اربعین شهدای ترور فرا رسید؛ وضعیت داعش در 40 روز گذشته

11:41 - 25 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۱۴۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جنایت کور تروریست‌ها در تهران نه تنها نتوانست اذهان عمومی را از روند رو به اضمحلال تکفیری‌ها منحرف کند، بلکه شکست‌های آن‌ها در منطقه را نیز تسریع بخشید.

داعشبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، دو روز دیگر اربعین شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی است؛ حمله‌ای که قرار بود موجب بازیابی روحیه از دست رفته تروریست‌ها باشد، اما چنین نشد.   

۳۸ روز پیش (۱۷ خرداد)، ۵ عنصر گروهک تروریستی تکفیری «داعش» دو اقدام تروریستی را به صورت همزمان در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) اجرا کردند؛ این جنایت وحشیانه با تبلیغات گسترده عناصر تروریستی تکفیری و رسانه‌های حامی آن‌ها روبرو شد؛ این رسانه‌ها با سواستفاده از جنایت ددمنشانه تروریست‌ها در تهران، سعی کردند اینگونه القا کنند که اندیشه‌های تکفیری نه تنها در حال زوال و نابودی نیست بلکه مسیر نضج و پیشرفت را طی می‌کند و دامنه آن‌ها حتی به ایران هم رسیده است.

به گفته قریب به اتفاق صاحبنظران، جنایت ۱۷ خرداد تروریست‌ها در تهران، تنها و تنها به دلیل منحرف کردن افکار عمومی از شکست‌های پی‌درپی و سنگین آن‌ها در سوریه و عراق انجام شد؛ اما آنچه در مقام عمل اتفاق افتاد،  این بود که این جنایت کور تروریست‌ها نه تنها نتوانست اذهان عمومی را از روند رو به اضمحلال تکفیری‌ها منحرف کند، بلکه شکست‌های آن‌ها در منطقه را نیز تسریع بخشید.  

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا پیشتر در این ارتباط به خبرنگار میزان گفت: تروریست‌های تکفیری به دنبال راه فراری می‌گشتند تا طعم تلخ شکست در سوریه و عراق را در کام عناصر و هواداران اندک خود عوض کنند و از همین رو در تاریخ 17 خرداد در تهران دست به یک اقدام جنایتکارانه و ایذایی زدند.

همچنین جعفر قنادباشی دیگر کارشناس مسائل غرب آسیا پیشتر  به خبرنگار میزان گفت: جنایت تروریست‌ها در تهران مُهر تاییدی بر پایان داعش بود چراکه آنها در سوریه و عراق، میدان را به جبهه مقاومت باخته‌اند و از این رو تلاش دارند تا اذهان عمومی را منحرف کنند.

انهدام و نابودی بخش‌های گسترده‌ای از تجهیزات و جنگ‌افزار‌ها و متحمل شدن خسارات سنگین، به هلاکت رسیدن تعداد فراوانی از عناصر،  کشته شدن چندین سرکرده و فرمانده عملیاتی و همچنین فرار دسته جمعی عناصر گروهک‌های تروریستی به سرزمین خودشان، از جمله هزیمت‌های تروریست‌های تکفیری طی ۴۰ روز پیش بوده است.

 ۶ موشک سپاه
بیست و هشتم خردادماه و در پاسخ به اقدام کور تروریست‌های تکفیری در تهران، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، عملیات «لیله القدر» را ترتیب داد و با ۶ موشک میان‌بُرد و نقطه‌زن «ذوالفقار» و «قیام» مقر و پایگاه‌های تروریست‌ها در دیرالزور سوریه را با موفقیت هدف قرار داد و به میزان قابل توجهی به آن‌ها خسارت وارد کرد.

به گفته روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در این عملیات موفق، بیش از 170  تروریست تکفیری از جمله چند تن از فرماندهان و عناصر موثر آنان به هلاکت رسیدند  و علاوه بر مجروحیت تعدادی دیگر از تروریست‌ها، تلفات سنگینی بر ادوات، تجهیزات و سامانه‌های آنان وارد شد.

عراق
26 مهر سال گذشته به فرمان حیدرالعبادی عملیات آزادسازی موصل با مشارکت ارتش، حشدالشعبی و نیرو‌های پیشمرگه کُرد عراق آغاز شد و این عملیات سرانجام پس از ۲۵۹ روز در تاریخ ۱۶ تیر امسال و با گرفتن تلفات فراوان از تروریست‌ها با موفقیت به سرانجام رسید و موصل که از ابتدا به عنوان پایتخت خلافت خودخوانده داعش نامیده شده بود، سقوط کرد و در اختیار نیرو‌های جبهه مقاومت قرار گرفت.

تکفیری‌های داعشی که در موصل جا خوش کرده بودند و رویای بسط و گسترش خلافت خود را در سر می‌پروراندند، نتوانستند بیش از یک هزار و ۱۲۲ روز پایتخت خود را حفظ کنند؛ برخی از عناصر این گروهک تروریستی تکفیری پس از  شکست مفتضحانه در موصل، به تلعفر و غرب الانبار در عراق گریختند.  

سوریه
شکست در شرق استان حمص (مناطق روستایی اطراف تدمر)، شکست در مناطق بین دو استان حمص و حماه (چندین شهرک و روستا)، شکست در مناطق شرق حلب (المسکنه) و عقب نشینی در بخش‌هایی از دیرالزور، مهمترین هزیمت‌های تروریست‌ها در طول یک ماه گذشته در سوریه بوده است.

لیبی
دامنه شکست تروریست‌های تکفیری داعش به عراق و سوریه ختم نشد و آن‌ها طی یک ماه گذشته، در مواجهه با بخشی از ارتش لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر شکست مفتضحانه‎‌ای در شهر «بنغازی» متحمل شده و مجبور به ترک این شهر حساس و راهبردی لیبی شدند.  

۸ نفر
«ابوبکر البغدادی»، «ابوسید»، «ابوالبراء العراقی»، «ابوعبدالله کوزوو»، «خالد مسعد»، «شاکر هدوله»، «داماد ابوبکر البغدادی»، «ابوسیاف» از جمله رهبران و فرماندهان گروهک تروریستی تکفیری داعش بودند که که حدفاصل ۲۳ خرداد تا ۱۶ تیر، خبر هلاکت یا بازداشت آن‌ها مورد تایید قرار گرفت.

دیگر به کار نمی‌آیند
با توجه به شرایط کنونی و با در نظر گرفتن اتفاقات میدانی ۴۰ روز گذشته، به نظر می‌رسد که دیگر «پول‌های سعودی»، «حمایت‌های صهیونیستی» و «تجهیزات آمریکایی» هم نتواند از فروپاشی داعش به معنای سازمانی آن جلوگیری کند.

 

بیشتر بخوانید
روایت 6 ساعت ملتهب در بهارستان/ از توحش تروریست‌ها تا اثبات مجدد ایثار مدافعان حرم بیشتر



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *