سود مالی پرسپولیس و استقلال از برگزاری دربی دوستانه چقدر بود؟

8:00 - 26 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۱۷۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
هیچ‌وقت نه از سوی اسپانسر و نه از سوی مسئولان ۲ باشگاه به صورت دقیق گقته نشد که قرار است چقدر پول بعد از دربی دوستانه به سرخابی‌ها برسد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، این روز‌ها داستان دربی دوستانه و اسپانسری پرسپوایس و استقلال در کشور آلمان به سوژه روز فوتبال ایران تبدیل شده است. دربی که مخالفان زیادی دارد و به نوع برگزاری آن ایرادات زیادی وارد شده است.
 
حتی روز گذشته نشست خبری این دربی هم برگزار شد اما در نهایت شب گذشته مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کردند که برگزاری دربی لغو شده و آنها خودشان را برای بازی سوپرجام آماده می‌کنند.
 
بعد از این بود که اعلام شد باشگاه پرسپولیس در صورت عدم حضور در این بازی باید مبلغ 200000 یورو غرامت پرداخت کند. از همان ابتدا هم یک سوال بزرگ در مورد برگزاری دربی اروپایی وجود داشت، اینکه قرار است چقدر پول نصیب 2 باشگاه شود.

در این میان مسئله‌ای که مدیران و مسئولان ۲ باشگاه بار‌ها به آن اشاره کردند، سود مالی سرخابی‌ها از این بازی است. مدیران ۲ باشگاه چندبار اعلام کرده‌اند که سود برگزاری این بازی آنقدر بالا است که می‌توانند خیلی از مشکلات مالی خود را با آن حل کنند.

البته نکته جالب اینجاست که هیچ‌وقت نه از سوی اسپانسر و نه از سوی مسئولان ۲ باشگاه به صورت دقیق گقته نشد که قرار است چقدر پول به سرخابی‌ها برسد. حتی مدیران باشگاه‌ها هم نمی‌گویند که در صورت برگزاری این مسابقه چقدر سود مالی به باشگاه‌هایشان می‌رسد.

حالا گفته شده که طبق توافق اسپانسر و صداو‌سیما قرار است ۵۰ درصد از سود این بازی به صدا‌وسیما برسد. سوال اینجاست که چرا اسپانسر و مسئولان باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال هیچ‌وقت به صورت شفاف در مورد سود و آورد مالی دربی اسپانسری صحبت نکرد تا تمام ابهامات آن برطرف شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *