رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادامه روند کاهش قیمت طلا/ ساز مخالف سکه بهار آزادی در بازار+نمودار قیمت

15:02 - 24 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۸۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت طلا طی هفته گذشته افت قیمت را تجربه کرد که این کاهش تاثیر خود را در بازار سکه نیز گذاشت و به استثنا سکه بهار آزادی و سکه گرمی سایر انواع دیگر سکه افت قیمت را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، قیمت هر گرم طلا 18 عیار طی هفته گذشته در بازه قیمتی 113 هزار و 344 تا 113 هزار و 713 تومان در نوسان بوده است. بیشترین رقم ثبت شده برای قیمت طلا در روز 21 تیرماه و کمترین رقم آن در روز پنج شنبه به ثبت رسیده است.

نمودار قیمت طلا و سکه

 قیمت سکه بهار آزادی ابتدا هفته گذشته را با قیمت یک میلیون و 177 هزار تومان آغاز کرد و طی هفته با رشد، تجربه قیمت یک میلیون و 179 هزار تومان را داشت و در نهایت با قیمت یک میلیون و 178 هزار تومان هفته را به پایان رساند. 

نمودار قیمت طلا و سکه

قیمت سکه امامی پیرو قیمت طلا در طول هفته گذشته رشد قیمت داشته و حتی رقم یک میلیون و 210 هزار و 850 تومان را نیز تجربه کرده است ولی در پایان هفته با افت قیمت به رقم یک میلیون و 206 هزار و 750 تومان بسنده کرد. تفاوت قیمت ابتدا و انتها هفته برای سکه امامی افزایش 300 تومانی سکه بوده است.

نمودار قیمت طلا و سکه

نیم سکه در طی هفته گذشته روند نزولی به خود گرفت و از قیمت 646 هزار تومان به قیمت 637 هزار و 500 تومان رسید.  این افت قیمت در مقایسه با سایر انواع سکه قابل توجه بوده است.

نمودار قیمت طلا و سکه

قیمت ربع سکه، رفتاری همانند قیمت نیم سکه را در پیش گرفت و از قیمت 376 هزار و 500 تومان به قیمت 371 هزار و 500 تومان رسید.

نمودار قیمت

 سکه گرمی برخلاف رفتار قیمت طلا و سکه در طول هفته گذشته تنها در سه روز کاری قیمت گذاری شد که در روز ابتدایی رقم 249 هزار و 500 تومان و در دو روز بعدبارقم250 هزار تومان معامله شد.

نمودار قیمت طلا و سکه

این قیمت گذاری ها در شرایطی است که محمد کشتی آرا رئیس اتحادیه طلا و جواهر طی مصاحبه ای با از افت قیمت جهانی طلا در بازارهای بین المللی به دلیل رشد قیمت دلار و بهبود شاخص های اقتصادی و استقبال از سایر بازارهای اقتصادی برای سرمایه گذاری درمقایسه با بازار طلا خبر داده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *