رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قهرمانی برای امروز در شبکه افق

14:30 - 21 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۰۵۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مستند «پهلوانی برای امروز» با موضوع مقایسه دو مفهوم پهلوان و قهرمان، چهارشنبه 21 تیرماه روی آنتن شبکه افق می رود.

قهرمانی برای امروز در شبکه افقبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مستند «پهلوانی برای امروز» مقایسه ای است میان دو مفهوم پهلوان و قهرمان که سعی دارد طی مصاحبه با افرادی همچون دکتر مجید شاه حسینی، حاج احمد علمایی استاد کاراته و ورزش های رزمی، دکتر شهرام فرج زاده رئیس کمیته تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی و دکتر بهزاد هدهدی پژوهشگر و استاد دانشگاه و نیز مربیان بدنسازی، به این موضوع نگاهی چالشی داشته باشد.


حقیقت آن است که طی سال های مختلف اما مفهوم «قهرمان» با تکیه بر مفاهیمی غیر از فرهنگ اسلامی – ایرانی در کشور ما نیز رواج یافته، قهرمانانی که فقط به تقویت ماهیچه هایشان می اندیشند و فکر و ذکر دیگری ندارند.


پرورش اندام و بدنسازی همواره جزو ورزش های مورد علاقه جوانان و نوجوانان است هر چند بیشتر آنچه امروز در باشگاه های مربوط به این رشته ها می بینیم، ره آورد فرهنگ غربی هستند که از هزاره های کهن تا به امروز باقی مانده اند و تغییر یافته اند اما ایرانیان در طول تاریخ به ورزش آن هم از نوع بدنسازی توجه خاصی داشته اند ولی فرهنگی که بر این ورزش سایه افکنده با آنچه در دنیای غرب با آن روبرو هستیم تفاوت بسیار دارد.


عنوان «پهلوان» همیشه توسط ایرانیان ستایش شده و بسیاری از بزرگان و نام آوران ایرانی در عرصه ادبیات به نام پهلوان نامیده شده اند.


میثم جهان بین کارگردان و حسین افشار تهیه کننده «پهلوانی برای امروز» هستند که برای پخش از شبکه افق در روز چهارشنبه 21 تیرماه ساعت 20:30 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت 13:30 روز بعد روی آنتن می رود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *