رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کیک مختص به پایان دوره سربازی/تسکین درد‌های مزمن با این ورزشها/اولین پمپ بنزین کشور/عجیب‌ترین شیوه تمرین برای بهترین تیم باشگاهی دنیا

13:37 - 25 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۲۶۸
کیک پایان خدمت سربازی هم از راه رسید،بهترین ورزش‌ها برای مقابله با درد مزمن،حال و هوای دفترکار مریم میرزاخانی صبح پس از فوتش و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.
 
کیک پایان خدمت سربازی هم از راه رسید 
 
جام‌جم آنلاین: این روز‌ها اگر به ویترین مغازه‌های قنادی و شیرینی فروشی دقیق شوید، بین همه کیک‌های رنگارنگ پشت ویترین، حتما چشم‌تان به کیک‌هایی هم می‌خورد که شکل و شمایل شان شبیه بقیه نیست؛ کیک‌هایی با تم سربازی که یا شبیه لباس و کلاه و پوتین یعنی لباس‌های خاص دوره سربازی هستند یا نشانه‌ای از این روز‌های خاطره‌انگیز دارند. کیک‌هایی که همگی به یک جمله مشترک ختم می‌شوند: «پایان خدمتت مبارک!»
 


 
 
بهترین ورزش‌ها برای مقابله با درد مزمن

عصرایران: بیشتر مردم هنگامی که درد دارند، ورزش را کنار می‌گذارند. اما این اشتباهی بزرگ است، زیرا انجام ورزش به روشی درست می‌تواند به کاهش درد کمک کرده و کیفیت زندگی را بهبود ببخشد.

نیازی نیست تا هر روز تمرینات اسکات یا دویدن را انجام دهید تا تناسب اندام خود را حفظ کنید. در حال حاضر، ورزش‌هایی ساده، اما در عین حال موثر وجود دارند که می‌توانید بدون آسیب زدن به خود آن‌ها را انجام دهید.
 
تنها پیش از انجام این فعالیت‌های ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.
 
شنا

شنا ورزشی با اثر پایین محسوب می‌شود که بر مفاصل بدن شما فشار وارد نمی‌کند. این ورزش عضلات شما را تقویت می‌کند و به حفظ انعطاف پذیری بدن کمک می‌کند. شنا به نرم کردن عضلات کمک می‌کند.

اما در صورت احساس درد در ناحیه گردن یا پشت ممکن است مجبور به پرهیز از انجام شنای پروانه و شنای قورباغه باشید. این دو نوع شنا پشت را وادار می‌کنند در حالت قوسی قرار بگیرد که می‌تواند درد را تشدید کند.
 
پیاده روی

پیاده روی به اندازه‌ای که شایسته آن است مورد توجه قرار نمی‌گیرد. در صورت انجام این فعالیت به صورت منظم، پیاده روی می‌تواند استرس را کاهش دهد، استقامت را افزایش دهد و بسیاری فواید دیگر را ارائه کند.

آیا به اندازه‌ای احساس درد می‌کنید که نمی‌توانید بند‌های کفش خود را گره بزنید یا در شرایطی راحتی رانندگی کنید؟ پیاده روی می‌تواند توانایی شما در انجام این قبیل وظایف را افزایش دهد و نتایج مثبت بسیار دیگری داشته باشد. پیاده روی تولید اندورفین را افزایش می‌دهد، که درد را کاهش می‌دهد. روزانه حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید.
 
تای‌چی

تای‌چی می‌تواند به کاهش درد مزمن کمک کند. این تمرین چینی حرکات کششی، کنترل تنفس، مدیتیشن و قدرتی را ترکیب می‌کند.

نتایج یک مطالعه نشان داد که انجام تای‌چی دو بار در هفته و به مدت ۱۲ هفته به کاهش تجربه درد در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا کمک کرده است.

همچنین، انجام تای‌چی به کاهش فشار خون، مبارزه با افسردگی و بهبود سلامت قلب کمک می‌کند.
 
حرکات کششی سبک

حرکات کششی نه تنها به حفظ تناسب اندام کمک می‌کنند، بلکه در کاهش درد نیز موثر هستند؛ و نکته جالب توجه این است که حرکات کششی سبک که انجام آن‌ها در هر مکانی امکان پذیر است نیز چنین اثری را به همراه دارند.

حرکات کششی را هر روز انجام دهید تا عضلات نرم و انعطاف پذیر باقی بمانند.
 
یوگا
 
نتایج یک پژوهش نشان داد که حرکات پایه و ساده یوگا می‌توانند به کاهش درد و سطوح کورتیزول در زنان مبتلا به فیبرومیالژیا کمک کنند. در این مطالعه، شرکت کنندگان دو بار در هفته و به مدت ۷۵ دقیقه یوگا تمرین می‌کردند.
البته بهتر است از انجام حرکات سخت یوگا که بر مفاصل و ستون فقرات فشار وارد می‌کنند، پرهیز کنید.
 
تمرینات ساده قدرتی بی نیاز از وزنه

اگر از آرتروز رنج می‌برید، فعالیت خود را با تمرینات قدرتی ساده آغاز کنید. این تمرینات ورزشی توده عضلانی را افزایش می‌دهند و استخوان‌ها را تقویت می‌کنند.

انجام تمریناتی مانند شنا با کمک دیوار، اسکات با صندلی و چرخش دست را مد نظر قرار دهید. به خاطر داشته باشید که انجام تمریناتی بیش از اندازه سخت می‌توانند درد را تشدید کنند.
 


حال و هوای دفترکار مریم میرزاخانی صبح پس از فوتش 

باشگاه خبرنگاران جوان: مریم میرزاخانی استاد و نابغه ریاضی ایران و جهان روز گذشته (شنبه) بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

میرزاخانی یکی از مشاهیر و نوابغ ریاضی جهان محسوب میشد و صاحب کرسی و استاد دانشگاه استنفورد آمریکا بود. فوت او موجب واکنش گسترده بسیاری از اهل علم، سازمان‌های سیاسی و علمی بین المللی، سیاسیون، هنرمندان، ورزشکاران و عموم کاربران فضای مجازی شد.

صبح امروز یعنی یک روز پس از فوت مریم میرزاخانی اگر کسی از مقابل اتاق کار این استاد در دانشگاه استنفورد عبور کند با صحنه‌ای خاص مواجه خواهد شد.

دسته گل‌هایی که برای این نابغه ریاضی جهان تقدیم شده است.
 


روش عجیب والورده در تمرینات بارسلونا

فارس:در حالی که بسیاری از کارشناسان منتظر تحولی شگرف در تمرینات بارسلونا و روش بازی این تیم هستند، ارنستو والورده در تمرینات اردوی تابستانی تیم خود در خاک آمریکا تمریناتی بسیارساده و سبک را در پیش گرفته است.

در تمرین سبک صبح امروز، بازیکنان بارسلونا پس از چند دور دویدن به دور زمین حلقه تیمی تشکیل داده و پس از چند دقیقه سخنرانی والورده، هر بازیکنی به صورت آزاد پا به توپ شده و سپس همه بازیکنان به رختکن رفتند.

چنین تمرین بی هدفی حرف و حدیث‌های زیادی را در پی داشته و خبرنگاران اعزامی اسپانیایی به آمریکا از این روش والورده بسیار شگفت زده شده‌اند.
 


جاصابونی نژادپرست! 

یک مدل از جاصابونی‌های خودکار شرکتی آمریکایی فقط دست سفید‌پوست‌ها را تشخیص می‌دهد و حسگر‌های آن به دست‌هایی با پوست تیره واکنشی نشان نمی‌دهد.

ماجرای این وسیله به ظاهر نژادپرست از آنجا رسانه‌ای شد که ۲ دوست سفید و سیاهپوست فیلمی از عملکرد این دستگاه را در شبکه‌های مجازی به انتشار گذاشتند که تبعیض قائل شدن آن را به خوبی به نمایش می‌گذاشت.
 


نخستین پمپ بنزین کشور
 
موزه 'بنزین خانه آبادان' به عنوان نخستین پمپ بنزین کشور در فهرست آثار ملی ثبت گردید. این پمپ بنزین در سال ۱۳۰۶ تاسیس شده است.
 
 
گرانترین داروی سرطان پروستات در کشور تولید شد
 
تسنیم: داروسازان ایرانی انحصار گرانترین داروی سرطان پروستات را شکستند و برای تأیید هر چه بیشتر کارایی این دارو، ۷۰ متخصص و کارشناسان در شش دوره درمان روی ۶۰۰ بیمار طی شش ماه به بررسی ایمنی و اثربخشی این دارو پرداختند.

آراز سبزواری؛ عضو تیم تحقیقاتی و هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان نانوفناوران دارویی الوند با بیان اینکه داروی «کابوتکس» برای درمان «پروستات کانسر متاستاتیک مقاوم به درمان» کاربرد دارد، اظهار کرد: فرم وارداتی این دارو سال‌ها در بازار موجود بود و با برند یک شرکت فرانسوی در کشور عرضه می‌شد؛ از سویی دیگر مدت‌ها به عنوان گرانترین داروی سرطان پروستات در ایران شناخته می‌شد که به عنوان مثال در سال ۹۱ با قیمت پنج هزار دلار (حدودا پنج میلیون تومان) وارد کشور می‌شد که در سال ۹۳ به ۱۰ میلیون تومان رسید.

وی افزود: قیمتی که داروی تولیدی ما به ازای هر بسته دارد چهار میلیون تومان است و در بازار کشور عرضه کرده‌ایم.

سبزواری همچنین عنوان کرد: دارو‌های شیمیائی ضد سرطان ابتدا توسط سازمان غذا و دارو به دقت مورد کنترل فیزیکی و شیمیائی قرار می‌گیرد و سپس مجوز ورود به بازار به آن‌ها داده می‌شود؛ در حال حاضر داروی تولیدی ما از نظر کیفیت و اثر بخشی هیچ چیز از مشابه خارجی کم ندارد.

 

 

 

 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *