امیدوارم مخاطب با سریال ارتباط برقرار کند.

وی در خصوص زمان احتمالی پخش سریال سردلبران اذعان کرد: به نظر من بهترین زمان برای پخش سر دلبران با توجه به مناسبتی بودن آن و حال و هوای ماه رمضان، رمضان سال آینده است. البته با توجه زمان باقی مانده از فیلمبرداری و مراحل پس از تولید تا همان موقع هم آماده می‌شود. این زمان برای پخش بسیار مطلوب است مگر اینکه مجبور باشیم در زمانی دیگر و به دلایل نبود برنامه آن را روی آنتن ببریم.

بازیگر سریال "خوش رکاب" با اشاره به روند نادرست تولید برخی آثار سینمایی و تلویزیونی تصریح کرد: واقعاً از بازی در برخی مجموعه‌ها خسته شده‌ام و دیگر نمی‌خواهم به هیچ وجه چنین آثار نازلی را تجربه کنم. بعضی فیلمسازان هستند که هر روز ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کار را می‌بندند و این به نظر من به هیچ وجه قابل دفاع نیست.این کار‌ها به نوعی سری‌دوزی است و قطعاً محصول بدقواره‌ای را تحویل مخاطب می‌دهد. به همین دلیل مخاطب این آثار را پس زده و اکثر کارها بدون هیچ محتواو عمقی اکثراً شبیه یکدیگر هستند.

وی رواج تله فیلم‌سازی را یکی از دلایل تولیدات سرسری خواند و ادامه داد: من نمی‌فهمم برخی از دوستان چگونه با این سرعت یک اثر را آماده می‌کنند. مثلاً در سینما به صورت نرمال ۴۵ روز برای یک فیلم زمان در نظر می‌گرفتند، ولی از زمانی که ساخت تله فیلم‌ها رواج پیدا کرد همه چیز به هم ریخت و بسیاری از این دست آثار طی ۱۰ روز فیلمبرداری می‌شدند. این اتفاق متاسفانه در برخی سریال‌ها هم تسری پیدا کرد و به این آثار نیز ضربه مهلکی وارد آورد. چطور می‌شود اثری ده روزه اتفاق کیفی را رقم بزند؟ متاسفانه برای این آثار هزینه‌هایی می‌شود که اکثراً بازگشتی هم ندارند.

**لزوم توجه به اهمیت نماز در ماه شوال/ امام صادق (ع) بر توجه هرچه بیشتر به نماز تأکید داشتند


یک کارشناس علوم قرانی با تأکید بر لزوم توجه به اهمیت نماز در ماه شوال، از تأکید امام صادق (ع) بر توجه هرچه بیشتر به نماز سخن گفت.

مهم‌ترین اخبار هنری
علی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: نماز و به جای‌آوردن این فریضه یکی از مهم‌ترین اعمالی است که مؤمنان در ماه شوال می‌توانند به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: با کمی دقت، به‌خوبی متوجه می‌شویم که در نخستین روز از ماه شوال که با عید سعید فطر برابر است، مسلمانان به‌صورت متحد با یکدیگر نماز این عدی بزرگ را به شکل جماعت به‌جای می‌آورند.

نوری‌زاده تصریح کرد: آغاز ماه شوال با عیدی بزرگ به نام عید فطر و همچنین نمازی که در نخستین روز از این ماه پر خیر و برکت اقامه می‌شود، به‌خوبی اهمیت خواندن نماز را بر همگان آشکار می‌کند و توجه مسلمانان را به این فریضه واجب بیش از پیش، جلب می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: در ماه شوال مناسبت‌هایی مانند شهادت امام جعفر صادق (ع) را داریم. امام ششم که بنیان‌گذار مذهب تشیع به شمار می‌روند، بر نماز و اهمیت خواندن نماز همواره تأکید بسیاری داشته‌اند و این موضوع در سخن‌های مختلف ایشان به‌خوبی نمایان است.

این کارشناس علوم قرآنی یادآور شد: امام صادق (ع) در یکی از صحبت‌هایشان در هنگام شهادت فرمودند: شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمرد و اعتنا به شأن او ننماید، نمی‌رسد.

وی افزود: علاقه‌مندان برای مطالعه مطالب بیشتری درباره این موضوع و همچنین این سخن امام صادق (ع) می‌توانند به بخش اعمال ماه شوال در مفاتیح‌الجنان مراجعه کنند.


**کاوه یغمایی به احترام درگذشتگان ساختمان پلاسکو سکوت کرد/ طنین جاده و زخمی در پایتخت پیچید


در کنسرت بزرگ کاوه یغمایی آثاری همچون " جاده " و " زخمی" اجرا شد و این هنرمند یک دقیقه به احترام درگذشتگان حادثه ساختمان پلاسکو سکوت کرد.

مهم‌ترین اخبار هنری
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، دومین کنسرت کاوه یغمایی در حالی با حضور پرشور طرفداران این هنرمند برگزار شد که مخاطبان از ابتدای ورود به سالن اجرا برای آغاز این برنامه لحظه‌شماری می‌کردند. کنسرت تابستانی کاوه یغمایی آغازی پرهیجان داشت و با حضور چند درامر روی صحنه آغاز شد.

کاوه یغمایی پس از اجرای نخستین قطعه گفت: امشب یکی از استادان خودم که سال‌ها قبل با پدرم همکاری می‌کرد، در این سالن حضور دارد. امشب بهروز پرتوی در این اجرا حضور دارد که بسیاری از قطعه‌های پدر با او ضبط شده است.
سیامک انصاری، آریا عظیمی نژاد و شهره سلطانی از جمله میهمانان کاوه یغمایی در اجرای تیرماه این هنرمند بودند. یغمایی در ادامه این برنامه قطعه‌ای از آلبوم " سکوت سرد" و همچنین اثر " پنجه‌های آواز" را که مربوط به سال 1380 است را روی صحنه برد.

خواننده آلبوم "منشور" پیش از خواندن قطعه "مترسک" گفت: شخصیت در نظر گرفته در این قطعه می‌تواند فیزیکی، روحی و یا مکانی باشد که نمی‌تواند از جای خود حرکت کند. یغمایی برای اجرای این اثر از نوازنده‌ای به نام رایان برای حضور روی صحنه دعوت کرد که روی صندلی چرخدار نشسته بود.

این خواننده موسیقی راک در بخش دیگری از اجرای خود با اشاره به زمان در نظر گرفته شده برای گیتار در برخی از قطعه‌هایش، تصریح کرد: دوستان نزدیکم همیشه به من می‌گفتند که زمان گیتار را در قطعه‌هایت آنقدر بالا نبر چون من قطعه‌هایی تولید می‌کردم که گاهی زمان گیتار آن‌ها به 8 تا 9 دقیقه می‌رسید.

وی ادامه داد: زمانی که آلبوم " منشور" منتشر شد، دوستانم به من گفتند چرا در این آلبوم هیچی نزدی چون از نظر آن‌ها عجیب بود که من چنین قطعه‌هایی نداشته باشم. امشب می‌خواهم دو اثر از آن قطعه‌های خاطره انگیزی که در گذشته تولید می‌کردم را برایتان اجرا کنم.

**شیرین صمدی ممنوع التصویر نیست اما با او همکاری نمی‌کنیم/ از مجریان دیگری برای عصر خانواده استفاده می‌کنیم


تهیه کننده برنامه " عصر خانواده" با اشاره به اینکه امکان استفاده از مجریان دیگری برای برنامه " عصر خانواده" وجود دارد، گفت: شیرین صمدی ممنوع التصویر نیست اما با او همکاری نمی‌کنیم.

مهم‌ترین اخبار هنری
علی اکبر کریمی تهیه کننده برنامه تلویزیونی " عصر خانواده" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: شیرین صمدی که اجرای برنامه " عصر خانواده" را بر عهده داشت ممنوع التصویر نیست و دلیل نوشتن مطلبی با چنین مضمونی را باید از خود او جویا شد.

وی ادامه داد: شیرین صمدی ممنوع التصویر نیست اما در شرایط کنونی با او همکاری نمی‌کنیم.

کریمی تصریح کرد: هم‌اکنون خانم بناکار اجرای برنامه " عصر خانواده" را بر عهده دارد و در ادامه روند این برنامه از مجریان دیگری هم استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهارکرد: بر اساس روال کاری که برای خود ترسیم کرده‌ایم، به طور معمول پس از مدتی که موضوعات برنامه را تغییر می‌دهیم ، سعی می‌کنیم از مجری‌هایی استفاده کنیم که درباره آن موضوع تخصص کافی داشته باشند و با محورهای لازم آشنایی کامل داشته باشند.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی " عصر خانواده" خاطرنشان کرد: قرارداد من با تلویزیون برای ساخت برنامه " عصر خانواده" تا پایان سال ادامه دارد. این برنامه هر روز ساعت 17:30 تا 18:30 میهمان مخاطبان تلویزیون می‌شود.

**سینمای این روزها باب میل من نیست/در سینما و تلویزیون فقط نقش اول باز می‌کنم


بازیگر فیلم "محمد (ص)" گفت: به مدت یکسال تمام مشغول فیلمبردای سریال خوب "در جستجوی آرامش" بودم که فیلمبرداری این اثر تا سه روز دیگر به پایان رسیده و پخش آن از پنجشنبه آغاز شده است.

مهم‌ترین اخبار هنری
داریوش فرهنگ بازیگر صاحب سبک سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، در خصوص کم‌کاری‌های اخیر خود در عرصه سینما گفت: من اتفاقاً کم‌کار نیستم. شاید در عرصه کارگردانی سینما کمتر کار کنم که آن هم دلایل خودش را دارد اما این سالها بیشتر به بازی در سینما و تلویزیون مشغول بوده‌ام.


وی درباره آخرین فعالیت خود در عرصه بازیگری افزود: به مدت یکسال تمام مشغول فیلمبردای سریال خوب "در جستجوی آرامش" بودم که فیلمبرداری این اثر تا سه روز دیگر به پایان رسیده و پخش آن از پنجشنبه آغاز شده است.


بازیگر فیلم محمد(ص) درباره مضمون این سریال ادامه داد: این اثر سریالی اجتماعی با موضوعی جذاب و بسیار به روز است. من پیشنهاد می‌کنم که حتماً این سریال دیده شود زیرا توسط گروهی بسیار حرفه‌ای و با شور و انرژی فراوانی تولید شده است. در این سریال یکی از نقش‌های اصلی را بر عهده دارم. کلاً من به جز نقش اصلی نقش دیگری را بازی نمی‌کنم.

**رابطه عمق خرافات با سطح فرهنگ یک جامعه/ اصلی‌ترین دلیل شکل‌گیری خرافات چیست؟


در پرونده ویژه مذهبی این هفته به موضوع "خرافات" و دلایلی که باعث شکل گیری آن می‌شوند، می‌پردازیم.

مهم‌ترین اخبار هنری
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، با گذشت زمان و پیشرفت‌های انسان در امور مختلفی مانند علم و تکنولوژی، اما همواره خرافات و باور‌های خرافی در زندگی برخی انسان‌ها جریان دارد و ردپای آن از سال‌های قبل بر جای مانده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل شکل گیری خرافات، کمبود اطلاعات و در بسیاری از موارد نداشتن آگاهی درباره مسائل مختلف است که خود باعث رقم خوردن چنین اموری می‌شود.


محمدرضا مرادی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: درحقیقت اصلی‌ترین دلیل شکل گیری خرافات نداشتن آگاهی توسط افراد است به خصوص زمانی که فقر اطلاعات در یک انسان بیشتر باشد، بیش از سایر مواقع شاهد رشد خرافه در میان افراد هستیم.

وی ادامه داد: خرافه نوعی اعتقاد و باور است که هیچ گونه پایه و ریشه علمی ندارد و براساس اطلاعات قبلی و موضوعات ثابت شده، شکل نگرفته است. درواقع می‌توان گفت: بسیاری از افرادی که با باور‌ها و موضوع‌ای خرافی درگیر هستند، پیش از درگیر شدن ذهنشان با این موضوعات، حقیقت داشتن این موضوعات را به صورت مستند مشاهده نکرده اند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: به طور معمول خرافات در شرایط روی دادن یک اتفاق خاص یا در حالت استقبال از یک رویداد احتمالی به وقوع می‌پیوندد و در مورد اتفاقات پیش‌بینی نشده مطرح می‌شود و هیچ استدلال عقلی و منطقی نیز آن را نخواهد پذیرفت.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: در بسیاری از موارد، خیلی از انسان‌هایی که حتی خود را خرافی نمی‌دانند، در شرایط رو به رو شدن با خرافات، در مورد قبول کردن و یا قبول نکردن آن دچار تردید می‌شوند و حتی ممکن است با پذیرش چنین موضوعاتی، به وادی خرافه پرستی گام بگذارند.

مرادی توضیح داد: موضوع مهمی که درباره خرافات می‌توان به آن اشاره کرد، این است که، چون خرافات پایه علمی ندارد، نمی‌توان آن را رد و یا اثبات کرد به همین جهت چنین موضوع‌هایی به طور معمول خود را در شرایط بحرانی به ویژه در عرصه اجتماع نشان می‌دهند.

**سرنوشت جناب‌خان چه می‌شود


سرونوشت عروسک محبوب «جناب‌خان» هم‌اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چرا که این عروسک هم‌اکنون زمان خود را صرف تبلیغات می‌کند.

مهم‌ترین اخبار هنری
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، با جدا شدن عروسک دوست‌داشتنی «جناب‌خان» از فصل جدید برنامه تلویزیونی «خندوانه» رامبد جوان به‌دنبال راهی برای پر کردن جای این عروسک برای مخاطبان برنامه‌اش بود و در این راستا 4 عروسک طراحی و به برنامه وارد شدند.

عروسک‌هایی که به «خندوانه» وارد شدند با وجود برخورداری از صداپیشه‌هایی قوی و مشهور، نتوانستند آنگونه که باید، رضایت مخاطبان را به‌دست آورند و به همین دلیل بیننده‌های تلویزیون پس از مدتی دیگر آن‌ها را ندیدند.


در این مدت صاحب عروسک «جناب‌خان» نیز بیکار نماند و با بستن قرارداد با برخی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات شوینده و بهداشتی، سعی کرد از این عروسک و در مسیر تبلیغات کسب درآمد کند.

شاید مخاطبان «خندوانه» انتظار نداشتند تصویر عروسک محبوبشان را روی وسایل نقلیه و در حال تبلیغ برخی اقلام مصرفی ببینند اما این اتفاق افتاده است و این‌گونه فاصله این عروسک از دوستدارانش و همچنین قاب تلویزیون هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شود.

مهم‌ترین نکته‌ای که در مسیر جدا شدن «جناب‌خان» از برنامه «خندوانه» وجود دارد کم شدن شمار بیننده‌های «خندوانه» است چرا که با حضور نداشتن «جناب‌خان» در این برنامه خیلی از افرادی که پیش‌تر این برنامه را به دلیل حضور این عروسک دوست‌داشتنی تماشا می‌کردند،‌ دیگر چندان تمایلی برای تماشای این برنامه ندارند.

**تدارک نمایشگاه عکس گروهی برای ماه محرم/ به تکمیل عکس پانورامای ۸ کیلومتری پیاده‌روی اربعین فکر می‌کنم


مدیر خانه عکاسان ایران با اشاره به تدارک نمایشگاه عکس گروهی براری ماه محرم یا دهه اول ماه صفر گفت: به تکمیل عکس پانورامای 8 کیلومتری پیاده‌روی اربعین فکر می‌کنم.

مهم‌ترین اخبار هنری
سید احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: به امید خدا اگر توفیق زیارت آقا امام حسین (ع) از سوی ایشان نصیبم شود، برنامه پیاده‌روی اربعین برایم برنامه‌ای ثابت است و در این مراسم شرکت می‌کنم.

باقری با اشاره به عکس پانورامایی که از پیاده روی اربعین ثبت کرده است، تصریح کرد: همچنین یک عکس پانوراما نیز در دست دارم که حدود دو سال درگیر آن بودم و قرار بود برای نمایش آن روی بیلبورد و یا شکل‌های دیگر نمایش، حمایت‌هایی صورت بگیرد.


وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: برای نمایش این عکس پانوراما همواره در حال تلاش هستیم تا ببینیم چه اتفاقی رقم می‌خورد و هنوز مشخص نیست که آیا این عکس در ماه محرم سال جاری نمایش داده می‌شود.

مدیر خانه عکاسان ایران یادآور شد: بخشی از دلیل نمایش ندادن عکس پانوراما تاکنون این است که از دید من، آن پروژه هنوز به پایان نرسیده است به این معنا که می‌تواند ادامه داشته باشد و بیش از 8 کیلومتر باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *