دلیل تعطیل نشدن اداره های اهواز در گرم ترین روز تابستان/ آمار کودکان کار در استان مرکزی/ افزایش مرگ پرندگان در شهرستان جاسک/ ضرورت برندسازی زعفران

15:33 - 24 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۹۶۶
دلیل تعطیل نشدن اداره های اهواز در گرم ترین روز تابستان، افزایش مرگ پرندگان در شهرستان جاسک، آمار کودکان کار در استان مرکزی و .... را در بسته خبری استان ها دنبال کنید.

به گزارش گروه فضا مجازی ، دلیل تعطیل نشدن اداره های اهواز در گرم ترین روز تابستان، افزایش مرگ پرندگان در شهرستان جاسک، آمار کودکان کار در استان مرکزی و .... را در بسته خبری استان ها دنبال کنید.

دلیل تعطیل نشدن اداره های اهواز در گرم ترین روز تابستان/ آمار کودکان کار در استان مرکزی/ افزایش مرگ پرندگان در شهرستان جاسک/ ضرورت برندسازی زعفران

 دلیل تعطیل نشدن اداره های اهواز در گرم ترین روز تابستان

ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این‌که ساعت کاری ادارات خوزستان امروز به روال عادی است گفت:‌ هر گونه تغییر در ساعت اداری روزهای آینده با صدور اطلاعیه مدیریت بحران به اطلاع شهروندان می‌رسد.

کیامرث حاجی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: امروز ساعت کاری کلیه ادارات  و دستگاه‌های اجرایی خوزستان به روال عادی تا ساعت 14:30 (14و سی دقیقه) است.

وی در خصوص علل عدم  تغییر ساعت اداری امروز در مناطق با دمای 50 درجه تصریح کرد:‌ هواشناسی برای برخی از شهرها دمای 50 درجه‌ای پیش‌بینی کرد ولی به مدیریت بحران اعلام شد که این افزایش دما در خارج از ساعت اداری امروز رخ می‌دهد و بنابراین ساعت اداری در این شهرستان‌ها تغییر نکرد.

حاجی‌زاده عنوان کرد: تصمیم به تغییر ساعت اداری در روزهای آینده بر اساس گزارش‌های هواشناسی اتخاذ خواهد شد و با صدور اطلاعیه مدیریت بحران به اطلاع شهروندان می‌رسد.

 دلیل تعطیل نشدن اداره های اهواز در گرم ترین روز تابستان/ آمار کودکان کار در استان مرکزی/ افزایش مرگ پرندگان در شهرستان جاسک/ ضرورت برندسازی زعفران

افزایش مرگ پرندگان در برخی از مناطق شهرستان جاسک

مرگ پرندگان در برخی از مناطق شهرستان جاسک در هفته گذشته افزایش‌یافته است.

‌رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان جاسک در این خصوص گفت: در بررسی‌های کارشناسی مشخص شد نوعی از کبوتر سانان به اسم قمری در جاسک دچار مرگ شده‌اند.

علی رنجبر افزود: گونه قمری از پرندگان حساس هست و علت مرگ این نوع را می‌توان گرمازدگی حدس زد، ولی تا مشخص شدن دقیق جواب نمونه‌های آزمایشگاهی نمی‌توان دلیل قطعی مرگ این پرندگان را اعلام کرد.

او گفت: کارشناسان محیط‌زیست و دامپزشکی نمونه‌برداری‌های لازم را برای بررسی در آزمایشگاه‌های مرکز استان انجام داده‌اند.

رنجبر اعلام کرد که آمار دقیقی از تعداد تلفات این پرندگان در دست نیست ولی با توجه به وسعت منطقه تعداد قمری‌های مرده زیاد است.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان جاسک خاطرنشان کرد: بیش‌ترین ناحیه مرگ این پرنده در کنار و نزدیکی آب بوده است.

به گفته‌ اهالی منطقه مرگ‌ومیر این پرنده از دو هفته قبل شروع‌ شده است‌. این پدیده در ۶ روستای کروچ، بند بست، اسپیتل، ککی، کنتکی و هون دهستان گابریک اتفاق افتاده است که گابریک در ۵۵ کیلومتری شرق شهر جاسک قرار دارد.

 دلیل تعطیل نشدن اداره های اهواز در گرم ترین روز تابستان/ آمار کودکان کار در استان مرکزی/ افزایش مرگ پرندگان در شهرستان جاسک/ ضرورت برندسازی زعفران

برندسازی تجاری در حوزه زعفران ضروری است

ایرنا: با وجود تولید و صادرات گسترده زعفران ایران به عنوان مهد تولید و پخش این محصول منحصر به فرد به کشورهای مختلف دنیا هنوز برند تجاری قدرتمند و معتبری در بازار جهانی از زعفران ایران وجود ندارد.

نبود برندهای قدرتمند زعفران ایران در بازارهای جهانی باعث شده تقریبا هیچ نامی از کشورمان در این زمینه وجود نداشته باشد. از این رو آگاهی از اهمیت و جایگاه برندسازی برای محصولات صادراتی مانند زعفران و همچنین راهکارهایی که برندهای برتر برای حضور در بازار جهانی از آن بهره می برند می تواند راهگشا باشد. ایران 95 درصد تولید جهانی زعفران را در اختیار دارد و به عنوان بزرگترین تولیدکننده این محصول شناخته می شود. قابلیت توسعه صادرات این محصول در بازار جهانی می تواند منجر به افزایش درآمدهای ارزی شود و به همین دلیل آن را از جایگاه ویژه ای برخوردار کرده است اما غیر از مسائل و مشکلات در زمینه تولید و نحوه عمل آوری زعفران توسط کشاورزان که عمدتا به دلیل عدم بازنگری در ساختار سنتی تولید است مشکلات فراوانی در زمینه صادرات این محصول با ارزش نیز وجود دارد که به دلیل فقدان توجه کافی به استانداردهای بین المللی، ساختار نظام بازاررسانی و نداشتن یک تشکیلات منسجم است.

* لزوم برندسازی و شناسایی بازارهای هدف

رئیس شورای ملی زعفران ایران در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود سختی که در خصوص صادرات زعفران به دلیل تحریمها وجود داشت اما با گشایشهای ناشی از برجام پارسال 170 تن صادرات صورت گرفته است.

محسن احتشام افزود: چین، هند و بازارهای اروپایی و آمریکایی از جمله هدفهای اصلی برای صادرات زعفران از ایران محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت برندسازی در حوزه زعفران حرکت کرد ادامه داد: در شرایط فعلی برندسازی در خصوص زعفران برای حضور قدرتمند در بازارهای جهانی یک امر ضروری و غیرقابل انکار است. یکی از مهمترین رویکردهایی که باید اتخاذ شود موضوع بازارسازی در حوزه فروش زعفران است.

رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: بر همین اساس باید بازار مناسب بررسی شده و اولویتهای مناسبی در نظر گرفته شود زیرا مشکلات بخش تولید نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: تولید زعفران در مدت هشت سالی که از تاسیس شواری ملی زعفران می گذرد از کمتر از 100 تن به بیش از 300 تن رسیده و این موضوع یک دستاورد بسیار بزرگ محسوب می شود.

* نوسان شدید قیمت امکان رقابت را سخت می کند

نایب رئیس شورای ملی زعفران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سالانه 350 تن زعفران در ایران تولید می شود و این محصول توانسته برای 120 هزار خانوار اشتغال ایجاد کند.

غلامرضا میری افزود: زعفران سالانه بیش از 500 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد و تقریبا طی سالهای اخیر صادرات این محصول در کشور 60 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر تسهیلات مناسبی به فعالان حوزه زعفران ارائه می شود و آنان می توانند با قیمت مناسب محصول خود را در بازارهای جهانی عرضه کنند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: متاسفانه تاکنون برندسازی مناسبی در خصوص زعفران انجام نشده و هنوز این محصول ایرانی بنا به دلایل گسترده ای توان رقابت با دیگر برندهای خارجی را ندارد. بی ثباتی و نوسانات شدید قیمت نیز از مشکلات حوزه زعفران است که امکان رقابت در بازارهای جهانی را سخت و دشوار می کند.

وی افزود: باید در این زمینه تمهیدات مناسبی توسط دولت در نظر گرفته شود تا شاهد افزایش قیمتها نباشیم و صادرکنندگان بتوانند به درستی در مسیر برندسازی گام بردارند. رفع موانع تعرفه عوارض صادرات به چین یکی از مشکلات عمده این حوزه است زیرا آن کشور بعد از هند بزرگترین مصرف کننده زعفران است.

میری حمایت نکردن از تشکلهای صادراتی، پاسخگو نبودن گمرک برای ارائه آمار صادرات و ناهماهنگی نهادهای متولی با سازمان توسعه و تجارت را از عمده ترین مشکلات حوزه صادرات زعفران ذکر و بیان کرد: تدوین برنامه جامع فرآیند تولید ارگانیک زعفران، بررسی الزامات و مطالعه تطبیقی این روش تولید در کشورهای پیشرو، مطالعه موردی برندهای موفق زعفران در کشورهای اروپایی و ایران بر اساس معیارهای برندسازی و بازاریابی، بررسی و پیشنهاد ساختار مطلوب برای مدیریت صنعت زعفران در کشور، بررسی اثرات تحریم بر صنعت زعفران و راهکارهای مقابله با آن از جمله رویکردهای بسیار مهمی است که باید در زمینه برندسازی اتخاذ شوند.

وی گفت: مطالعه تصویر و ذهنیت موجود از برندهای زعفران ایرانی در بازارهای هدف، تدوین برنامه جامع بازاریابی برای زعفران ایرانی و بررسی ظرفیتهای گردشگری کشاورزی در مناطق کشت زعفران از دیگر موضوعاتی است که باید در خصوص برندسازی مد نظر قرار گیرند.

* خام فروشی زعفران، تهدید جدی صادرات

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بررسی راهکارها و مراحل جهانی شدن یک برند ایرانی در صنعت زعفران، مطالعه و بررسی روش خلاقانه برندهای فعال در صنایع غذایی بر اساس میزان استقبال مصرف کنندگان و تاثیر بر میزان فروش آنها، بررسی راهکارهای بهبود و توسعه کانالهای توزیع زعفران در بازارهای هدف و نیازسنجی آموزشی تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران در کشور از جمله رویکردهایی است که باید در خصوص برندسازی اتخاذ شوند.

علی شریعتی مقدم افزود: برندسازی می تواند زمینه صادرات محصول زعفران را افزایش دهد. تاکنون برای هزار تن زعفران تولیدی، واحدهای بسته بندی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در حوزه زعفران تکثر تولیدکننده و صادرکننده وجود دارد و فضای کسب و کار متناسب با شرایط بازار و تولید در جهتی که برندها بر بازار مسلط شوند قرار نگرفته است.

این صادرکننده گفت: از سوی دیگر مدل بازار ایران بگونه ای است که می توان کالاهای تقلبی را به سرعت تولید و عرضه کرد. زعفران یک کالای سنتی و ماده اولیه گران قیمت محسوب می شود که به سبب عدم برخورداری از دایره مصرف بالا، شرکتهای بین المللی بخش صنعت غذا در حوزه زعفران سرمایه گذاری زیادی نکرده اند.

شریعتی مقدم افزود: اگر زعفران به عنوان ماده اولیه به ماده غذایی دیگری افزوده شود به مراتب مصرف کننده بیشتری داشته و ارزش آن ماده را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: سالانه 350 هزار تن زعفران در کشور تولید می شود که معادل 96 درصد از تولید این ماده گیاهی در جهان است و 75 درصد این میزان تولید خراسان رضوی است.

او مشهد گفت: پیشینه صدور زعفران ایران به زمان سامانیان برمی گردد و پیاز زعفران نیز از کشور ما خارج از مرزها رفته است.

او همچنین به قاچاق پیاز زعفران به کشورهای دیگر اشاره و بیان کرد: کشوری مانند افغانستان تلاش کرده تا ضمن توسعه کشت زعفران به جای کشت خشخاش بخشی از بازار صادراتی ایران را به خود اختصاص دهد و در این راستا پیاز زعفران نیز به سرعت می تواند در آن کشور تکثیر شود.

وی گفت: بهترین راه مقابله با قاچاق پیاز زعفران و حفظ بازارها تعمیق برندسازی در حوزه این محصول غذایی است. باید قدرت برندهای داخلی حوزه زعفران را بالا برد تا پشتوانه درازمدتی برای تولید این رسته از صنایع غذایی ایجاد شود.

بشترین زعفران جهان با سه هزار سال سابقه کشت در شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه، کاشمر، رشتخوار و مه ولات واقع در جنوب استان خراسان رضوی تولید می شود. سطح کنونی زیرکشت زعفران در جنوب خراسان رضوی حدود 70 هزار هکتار است.

 دلیل تعطیل نشدن اداره های اهواز در گرم ترین روز تابستان/ آمار کودکان کار در استان مرکزی/ افزایش مرگ پرندگان در شهرستان جاسک/ ضرورت برندسازی زعفران

آمار کودکان کار در استان مرکزی امسال دو برابر شده است

ایرنا: معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: طبق بررسی سال گذشته ۵۰ کودک کار در استان مرکزی شناسایی شده بود که این تعداد امسال دوبرابر شده و اراک میزبان بیشترین کودکان کار در استان است.

عبدالکریم یادگاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بررسی هایی که امسال در رابطه با آمار کودکان کار در استان مرکزی انجام شده، یکصد کودک دچار این آسیب، مورد شناسایی قرار گرفته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی افزود: این آمار نشان دهنده افزایش دو برابری کودکان کار شناسایی شده در استان مرکزی نسبت به سال گذشته است و به نظر می رسد آمار کودکان کار در استان فراتر از این عدد باشد چرا که بسیاری هنوز مورد شناسایی قرار نگرفته اند.

وی بیان کرد: کودکان کار در معرض انواع مختلفی از آسیب های اجتماعی هستند که ازجمله مهمترین این تهدیدات، سوءاستفاده باندهای قاچاق از این کودکان است.

یادگاری تکدی گری، دست فروشی، جمع آوری ضایعات و گرفتاری در باندهای قاچاق، را از انواع مشاغلی برشمرد که کودکان کار استان مرکزی در آن فعالیت دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی فقر و مشکلات اقتصادی را دلیل اصلی بروز پدیده کودکان کار عنوان کرد و افزود: انجام فعالیت های فرهنگی و رفع موانع اجتماعی می تواند تاثیر مستقیمی در کاهش کودکان کار داشته باشد.

وی ادامه داد: آزار جنسی، جسمی و عاطفی، بیماری های ناشی از رعایت نکردن موارد بهداشتی، حوادث و سوانح از انواع آسیب هایی است که کودکان کار به آن مبتلا می شوند.

یادگاری توضیح داد: کودکان شناسایی شده از طریق موسسه تحت حمایت بهزیستی، جذب و توانمند می‌شوند و بابت هر کودک شناسایی شده و مورد حمایت این موسسه مبلغی به عنوان یارانه پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: توجه جدی به این کودکان که دچار مشکل بی سرپرستی یا بدسرپرستی بوده و از سر نیاز خود یا خانواده هایشان کار می کنند نیازمند همکاری جمعی و هماهنگی دستگاه های مرتبط است و اقدامات بهزیستی به تنهایی پاسخگوی حل مشکل نیست.

 دلیل تعطیل نشدن اداره های اهواز در گرم ترین روز تابستان/ آمار کودکان کار در استان مرکزی/ افزایش مرگ پرندگان در شهرستان جاسک/ ضرورت برندسازی زعفران

شدت گرفتن هجوم ملخ ها به مزارع کوهرنگ

ایلنا: فرماندار شهرستان کوهرنگ از هجوم گسترده ملخ ها به مزارع این شهرستان در دو سال اخیر خبرداد.

مرتضی زمانپور گفت: طی دو سال اخیر شاهد حمله گسترده ملخ ها به شهرستان ئکوهرنگ و خسارات زیادی به کشاورزی و باغات این منطقه هستیم.

زمانپور افزود: تاکنون اقداماتی از جمله سم پاشی برای از بین بردن ملخ‌ها صورت گرفته اما کافی نیست و نیاز به ورود مدیریت بحران و همکاری دستگاه‌های استانی و کشوری هستیم.

وی گفت: باید برای جلوگیری از رشد ملخ ها چاره ای اندیشیده شود چرا که  پیش بینی می شود خسارت های زیادی به اراضی کشاورزی، مراتع و باغات شهرستان وارد خواهد شد.

فرماندار کوهرنگ گفت: برای مقابله با این معضل از مسئولان کشوری تقاضای کمک و چاره اندیشی راخواستاریم.

کوهرنگ در 85 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 دلیل تعطیل نشدن اداره های اهواز در گرم ترین روز تابستان/ آمار کودکان کار در استان مرکزی/ افزایش مرگ پرندگان در شهرستان جاسک/ ضرورت برندسازی زعفران

تولید فرش دستباف در اردبیل ۳۰ هزار مترمربع کاهش یافت

تسنیم: رئیس اتحادیه فرش دستباف استان اردبیل گفت: تولید سالانه فرش دستباف در استان ۳۰ هزار مترمربع کاهش یافته به طوری که از ۱۲۰ هزار مترمربع به ۹۰ هزار مترمربع رسیده است.

مالک اژدر حسنی پیش از ظهر امروز در نشست با سرمایه گذاران طرح تولید غیرمتمرکز فرش دست باف در خلخال گفت: در حال حاضر 33 هزار بافنده فرش در سطح استان اردبیل شناسایی شده که اقدام به تولید فرش دستباف در اردبیل می کنند.

او گفت: با هدف بازاریابی، تامین مواد اولیه، فروش و رفع سایر مشکلات بافندگان فرش شهرک صنفی فرش در اردبیل ایجاد و راه اندازی می شود که ایجاد این شهرک به تناسب نیاز شهرستان ها بوده و بعد از مرکز استان برای شهرستان خلخال هدفگذاری شده است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف استان اردبیل با اشاره به کیفیت و تنوع فرش های تولیدی در استان اردبیل گفت: به دلیل افزایش در تولید و تنوع فرش های ماشینی با قیمت کمتر و گرایش مردم به استفاده از این فرش ها و کف پوش های جدید و ارزان قیمت تولید سالانه فرش دستباف در استان 30 هزار مترمربع کاهش یافته به طوری که از 120 هزار مترمربع به 90 هزار مترمربع رسیده است.

فرماندار شهرستان خلخال نیز در این نشست گفت: در زمینه اجرای طرح تولید غیرمتمرکز فرش دست باف حمایت های لازم از سوی فرمانداری در این شهرستان انجام خواهد شد تا بتوانیم شاهد اشتغالزایی در منطقه با اجرای این طرح پایلوت استانی در خلخال باشیم.

فریدون بابایی افزود: باید تلاش کنیم تا هنر و صنعت فرش دستباف که قدمت دیرینه در شهرستان خلخال دارد احیا و تقویت شود که این امر از اولویت های مهم در شهرستان به شمار می رود و اجرای طرح تولید غیرمتمرکز فرش دست باف راهکاری مهم و اساسی در این حوزه به شمار می رود.

 دلیل تعطیل نشدن اداره های اهواز در گرم ترین روز تابستان/ آمار کودکان کار در استان مرکزی/ افزایش مرگ پرندگان در شهرستان جاسک/ ضرورت برندسازی زعفران

استخر سرپوشیده دهگلان به بهره‌برداری رسید

فارس: استخر سرپوشیده دهگلان با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید.

پروژه استخر سرپوشیده دهگلان که از سال ۹۰ و در مساحت 2 هزار و 716 مترمربع آغاز شده بود، امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری رسید.

اعتبار اجرای این پروژه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سال 88 به استان کردستان و اعتبارات استانی است و مدت پیمان هم 24 ماه بوده است.

شرکت کاراک پیمانکاری این پروژه را به عهده داشته و مبلغ هزینه پیمان پروژه نیز 14 میلیارد 200 میلیون ریال بوده است.

کل هزینه اجرای پروژه در بحث احداث و اجرای خطوط و وصل انشعابات ۳۲ میلیارد ریال بوده است.

وزیر ورزش و جوانان امروز به منظور افتتاح چند طرح و شرکت در چند برنامه ورزشی به کردستان سفر کرده است.

افتتاح استخر سرپوشیده هگلان، نشست صمیمی با روسای هیات‌های ورزشی و مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان و بازدید از سالن 6 هزار نفری مجموعه ورزشی 22 گولان و بازدید از آکادمی فوتبال بخش خصوصی بیژن ذوالفقارنسب از جمله برنامه‌های وزیر ورزش و جوانان در سفر به کردستان است.

گفتنی است در سفر مقام معظم رهبری به کردستان ۳۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان مصوب شد که استخر سرپوشیده دهگلان یکی از پروژه‌ها است.


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *