لزوم توجه به اهمیت نماز در ماه شوال/ امام صادق (ع) بر توجه هرچه بیشتر به نماز تأکید داشتند

11:00 - 25 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۰۱۴
یک کارشناس علوم قرانی با تأکید بر لزوم توجه به اهمیت نماز در ماه شوال، از تأکید امام صادق (ع) بر توجه هرچه بیشتر به نماز سخن گفت.

نمازعلی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: نماز و به جای‌آوردن این فریضه یکی از مهم‌ترین اعمالی است که مؤمنان در ماه شوال می‌توانند به آن توجه داشته باشند.


وی ادامه داد: با کمی دقت، به‌خوبی متوجه می‌شویم که در نخستین روز از ماه شوال که با عید سعید فطر برابر است، مسلمانان به‌صورت متحد با یکدیگر نماز این عدی بزرگ را به شکل جماعت به‌جای می‌آورند.


نوری‌زاده تصریح کرد: آغاز ماه شوال با عیدی بزرگ به نام عید فطر و همچنین نمازی که در نخستین روز از این ماه پر خیر و برکت اقامه می‌شود، به‌خوبی اهمیت خواندن نماز را بر همگان آشکار می‌کند و توجه مسلمانان را به این فریضه واجب بیش از پیش،  جلب می‌کند.


وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: در ماه شوال مناسبت‌هایی مانند شهادت امام جعفر صادق (ع) را داریم. امام ششم که بنیان‌گذار مذهب تشیع به شمار می‌روند، بر نماز و اهمیت خواندن نماز همواره تأکید بسیاری داشته‌اند و این موضوع در سخن‌های مختلف ایشان به‌خوبی نمایان است.


این کارشناس علوم قرآنی یادآور شد: امام صادق (ع) در یکی از صحبت‌هایشان در هنگام شهادت فرمودند: شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمرد و اعتنا به شأن او ننماید، نمی‌رسد.


وی افزود: علاقه‌مندان برای مطالعه مطالب بیشتری درباره این موضوع و همچنین این سخن امام صادق (ع) می‌توانند به بخش اعمال ماه شوال در مفاتیح‌الجنان مراجعه کنند.


نوری‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین مؤمنانی که در نخستین روز از ماه شوال و در نماز روز عید فطر شرکت و زکات فطره پرداخت می‌کنند، بهتر است توجه داشته باشند که زکات فطره فواید بسیاری برای فرد در بر دارد از جمله آن‌که به منزله صلوات بر پیامبر اکرم (ص) در نماز است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *