چه کالاهایی به آمریکا صادر شد+ جدول

8:30 - 24 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۰۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
براساس آمار گمرک در یک ماهه نخست سال جاری بیش از ۷۹۷ تن کالا از ایالات متحده آمریکا وارد ایران شده و تنها ۱۴ تن کالا از ایران به این کشور صادر شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، براساس آمار گمرک در فروردین ماه سال جاری بیش از ۷۹۷ تن کالا از ایالات متحده آمریکا وارد کشور شده است.


در میان اقلام وارداتی کالاهایی، چون مکمل غذایی، گاو شیری مولد نژاد خالص، تخم سبزیجات برای کشت، افزودنی‌های خوراک آماده دام و طیور، لوازم مصرفی جراحی قلب، دستگاه تست قندخون، دستگاه آندسکوپی، بطری، تُنگ‌های پلاستیکی و دیگر وسایل پزشکی دیده می‌شود.


براساس واردات کالا و اقلام مصرفی از آمریکا حدود ۳ میلیون و یک هزار و ۲۲۹ دلار ارز از کشور خارج شده است که بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۳۰ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۳۴ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

 بررسی تراز تجاری ایران و آمریکا/چه کالاهایی به آمریکا صادر شد+ جدول


در کنار واردات کالا از آمریکا، ایران حدود ۱۴ تن کالا به این کشور صادر کرده است که بالغ بر ۳۰۲ هزار و ۵۳۳ دلار برابر با ۹۸۱ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۹۴۶ دلار در آمار گمرک به ثبت رسیده است.


در میان کالا‌های صادراتی اقلامی، چون زعفران، نمد از پشم و یا موی حیوان، گبه، گلیم، خرما، آلو، سوپ و آبگوشت بیشتر به چشم می‌خورد.

بررسی تراز تجاری ایران و آمریکا/چه کالاهایی به آمریکا صادر شد+ جدول


این درحالی است که در فروردین ماه سال جاری با بررسی میزان واردات و صادرات کالا بین ایران و ایالات متحده آمریکا با درنظر گرفتن صادرات ۳۰۲ هزار و ۵۳۳ دلاری و واردات ۳ میلیون و هزار و ۲۲۹ دلاری به این ترتیب تراز تجاری ایران با آمریکا حدود ۲.۶ میلیون دلار منفی بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *