حمایت از بیماری‌های صعب‌العلاج بر عهده بیمه‌های تکمیلی است/ سطوح طبقاتی جامعه باید برای بیمه تأمین اجتماعی تعریف شود

8:00 - 26 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۷۴۶
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: حمایت بیمه‌ای از بیماری‌های صعب‌العلاج بر عهده بیمه‌های تکمیلی است اما با تصویب لایحه‌ ارائه شده از سازمان تأمین اجتماعی به مجلس می‌توان سطوح جامعه را تعیین و بحث حمایت بیمه‌ای از مردم را افزایش داد.

حمایت از بیماری‌های صعب‌العلاج بر عهده بیمه‌های تکمیلی است/ سطوح طبقاتی جامعه باید برای بیمه تأمین اجتماعی تعریف شودمحمدحسن زدا در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه در خصوص سهم سازمان تأمین اجتماعی در حمایت از بیماری‌های صعب‌العلاج گفت: دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی با تشکیل پرونده،بیماران خاص راتحت پوشش بیمه ای محدود قرار داده  و در راستای تأمین داروهای خاص و حمایت‌های بیمه‌ای از آنها اقدام می‌کند. این در حالی است که مردم از سازمان بیمه تأمین اجتماعی راضی بوده و تاکنون هیچ شکایتی در خصوص کمبود حمایت‌های بیمه‌ای نداشته ایم.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان بیمه پایه محسوب شده  و بیمه‌های تکمیلی برعهده شرکت‌های بیمه خصوصی است و نمی‌توان تمامی نیازهای 42 میلیون نفر که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند را تأمین کرد.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه چند لایحه از جانب سازمان تأمین اجتماعی به مجلس مطرح شده است که در صورت تأیید دولت تشخیص سازمان تأمین اجتماعی برای حمایت بیمه‌ای مردم در سطوح مختلف مشخص می‌شود این در حالی است که در هر کشوری نظام تشکیل‌دهنده یک جامعه باید برای تأمین اجتماعی تعریف شده و سطح طبقاتی مردم مشخص شود.

وی عنوان کرد: در مباحث بیمه‌ای سطح طبقاتی مردم از کف جامعه که افراد بی‌بضاعت را شامل می‌شود تا بالاترین سطح جامعه که افراد مرفه‌تری را در بر می‌گیرد مورد بررسی قرار می‌گیرد تا درصد بهره‌مندی افراد از بیمه مشخص شود.

زدا اذعان داشت: لایه‌های نظام تأمین اجتماعی در قالب لایحه برای دولت تعریف شود و بعد از تصویب آن در مجلس به مرحله اجرای قانونی برسد این در حالی است که بدون تعریف این لایه‌ها اجرایی کردن برخی دستورالعمل‌های بیمه‌ای امکان‌پذیر نبوده و عملکرد بدی در جامعه خواهد داشت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *