قیمت طلا افزایش یافت

16:30 - 24 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۹۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۹۱ درصد افزایش به ۱۲۲۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش گروه  اقتصاد به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارها نشان داد که نرخ تورم در آمریکا ضعیف بوده و موجب کاهش احتمال افزایش نرخ مجدد بهره در این کشور شد، قیمت طلا دیروز با جهش 1.4 درصدی مواجه شد و به بالاترین رقم در طی حدود دو هفته گذشته رسید.

قیمت های مصرف کننده در آمریکا در ماه ژوئن تغییری نداشته و میزان خرده فروشی برای دومین ماه متوالی کاهش یافته است. پس از انتشار این آمارهای ضعیف، شاخص دلار به پایین ترین سطح از سپتامبر 2016 رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.91 درصد افزایش به 1228 دلار و 70 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز تا رقم 1232 دلار و 76 سنت بالا رفت و در مسیر ثبت رشد هفتگی 1.3 درصدی قرار گرفت.

آمارهای ضعیف منتشر شده از اقتصاد آمریکا این احتمال را تقویت کرد که فدرال رزرو به دلیل کند شدن رشد تورم، روند افزایش نرخ بهره را به آهستگی پیش ببرد. برخی پیش از این انتظار داشتند بانک مرکزی آمریکا امسال یک نوبت دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا گفت، اظهارات این هفته جانت یلن، رئیس فدرال رزرو در کنگره امریکا «تدافعی تر از چیزی بود که قبلا پیش بینی می شد.»

وی افزود: «آمارهایی که روز جمعه منتشر شد این تاخیر (در افزایش نرخ بهره) را تایید می کند...افزایش قیمت طلا به دلیل همین مسئله بوده است.»

در همین حال، حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه 0.43 درصد کاهش داشت و از 832.39 تن به 828.84 تن رسید.

قیمت نقره نیز با 1.79 درصد افزایش به 15 دلار و 94 سنت رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *