لزوم سنخیت دانشگاه آزاد با محیط پیرامونی

14:13 - 25 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۳۰۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: باید برنامه ریزی شود تا این دانشگاه با محیط های پیرامون خود در استان ها سنخیت داشته باشد.
لزوم سنخیت دانشگاه آزاد با محیط پیرامونیبه گزارش گروه جامعه ، علی اکبر ولایتی در قسمت یازدهم برنامه «مجله دانشگاه» که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، گفت: باید فضایی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود تا با محیط پیرامون خویش در استان‌ها و شهر‌های خویش هماهنگی و سنخیت داشته باشد.

علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این برنامه با تاکید بر اینکه سیاست بومی گزینی در این دانشگاه به منظور ایجاد فرصت‌های برابر برای ارتقا سطح علمی افراد مختلف است، اظهار داشت: ما سعی می‌کنیم با اجرای این سیاست همه افراد اعم از دانشجویان و استادان در هر نقطه‌ای از کشور از امکانات برابری برخوردار باشند.

مجتبی علوی فاضل عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این برنامه به تبعات فرهنگی و اجتماعی تحصیل داوطلبان در شهر غیر از محل سکونت اشاره کرد و گفت: این مساله تبدیل به یک دغدغه بسیار مهم برای خانواده‌ها شده بود که با توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در شهر‌های مختلف این نگرانی برطرف شد.

وی با بیان اینکه در مقطع کارشناسی ارشد، 72درصد از پذیرش داوطلبان به صورت بومی است، افزود: دانشجویان می‌توانند در شهر محل زندگی خود ادامه تحصیل دهند و در صورتی که رشته تحصیلی موردنظر در شهر آن‌ها دایر نباشد، می‌توانند دانشجوی یکی از واحد‌های استان مربوطه شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: با تدبیر بلند سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی،50درصد از دانشجویان مقطع دکتری یعنی 1200رشته محل به شکل بومی پذیرش دانشجو دارند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *