رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مجلس از «اجرا شدن یا نشدن قانون برنامه» گزارش تهیه می‌کند

11:27 - 22 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۳۷۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌های تخصصی مجلس به تفکیک، گزارش‌های خود را مبنی بر اجرای قانون برنامه ششم تهیه خواهند کرد تا بدین نحو مشخص شود آیا این قانون در کشور اجرایی می‌شود و یا خیر.

اکبر رنجبرزادهاکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد درگفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به عدم ابلاغ قانون برنامه ششم از سوی دولت و نامه نگاری برخی نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس در این رابطه، گفت: ابلاغ قانون برنامه ششم توسط رئیس محترم مجلس انجام شده است ودرحال حاضر برنامه ششم قانون است و هر جا که  به اصطلاح ذی نفعی وجود داشته باشد واجرا نشود، تخلف محسوب می‌شود.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: طبق تصمیمات اخیر اتخاذ شده مجلس، قرار است تا کمیسیون‌های تخصصی براساس وظایف نظارتی خود گزارشی از تدوین آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اجرای قانون تهیه کنند و نهایتاً این گزارش درصحن علنی قرائت و به رئیس جمهورابلاغ شود.


وی  تصریح کرد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس به تفکیک، گزارش‌های خود را مبنی بر اجرای قانون برنامه ششم تهیه خواهند کرد تا بدین نحو مشخص شود آیا قانون اجرایی می شود و یا خیر.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی برا ینکه آیا مجلس از طرق دیگر با دولت درقبال عدم اجرای قانون برنامه ششم مکاتباتی خواهد داشت و یا خیر اظهارداشت: ما ابتدا قصد داریم گزارشات کمیسیون‌های تخصصی مجلس را دراین رابطه جمع آوری کنیم تا ببینیم وضعیت به چه نحوی است لذا مسیر عدم اجرای قانون درآیین نامه ها به خوبی مشخص شده است ودر غیر این صورت اگر قانون اجرایی نشود ما اعلام خواهیم کرد و نهایتا از موارد دیگری این موضوع را پیگیری می‌کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *