لزوم توجه به کمک به نیازمندان در طول ماه شوال/ به فلسفه زکات فطره توجه داشته باشیم

6:30 - 24 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۲۴۹
یک کارشناس مذهبی با تاکید بر لزوم توجه به کمک به نیازمندان در طول ماه شوال، گفت: بهتر است همواره به فلسفه زکات فطره توجه داشته باشیم.

ماه شوالسلمان محمدی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: یکی از مهم‌ترین اعمالی که خداوند بر انجام دادن آن در تمامی روز‌های سال تاکید داشته است، کمک کردن به نیازمندان است.

وی ادامه داد: نخستین روز از ماه شوال با عید سعید فطر آغاز می‌شود و مسلمانان در این روز به شکرانه ماه مبارک رمضان و یک ماه روزه داری، فطریه یا همان زکات فطره را پرداخت می‌کنند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل و فلسفه‌های پرداخت زکات فطره، کمک به نیازمندان است به همین دلیل مبلغ این زکات، برنج و یا نان به عنوان غذای عمده مصرفی خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: با توجه به اینکه مسلمانان پیش از به جای آوردن نماز عید فطر، مبلغ زکات فطره خود و اعضای خانواده شان را به صندوق‌های در نظر گرفته شده برای این موضوع می‌اندازند، بهتر است به فلسفه این حرکت همواره توجه داشته باشند و در طول ماه شوال نیز به نیازمندان همواره کمک کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: برای کمک به نیازمندان لازم نیست افراد کار خاصی انجام دهند بلکه حتی می‌توانند با تامین بخشی از غذای مصرفی افراد نیازمند در برخی از وعده‌هایی غذایی، گامی در جهت رضایت خداوند و ثبت عملی خیر و با ثواب در کارنامه اعمالشان بردارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *