صهیونیست‎ها درهای مسجدالاقصی را برای دومین روز متوالی بستند

12:02 - 24 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۸۶۱
نیروهای رژیم صهیونیستی روز شنبه برای دومین روز متوالی درهای مسجد الاقصی را بسته و مانع ورود فلسطینیان به این مسجد شدند.

مسجد الاقصیبه گزارش گروه بین‌الملل ،شبکه المنار گزارش داد: نیروهای رژیم اشغالگر قدس روز شنبه و برای دومین روز متوالی درهای مسجد الاقصی را بستند.

منابع فلسطینی می‎گویند: نیروهای صهیونیست ضمن بستن درهای مسجد الاقصی در مسیرهای منتهی به این مسجد مستقر شده‎اند.

بنابر گزارش‎ها صهیونیست‎ها مانع ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی شده و از پخش شدن اذان جلوگیری کرده‎اند.

روزجمعه چند مبارز فلسطینی پس از درگیری و تبادل آتش شدید با نظامیان صهیونیست در «باب‌الاسباط» واقع در مجموعه «مسجدالاقصی» دو نظامی رژیم صهیونیستی را به هلاکت رساندند.

شبکه خبری  الجزیره گزارش داد که در پی این درگیری و تبادل آتش، پلیس رژیم صهیونیستی علاوه بر بستن درهای مسجدالاقصی، که در طول 50 سال گذشته سابقه نداشته است، «شیخ محمد احمد حسین»، مفتی اعظم قدس، را نیز که به بسته شدن مسجدلالقصی انتقاد کرده بود بازداشت کردند. 

مسلمانان فلسطینی در پی این اقدام رژیم صهیونیستی نماز را در بیرون از دیوارهای این شهر قدیمی اقامه کرده و به بسته شدن درهای مسجدالاقصی نیز اعتراض کردند.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز شامگاه روز جمعه به این اقدام واکنش نشان داده و با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از این تصمیم خواستار باز شدن درهای مسجدالاقصی به روی نمازگزاران و ایجاد آرامش و امنیت در این مسجد شد.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نیز در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی، آن را محکوم کرده و خواستار لغو فوری این تصمیم از سوی رژیم صهیونیستی شد.

محمود عباس در گفتگوی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن محکوم کردن این اقدام خواستار باز شدن درهای مسجدالاقصی شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *