سندرمی که دراوج جوانی شما را پیر میکند/نیشه پشه‌ای که پای انسان رابه پای فیل تبدیل کرد/به اشتباه در این مترو شنا نکنید/دلجویی همسر بشاراسد ازیک معلول/بلند قامت‌ترین عروس دنیا/خواننده‌ای که پس از ۲۰ سال چهره خود را تغییر داد

16:08 - 24 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۹۷۵
کار وحشتناک نیش پشه با پای مرد، این دختر با مو‌های خود مجسمه می‌سازد، جراحی24 ساعته بسیار سخت پیوند صورت، دیدار همسر اسد با دانش‌آموزان معلول، قلب مصنوعی چاپی شبیه قلب انسان و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.
 
جوانترین پیرزن دنیا را ببینید

پارسینه: بعضی از بیماری‌ها تاب و توان آدم را میگیرد پیرزن جوان واژه‌ای است که برای یک خانم جوان که قبل از سن ۳۰ سالگی پیر شده است به کار برده می‌شود.

بعضی از بیماری‌ها تاب و توان آدم را میگیرد پیرزن جوان واژه‌ای است که برای یک خانم جوان که قبل از سن ۳۰ سالگی پیر شده است به کار برده می‌شود. سندرم نادری پوست زن جوان را بسیار پیر کرده است به طوریکه تشخیص سن واقعی او کار بسیار دشواری است. پیرزن”سارا گیورتز” زمانی که ۱۰ ساله بود پزشکان اختلال عجیب پوستی او را تشخیص دادند، سندرم اهلرز دانلوس که به واسطه‌ی آن پوست در تولید کلاژن ناتوان می‌شود و بسیار سریعتر دچار پیری می‌شود.

سندرم اهلر دانلس چیست؟

این سندرم برگرفته از نام دو پزشک به نام‌های ” ادوارد اهلر ” از دانمارک و “هنری الکساندر دانلس” از فرانسه می‌باشد که به توضیح این سندرم پرداختند. سندرم اهلر دانلس به گروهی از اختلالات ژنتیکی نادر گفته می‌شود که باعث نقص در سنتز کلاژن در انسان می‌گردد. علائم شایع آن شامل:کبود شدگی، مفاصل سست و لغزنده، هیپرالاستیسیتی پوست و ضعف بافتی می‌باشد. شدت وخامت این سندرم می‌تواند از خفیف تا تهدید کننده حیات فرد متغیر باشد.

این سندرم تا کنون درمان قطعی نداشته است و درمان بیشتر جنبه حمایتی برای فرد دارد. این زن اهل مینه سوتا در مورد اختلال نادر پوستی اش می‌گوید:پوستم بزرگترین نگرانی و دلیل کمبود اعتماد به نفس در من است، اما مدتی است که با این شرایط خودم را همراه کرده ام و حالا احساس بهتری دارم چرا که به آن به عنوان زیبایی بنگاه می‌کنم.
 
1

کار وحشتناک نیش پشه با پای مرد

اتاق خبر 24:نیش پشه باعث شده است مردی از آمریکای جنوبی به مدت ۲۰ سال به یکی از بیماری‌های خطرناک شایع در مناطق استوائی معروف به داء الفیل مبتلا شود.

نیش پشه باعث شده است مردی از آمریکای جنوبی به مدت ۲۰ سال به یکی از بیماری‌های خطرناک شایع در مناطق استوائی معروف به داء الفیل مبتلا شود. روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی نوشته است: ریموند از طریق نیش پشه به بیماری معروف به داء الفیل مبتلا شده است

و توان حرکتی خود را از دست داده است. این بیماری گاه موجب تورم شدید دست و پای افراد مبتلا می‌شود و درباره ریموند ساق پای چپ او به شدت ورم کرده و مانند پای فیل شده است. ریموند درزمان حاضر در  سائو خوزه ریو بریتو تحت درمان می‌باشد، و با وجود اینکه پزشکان ابتدا نتوانستند تورم پاهایش را کم کنند.

اما پیش بینی کرده اند که در چند هفته آینده از میزان ورم کاسته شود. به نوشته دیلی میل، مواردی از ابتلا به این بیماری در آفریقا و آمریکای میانه، جنوبی و آسیای جنوبی و جزایر اقیانوس آرام مشاهده شده است. با اینکه آثار بیماری داء الفیل در اکثر مبتلایان ظاهر نمی‌شود.

اما انگل‌های ناشی از نیش پشه‌ها می‌تواند کلیه و غدد لنفاوی فرد را مختل کنند، حتی اگر هیچ آثاروعلائمی از این بیماری در شخص مشاهده نشود. پزشکان قرص‌هایی برای خارج کردن انگل‌ها از بدن بیمار تجویز می‌کنند؛ اما در مواردی مانند ریموند، نبرد برای ازمیان برداشتن کامل آثار بیماری گاه ممکن است

تا پایان عمر فرد مبتلا ادامه یابد. بیماری داء الفیل با نام علمی ” فیلاریازیس لنفاوی” درمناطق گرمسیری مشاهده شده و با انتقال انگل از طریق نیش پشه انسان را مبتلا می‌کند. انگل‌ها با قرار گرفتن روی پوست فرد وارد بدن و عروق لنفاوی شده و به کرم تبدیل می‌شوند.
 
1

این دختر با مو‌های خود مجسمه می‌سازد

انتخاب:طراح مد و لاتیتیا یک طراح مُد است و خودش را معتاد هنر از ساحل عاج معرفی می‌کند. او اخیرا با انتشار مجموعه عکسی که در آن موهایش را به اشکال مختلف درآورده موجی در اینستاگرام به راه انداخته است.

لاتیتیا مردم را نه تنها با خلاقیت فراوانش شگفت زده می‌کند بلکه با این حقیقت که مو‌های ما می‌توانند به اشکال مختلفی دربیایند که بیان کننده ذهنیت ما هستند. تصاویر مجسمه‌های مویی این هنرمند با استعداد را مشاهده می‌کنید.
 
1

 
جراحی ۲۴ ساعته بسیار سخت پیوند صورت

مشرق نیوز:ماجرای حیرت انگیز مردی که بر اثر یک حادثه صورتش را از دست داد توسط پزشکان مجرب برای اولین بار به مدت ۲۷ ساعت صورت این مرد را پیوند زدند! چگونگی روند این پیوند عجیب را در بخش زیر با عکس‌های این مرد دنبال کنید. یک مرکز پیوند صورت در لهستان صورت مردی که را که براثر برخورد با دستگاه برش سنگ به شدت مجروح شده بود را با سرعت بی سابقه بازسازی کرد، به طوری که از این عمل جراحی بی سابقه با عنوان نخستین عملی یاد می‌شود که با هدف نجات جان بیمار انجام شده است.

بیماران پیوند صورت باید به طور معمول چندین سال صبر کنند تا یک عمل پیوند صورت روی آن‌ها انجام شود، اما پس از یک حادثه در محل کار برای یک مرد ۳۳ ساله لهستانی که موجب شده بود وی در معرض عفونت‌های مهلک قرار بگیرد، پزشکان برای انجام این عمل پیوند صورت به سرعت وارد عمل شدند.

این مرد که با نام “گرزگورز” شناسایی شده است، سه هفته پس از آنکه یک دستگاه برش سنگ به صورتش صدمه شدیدی وارد کرد یک صورت جدید دریافت کرد چرا که میزان جراحات به قدری بود که امکان بخیه زدن در صورت وی میسر نبود.

آرواره‌های وی خرد شده بود و شرایطش به سرعت و به وخامت می‌گذاشت تا اینکه پزشکان اظهار داشتند هیچ چاره‌ای جز ارائه یک صورت جدید و پیوند صورت سریع ندارند. این عمل در مرکز انکولوژی در گلیویس در تاریخ ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) بر روی بیمار انجام شد.

آدام ماسییووسکی رئیس تیم جراحی مرکز انکولوژی در گلیویس لهستان به عنوان تنها مرکزی که عمل جراحی صورت انجام می‌دهد، گفت: معمولا پذیرنده‌های صورت باید بین یک تا هفت سال صبر کنند تا این جراحی انجام شود، اما به علل مشخصی مجبور بودیم این بیمار را سریعتر عمل کنیم چرا که زندگی وی در خطر بود.

اوایل ماه جاری کارمن بلاندین ترلتون به صورت عمومی برای اولین بار پس از پیوند صورت خود سخنرانی کرد، این امر درست شش سال پس از آن صورت گرفت که همسرش با یک مایع قلیایی به وی حمله کرد که در نتیجه این زن نابینا شد و صورتش از شکل افتاد. چارلا نش زن اهل کانکتیکت که در سال ۲۰۰۹ مورد حمله یک شامپانزه قرار گرفته بود در سال ۲۰۱۱ عمل جراحی صورت داشت.

ماسییووسکی اظهار داشت عمل جراحی ” گرزگورز ” نخستین عمل جراحی بود که برای نجات جان بیمار انجام می‌شد. این جراحی ۲۷ ساعت طول کشید چرا که جراحی وی دربرگیرنده پیوند استخوان هم می‌شد. ” گرزگورز ” نیاز به بازسازی صورت، آرواره ها، سقف دهان و قسمت تحتانی کاسه چشم داشت.

وی هنوز در معرض خطر عفونت است، اما انتظار می‌رود که بهبود یافته و زندگی عادی داشته باشد. اگرچه تصاویر پس از عمل نشان دهنده بخیه‌هایی از بالای چشم راست، زیر چشم چپ و اطراف صورت تا گردنش است، اما وی توانست شش روز پس از جراحی به عکاسان اجازه عکاسی بدهد. تصاویر این مرد ۳۳ ساله که صورتش به وسیله دستگاه سنگ بری آسیب دید پس از عمل ن‌هایی پیوند صورت مشاهده می‌شود.
 


 
 
طراحی جالب مترو در تایوان
 
راحان مترو تایوان دست به ایده جالبی در طراحی فضای واگن‌های مترو زده اند و طرح نمایی از استخر را بر کفپوش آن نصب کرده اند.
 
 
ساعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری ورزشکار معروف چشم‌ها را گرد کرد

جام جم انلاین:جدال فلوید می‌ودر و کانر مک گریگور در بوکس حرفه‌ای جهان چهارم شهریور ماه در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود.

این مسابقه یکی از پر بازدیدترین مسابقات تاریخ ورزش جهان است. می‌ودر ۴۰ ساله و آمریکایی که کوهی از افتخارات دارد مقابل کانر مک گرگور ۲۹ ساله و ایرلندی قرار خواهد گرفت. نکته بسیار جالب اینکه مک گرگور تا به حال بوکس کار نکرده و در رقابت‌های UFC که یک نوع ورزش رزمی است به میدان می‌رفته. اما اکنون با کری خوانی فراوان می‌خواهد در برابر می‌ودر قرار بگیرد.

۲۰۰ میلیون دلار عاید برنده این دیدار پربیننده می‌شود.

می‌ودر و مک گرگور در روز‌های اخیر کنفرانس‌های خبری متعددی برگزار کرده اند و تا توانسته اند رکیک‌ترین ناسزا‌ها را نثار یکدیگر کرده اند.

عاقبت این دو در کنفرانس خبری روز گذشته در نیویورک با هم روبرو شدند. طبق معمول به هم فحاشی کردند و خط و نشان کشیدند.

می‌ودر در این کنفرانس خبری باز هم ثروتش را به رخ کشید. او ساعتی یک میلیون و چهار صد هزار دلاری از الماس بر دست داشت. اما قیمت دستبند الماس و گردن بند الماسی که در این کنفرانس خبری به همراه داشت، مشخص نیست.
 


دیدار همسر اسد با دانش‌آموزان معلول

تسنیم:همسر رئیس‌جمهور سوریه با جمعی از دانش‌آموزان معلول برتر دیدار کرد.اسماء الاسد همسر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با جمعی از دانش‌آموزان معلول برتر دیدار کرد.
 


قلب مصنوعی چاپی شبیه قلب انسان

ایسنا:دانشمندان سوئیسی قلب سیلیکونی نرمی ابداع کرده‌اند که تا حد زیادی مانند قلب معمولی عمل می‌کند و می‌تواند شیوه‌ای ایمن و راحت برای پمپاژ کردن خون به بدن بیمار باشد.

ابزار‌های کنونی که به جای قلب سالم خون را به سراسر بدن پمپاژ می‌کنند، یا به اندازه‌ای بزرگ‌اند که بیمار را اسیر تخت بیمارستان می‌کنند یا به شکل ایمپلنت‌های مکانیکی هستند که مشکلات دیگری ایجاد می‌کنند.

دانشمندان "موسسه فناوری فدرال" (ETH) سوئیس در زوریخ قلب مصنوعی را از سیلیکون ساخته‌اند و این سیستم برای تقلید کردن قلب طبیعی طراحی شده است. قلب جدید به اندازه قلب طبیعی انسان بوده، ۳۹۰ گرم وزن دارد و با استفاده از چاپ سه‌بعدی تولید شده است.

درست مانند قلب طبیعی، سامانه ابداعی دارای دو بطن چپ و راست است که توسط اتاقکی از هم جدا شده‌اند و این اتاقک به عنوان ماهیچه قلب مصنوعی عمل می‌کند. با متورم‌شدن و تخلیه‌شدن این اتاقک از هوای فشرده، قلب خون را به اتاقک‌های دیگر پمپاژ می‌کند.

محققان برای آزمایش این ابزار از مایعی شبیه خون انسان استفاده کردند و دریافتند قلب جدید اساسا شبیه قلب طبیعی عمل می‌کند. با این حال، این سامانه یک محدودیت جدی دارد و آن این که ماده به کار برده شده در تولید آن فقط می‌تواند حدود ۳ هزار ضربان بزند که این معادل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است.
 


بلندترین عروس دنیا + عکس

جام نیوز:این دو نوجوان که در یک نگاه عاشق شده اند و دختر که دارای قدی ۴۰ سانتی متر بزرگ‌تر از پسر دارد بلندترین عروس دنیا می‌توان نام برد و قد بلندترین نوجوان برزیل بزودی به بلندترین عروس دنیا تبدیل خواهد شد.

الیسانی دا کروز سیلوا در سن ۱۸ سالگی با مردی کوتاه قدتر از خودش نامزد کرده و با این که حدود ۴۰ سانتی متر از او بزرگتر است، هیچ مشکلی برای راه رفتن در کنار او احساس نمی‌کند!

این دو جوان می‌گویند که در نگاه اول عاشق همدیگر شده اند و اکنون با نامزدی اولین قدم را به سوی زندگی همیشگی با هم برداشته اند.

بنا بر این گزارش، این مدل برزیلی که به سبب وجود غده هیپوفیز در بدنش از رشد غیر عادی رنج می‌برد ۱۸ سال دارد و امیدوار است پزشکان به او بگویند که برای بچه دار شدن هیچ مشکلی نخواهد داشت.
 


رضا یزدانی بعد از ۲۰ سال موهایش را زد

رضا یزدانی بعد از ٢٠ سال برای ایفای نقش در سریال" از یاد رفته ها" به کارگردانی بهرام بهرامیان مو‌های خود را کوتاه کرد.
 
رضا یزدانی با انتشار این عکس از روند کوتاه کردن موهایش نوشت:

موهامو بعد از ٢٠ سال برای یکی از نقش‌های اصلی سریال بهرام بهرامیان کوتاه کردم

بلند میشه زود.. البته جلوش بلنده هنوز..

عکس تست گریم و خبر‌های تکمیلی رو براتون میزارم...

مجموعه تلویزیونی از یاد‌ها رفته یک ملوردام تاریخی است که در ۵۰ قسمت برای پخش از صدا و سیما ساخته می‌شود و داستان آن به زندگی دختری جوان در سال ۱۳۱۹ می‌پردازد که بدلیل عدم شناخت از وضعیت کشور و آداب رسوم دچار بحران شدیدی می‌شود، اما با کشف حقیقت سنت‌ها و رفتار‌ها به آرامش و زندگی مشترک می‌رسد.

تعدادی از بازیگرانی که تاکنون به این سریال پیوستند بدون ترتیب عبارتنداز: سعیدراد، بیتا فرهی، رضا یزدانی، مائده طهماسبی، رسول نجفیان، الهام حمیدی، کامران تفتی، حبیب دهقان نسب، سیما تیرانداز، علیرام نورایی، یوسف مرادیان، سیدمهرداد ضیایی، جهانبخش سلطانی، علی اوجی، سیامک اطلسی، مهدی سلوکی، ارسلان قاسمی، انوش معظمی، نیلوفر پارسا، امین ایمانی، مهرداد ضیایی و ...
 


تولد نوزاد از جنین فریز شده ۱۵ ساله در ایران

نوزادی در بیمارستان مهرگان دیده به جهان گشود که ۱۵ سال پیش به صورت جنین در مرکز باروری و ناباروری اصفهان فریز و تا امسال نگهداری شده بود.

پس از آن با انتقالش به مادر (که به دلیل بیماری در آن زمان امکان بارداری را نداشته است) و طی شدن دوره بارداری این نوزاد متولد شد. دکتر اسداله کلانتر افزود: نوزاد متولد شده حاصل از جنین فریز شده است که امروز پس از ۱۵ سال در اصفهان سلامت به دنیا آمد.

گفتنی است؛ رکورد قبلی جنین فریز مربوط به ۴ سال پیش بوده است که نتیجه آن تولد دوقلو‌های همسان می‌باشد.







 
 
 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *