رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستگیری رمال اصفهان/ کلاهبرداری به بهانه شفای بیماران

13:23 - 25 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۲۷۹
رئیس پلیس آگاهی اصفهان از دستگیری فرد رمالی که با ادعای دروغین درمان بیماران و گشایش بخت جوانان مبلغ یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
دستگیری رمال اصفهان/ کلاهبرداری به بهانه شفای بیمارانبه گزارش گروه جامعه ،سرهنگ ستار خسروی گفت: در پی شکایت چندین نفر مبنی بر اینکه فرد کلاهبرداری با ادعای رمالی، دعانویسی، درمان بیماران و گشایش بخت جوانان مبالغی را دریافت و متواری شده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه رمالی، فالگیری و دعانویسی کلاهبرداری محسوب می‌شود، ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند فرد رمال را که متواری شده بود دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود: فرد دستگیر شده در بازجویی‌های به عمل آمده به کلاهبرداری یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریالی از هشت شهروند با شیوه رمالی و دعانویسی اعتراف کرد.

سرهنگ خسروی با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل رمال دستگیر شده به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: مراجعه به افراد رمال و فالگیر ریشه در اعتقادات خرافی بخشی از مردم جامعه دارد که به جای این که مشکلات خود را از طریق راه‌های مناسب و قانونی دنبال کنند به سراغ افرادی می‌روند که نه تنها هیج اطلاعی از مشکل آن‌ها ندارند، بلکه تعهدی نیز نسبت به انجام کارشان ندارند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان رمال‌ها را افرادی شیاد دانست وادامه داد: یکی از رمال‌هایی که امسال دستگیر شده به قدری در کارش حرفه‌ای بود که در بازرسی از منزل وی دستگاه پوز به همراه طلسم، کتاب دعا، ادعیه، کارت ویزیت، و بسیاری آلات و ادوات مربوطه کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان اظهار داشت: توصیه ما به شهروندان این است که برای حل مشکلات خود از آموزه‌های دینی بهره بگیرند، از افراد با تجربه و متخصص مشورت و راهنمایی دریافت کنند و مطمئن باشند که با استفاده از راه‌های منطقی و قانونی نتیجه خواهند گرفت.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: رمالی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *