صید ترسناک‌ترین تصویر از رعد و برق/ورود اولین مازراتی با بدنه طلا به ایران/قوری چای شرکت خودروسازی رنو به بازارآمد/چهره‌ای باورنکردنی پس از عمل زیبایی/بهترین تصویر برای درک گذر زمان

16:39 - 20 تير 1396
کد خبر: ۳۲۷۷۹۶
مازراتی ویژه وارد ایران شد!، ساخت گوشی موبایل بدون نیاز به باتری،«آرتروز زودرس» در کمین کارمندان،رونمایی از اولین داروی گیاهی درمان آلزایمر جهان و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

ترسناک‌ترین عکس از رعد و برق که دیده اید!

آخرین نیوز: عکاس برای امتحان دوربین جدید خود به حیاط رفته بود و اتفاقی از رعد و برقی عکس گرفت که فقط 20متر از او فاصله داشت!

 

مازراتی ویژه وارد ایران شد! +عکس

یک دستگاه مازراتی گرن توریسمو با بدنه طلایی‌رنگ به تازگی از کشور انگلستان وارد ایران شده است.

قوری زرد رنو به بازار آمد+عکس

 ایران خبر: اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنید رنو تنها خودرو می‌سازد، یا لامبورگینی تنها ابراتومبیل خلق می‌کند، سخت در اشتباهید. طراحان خودرو بسیار خلاقند و به همین دلیل محال است در همه استدیو‌های خودروسازان جهان نمونه‌هایی غیر نقلیه را نیابید.

رنو برای چهلمین سالگرد حضورش در مسابقات فرمول یک، یک قوری زرد رنگی رابه بازار عرضه می‌کند

این قوری زرد رنگ رنو از به تعداد محدود در ماه سپتامبر به بازار آمده و به قیمت ۱، ۴، ۷ دلار به فروش خواهد رسید این قوری زرد رنو با الهام از خودرو‌های فرمول یک ساخته شده است.

 

 ساخت گوشی موبایل بدون نیاز به باتری

زومیت: پژوهشگران گوشی موبایلی ساخته‌اند که انرژی مورد نیاز خود را از طریق امواج رادیویی به دست می‌آورد.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن با اقدامات خود نشان داده‌اند که باتری گوشی‌های موبایل در آینده از رده خارج خواهد شد. بر اساس مقاله‌ای به تألیف شایام گالاکوتا دانشیار دانشگاه واشنگتن، این تیم گوشی موبایلی توسعه داده که میزان انرژی مصرفی آن تقریبا صفر درصد است.

پژوهشگران این موبایل را به‌گونه‌ای توسعه داده‌اند که انرژی مصرفی آن در حد میکرووات است و آن را به‌وسیله‌ی سیگنال‌های فرکانس رادیویی مخابره شده از یک ایستگاه فرستنده و گیرنده در فاصله‌ی 10متری دریافت می‌کند. انرژی اضافه از طریق نور محیط به‌وسیله‌ی دیود‌های مینیاتوری که تقریبا به‌اندازه‌ی یک دانه برنج هستند به دست می‌آید.

در حین استفاده، این گوشی تقریبا ۳.۵ میکرووات انرژی مصرف می‌کند و برای تماس، قادر به برقراری ارتباط با یک ایستگاه فرستنده و گیرنده‌ی شخصی است که حداکثر در فاصله15 متری قرار دارد.

این گوشی مبدل صدای آنالوگ به دیجیتال سنتی را با سیستمی جایگزین کرده است که از ارتعاشات میکروفون یا اسپیکر برای انجام عملیات مشابه استفاده می‌کند. سپس یک آنتن این ارتعاش را با صرف مقدار انرژی بسیار پایینی به یک سیگنال رادیویی تبدیل می‌کند.

دو اشکال عمده بر سر راه این توسعه وجود دارد؛ اول اینکه گوشی‌های هوشمند پیشرفته به علت استفاده از پردازنده‌های پرسرعت، مقادیر رم بالا، حافظه‌ی داخلی و نمایشگر‌های پرمصرف، بسیار بیشتر از ۳.۵ میکرووات انرژی لازم دارند و مهم‌تر از همه، حین کار با این گوشی مجبور به فشردن دکمه‌ای برای تغییر بین حالت مخابره و حالت گوش دادن هستید.



«آرتروز زودرس» در کمین کارمندان/مراقب نشستن و ایستادن باشید

باشگاه خبرنگاران جوان: جواد صراف‌زاده دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص تعریف ناهنجاری‌های ستون مهره‌ای گفت: ناهنجاری به معنای تغییر شکل از حالت ایده آل یا طبیعی می‌تواند تعریف شود؛ ستون مهره‌ای به عنوان یک ساختار اصلی در بدن، شکل اصلی بدن را حفظ می‌کند و هرگونه تغییری که آن را از حالت ایده آل خارج کند ناهنجاری ستون مهره‌ای تلقی می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این سئوال که این ناهنجاری چگونه و چرا به وجود می‌آید، اظهار کرد: برخی مواقع یک سری بیماری‌ها هستند که در اختیار فرد نیست مثل بیماری‌های عفونی، التهابی یا سل، اما بسیاری از این مشکلات که نه در کشور ما بلکه در تمام دنیا با آن مواجه هستند بحث وضعیت کاری و شغلی است؛ تغییر الگوی بیماری‌ها از بیماری‌های عفونی و واگیردار به سمت بیماری‌ها یا بهتر بگویم ضایعات سیستم اسکلتی عضلانی یا همان سیستم حرکتی که در واقع درگیری و آسیب عضلات و مفاصل و استخوان‌ها است، بسیار جدی باید تلقی شود، به خصوص در کودکان و سنین نوجوانی که بحث استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل تلفن همراه یا تبلت و استفاده نادرست و غلط از آن‌ها به تدریج می‌تواند افراد را در بزرگسالی دچار آسیب کند و اگر به این کودکان و افراد آموزش خوبی داده شود می‌تواند از تبعات بعدی جلوگیری کند.

دبیر انجمن علمی فیزیوتراپی ایران عنوان کرد: عادت‌های غلط می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد و از آنجا که تکنولوژی در زندگی همه جا باز کرده و یک نوجوان اصلا نمی‌تواند قبول کند که از رایانه استفاده نکند و یا یک تبلت نداشته باشد، ولی آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده مناسب از آنهاست.

وی گفت: ما در فعالیت هایمان چه در دوران کودکی، میانسالی و بزرگسالی، یک قانون طلایی داریم که هیچ وقت نباید در یک وضعیت طولانی قرار بگیریم حتی اگر در وضعیت صحیح باشیم، باقی ماندن در یک وضعیت کاری طولانی مثل نشستن و ایستادن، باعث تخریب مفاصل و آسیب به آن‌ها و در نهایت «آرتروز زودرس» مفاصل می‌شود.

صراف زاده، کاهش وزن، عدم قرار گرفتن در یک وضعیت ثابت در زمان طولانی، حفظ گودی‌های کمری، پشتی و گردنی در حالت طبیعی و راحت در هنگام نشستن و حفظ زاویه 100تا 120درجه ستون مهره‌ای نسبت به استخوان ران روی صندلی را از جمله مهم‌ترین راهکار‌های پیشگیرانه از ابتلا به درد‌های ستون مهره‌ای کمری و یا آرتروز زودرس ستون مهره‌ای در هنگام فعالیت‌های نشستنی برشمرد و تاکید کرد: یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از آرتروز زودرس و درمان‌های آرتروز، تقویت عضلات مجاور مفاصل آسیب دیده است، به این منظور گرفتن مشاوره از یک فیزیوتراپیست با دیدگاه پیشگیری و یا انجام تمرینات درمانی زیر نظر فیزیوتراپیست می‌تواند بسیار سودمند و در بسیاری از موارد ضروری باشد.

رونمایی از اولین داروی گیاهی درمان آلزایمر جهان

ایسنا: پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی به عنوان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی کشور و منطقه، در مهرماه ۱۳۷۷ تأسیس شد و در سال ۱۳۸۰ به عنوان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی مورد تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

در حال حاضر این پژوهشکده با بهره‌گیری از حضور بیش از ۵۰ عضو هیأت علمی و محقق در قالب چهارگروه پژوهشی و پوشش همه زمینه‌های تحقیقات کاربردی گیاهان دارویی و دارو‌های طبیعی و سه مرکز خدمات تخصصی در زمینه‌های آنالیز، فرمولاسیون، تولید نهال، بذر و فرآورده‌های دارویی گیاهی و گیاهان دارویی فعالیت دارد.

امروزه استفاده از گیاهان دارویی و معطر به دلیل گرایش مجدد انسان به طبیعت و محصولات طبیعی، رشد بسیار بالایی داشته است. توجه و گرایش به محصولات طبیعی منجر به توسعه استفاده از صنایع مختلف غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی از گیاهان دارویی و معطر و سایر ترکیبات طبیعی در محصولات خود شده است و طبق آمار اتحادیه اروپا بازار این محصولات از رشدی در حدود20 درصد در سال برخوردار بوده است.

حجم تجارت جهانی گیاهان دارویی از ۶۰ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۶ به ۱۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ افزایش یافته است و بر اساس پیش‌بینی بانک جهانی گردش مالی و تجارت جهانی متمرکز و مبتنی بر گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی به حدود ۵ هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

ایران در زمینه گیاهان دارویی نیز دارای پتانسیل‌های زیادی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی دارای ترکیبات ارزشمند، گیاهان دارای ارزش اقتصادی بالا، نیروی انسانی و منابع انرژی ارزان است. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ گونه از گیاهان کشور دارای خواص دارویی، عطری، ادویه‌ای و آرایشی- بهداشتی است. علاوه بر آن هزار و ۷۲۸ گونه از این گیاهان به عنوان گیاهان بومی ایران است و منحصرا در ایران رویش دارند.

از این رو در اسناد بالادستی نظام بر توسعه صنعت گیاهان دارویی تاکید زیادی شده و در نقشه جامع علمی کشور گیاهان دارویی در اولویت «الف» حوزه علوم پایه و کاربردی و طب سنتی در اولویت «ب» حوزه سلامت قرار گرفته است.

بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، جمهوری اسلامی ایران تا افق ۱۴۰۴ در بخش گیاهان دارویی و طب سنتی باید ۲۰ درصد ارزش بازار دارو و ۲۰ درصد ارزش بازار داروی حوزه دامپزشکی کشور را توسط محصولات تائید شده مبتنی بر دارو‌های گیاهی و محصولات طبیعی و کشور کسب کند؛ ضمن آن که باید نسبت به افزایش صادرات گیاهان دارویی و فرآورده‌های دارویی گیاهی و فرآوده‌های گیاهی برای حضور در بین ۱۰ کشور اول دنیا اقدام کند.

کسب یک درصد سهم ثبت اختراع جهانی در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن، کاهش سطح برداشت رسمی و غیر رسمی از عرصه‌های طبیعی به ۲۰۰ هزار هکتار در افق ۱۴۰۴ و افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی و اسانس به ۵۰۰ هزار هکتار از دیگر اهداف تعیین شده در این سند است.

بر این اساس در سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی در حوزه طب سنتی و داروسازی سنتی بر کسب سهم ۱۰ درصد ارزش بازار بهداشت کشور، کسب سهم ۴ درصد ارزش بازار درمان کشور و کسب سهم ۲ درصد ارزش بازار داروی کشور توسط محصولات تائید شده مبتنی بر دارو‌های طب سنتی تاکید شده است.

علاوه بر آن بر کسب رتبه اول منطقه در رفع نیاز‌های سلامت و پزشکی در حوزه طب سنتی و صدور خدمات دانش فنی و فرآورده‌های گیاهی و طبیعی به میزان ۲۰ درصد از صادرات خدمات پزشکی کشور هدف گذاری شده است.

در این راستا پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در مهر ماه سال ۱۳۷۷ آغاز به کار کرد و در ۲۰ تیرماه سال ۱۳۸۰ به عنوان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و این پژوهشکده در حال حاضر دارای ۴ گروه فارماکولوژی و طب کاربردی، فارماکوگنوزی و داروسازی، کشت و توسعه گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی گیاهان دارویی است.

خلاصه فعالیت گروه‌های پژوهشکده

گروه فارماکولوژی و طب کاربردی در راستای شناسایی اثرات درمانی دارو‌های گیاهی و بومی سازی تولید موارد تایید شده، پژوهش در راستای شناسایی اثرات درمانی پروبیوتیکی و بومی سازی تولید موارد تایید شده و پژوهش در راستای شناسایی اثرات درمانی دارو‌های مکمل و بومی سازی تولید موارد تایید شده فعالیت می‌کند.

همچنین در پژوهشکده گیاهان دارویی گروه فارماکوگنوزی و داروسازی در مطالعه روش‌های استخراج، خالص‌سازی و بهینه‌سازی تولید ترکیبات گیاهان و بررسی اثرات بیولوژیک آن‌ها، مطالعه روش‌های استخراج، خالص‌سازی و بهینه‌سازی تولید ترکیبات گیاهان و بررسی اثرات بیولوژیک آن‌ها و شناسایی، استانداردسازی و فرمولاسیون فرآورده‌های طبیعی بر پایه مستندات طب سنتی و مدرن ۴- تولید نیمه‌صنعتی ترکیبات طبیعی و نیمه‌سنتتیک فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

در این پژوهشکده جمع‌آوری و شناسایی انواع گونه‌های گیاهان دارویی ایران با ارائه شناسنامه کددار جمع‌آوری، شناسایی و ارزیابی توده‌های گیاهان دارویی از مناطق مختلف، ارائه روش نوین بهینه‌سازی و به‌زراعی گیاهان دارویی توسط کاربرد تکنیک‎‌ها و تیمار‌های نوین، توسعه و ایجاد پایگاه اطلاعاتی و داده‌ای هرباریوم گیاهان دارویی کشور و تولید بذر‌های معتبر گیاهان دارویی با ارائه شناسنامه کددار در گروه کشت و توسعه گیاهان دارویی انجام می‌پذیرد.

گروه بیوتکنولوژی گیاهان دارویی نیز فعالیت‌هایی در زمینه استفاده از روش‌های مختلف کشت بافت جهت حفظ و نگهداری ژرم پلاسم گیاهان دارویی، کاربرد در انتقال ژن، تولید متابولیت، باززایی مستقیم، تکثیر درون شیشه‌ای و ... ریزازدیادی و تکثیر گیاهان دارویی ارزشمند و مهم، تولید متابولیت‌های ثانویه ارزشمند و مهم با استفاده از کشت سوسپانسیون، کشت ریشه‌های موئین، بیوراکتورها، شناسایی و بررسی تنوع ژنتیکی و مولکولی گونه‌های گیاهان دارویی ایران با استفاده از نشانگر‌های مولکولی جهت شناسایی، تفکیک مولکولی و ارزیابی توانمندی ژنتیکی آن‌ها برای استفاده در برنامه‌های اصلاحی انجام می‌شود.

همچنین بررسی تنوع سیتوژنتیکی توده‌های مختلف گیاهان دارویی کشور جهت شناسایی و طبقه‌بندی و تولید گیاهان با سطح پلوئیدی بالاتر بمنظور افزایش میزان ماده موثره، استفاده از تکنیک‌های مختلف انتقال ژن و ایجاد گیاهان تراریخته به منظور افزایش متابولیت‌های ثانویه، تولید متابولیت‌های خاص و ایجاد مقاومت‌های زیستی و غیرزیستی در گیاهان دارویی، استفاده از میکروارگانیسم‌های مفید جهت افزایش تولید متابولیت‌های ثانویه با ارزش دارویی، تشکیل پژوهشکده بیوتکنولوژی گیاهان دارویی کشور، ایجاد دوره تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی گیاهان دارویی، استفاده از تکنیک‌های مختلف افزایش بیان ژن، کاهش بیان ژن، خاموشی ژن و ... جهت تولید متابولیت‌های خاص و تولید انبوه مواد خاص درون گیاهان تراریخت جهت موارد خاص دارو و درمان Molecular farming) نیز در این گروه مد نظر قرار دارد.

همچنین جهاد دانشگاهی دارای یک مرکز خدمات تخصصی است که به تولید و تکثیر انواع بذر و نشاء گیاهان دارویی و معطر بمنظور ارائه به متقاضیان مربوطه، تولید و تکثیر انواع نهال‌های مثمر و غیر مثمر (ارقام مالینگ سیب، جی اف بادام، ارقام پربازده فندق، گردوی پیوندی، زیتون و...) و تولید و تکثیر انواع گونه‌های زینتی و دارویی به منظور توسعه فضا‌های سبز شهری و جنگلی جهت ایجاد بستری مناسب جهت ارتقای فرهنگ مصرف گیاهان دارویی و فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی می‌پردازد.

مرکز خدمات تخصصی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی همچنین، احداث و راه‌اندازی پارک و باغ بوتانیک و نمونه گیاهان دارویی در چند نقطه از کشور باجاذبه توریستی، آموزشی-پژوهشی، کشت و تولید انواع گونه از ارقام تجاری پربازده گیاهان دارویی و معطر به منظور تامین مواد اولیه گیاهی جهت نیاز‌های بازار‌های سنتی، صنعتی و صادراتی و همچنین تامین مواد اولیه گیاهی مورد نیاز واحد‌های بسته‌بندی و صنعتی پژوهشکده گیاهان دارویی و سایر مراکز مرتبط با جهاد دانشگاهی را انجام می‌دهد.

تلاش برای تکثیر استاندارد گیاهان دارویی

کشت بافت و سلول گیاهی با استفاده از روش‌های مهندسی ژنتیک از ارکان مهم فناوری زیستی و به عنوان یکی از علوم پیشرفته دنیا به شمار می‌رود و دریچه تازه‌ای پیش روی دانشمندان و محققان علوم زیستی گشوده است، به نحوی که در مقایسه با روش‌های اصلاح سنتی گیاهان، تسریع قابل ملاحظه‌ای در مدت زمان اجرای برنامه‌های اصلاحی به وجود آورده و امکان انجام تلاقی‌های بین جنسی را نیز فراهم کرده است.

در این روش گیاهان، در اتاق‌های کشت با دما و نور و شرایط کنترل شده با روش کشت بافت تکثیر می‌شوند. این پژوهشکده نیز با ایجاد اتاق کشت، گیاهان مورد نظر را از طریق کشت درون شیشه‌ای تکثیر می‌کند.

در این اتاق گیاهان دارویی همچون به‌لیمو، سرخدار، گل محمدی، آلوئه‌ورا، استویا، شیرین بیان، آویشن و نعنا فلفلی تکثیر می‌شوند.

مطالعه در زمینه ژنوم گیاهان

 ژئومیکس، مطالعه ژن‌ها و عملکرد آن‌ها و یکی از شاخه‌های علمی شناخته شده در حوزه زیست شناسی و ژنتیک است. این علم به مطالعه توارث یا انتقال صفات از نسلی به نسل دیگر می‌پردازد.

ژن‌ها حامل دستورالعمل‌های لازم برای ساختن پروتئین‌ها هستند که به نوبه خود فعالیت‌های سلول و اعمال مختلف بدن را تعیین می‌کنند؛ از این رو در بروز صفات گوناگون نقش دارند.

دانشمندان در قالب حوزه جدیدی از علم با عنوان ژنومیکس به مطالعه این دستورالعمل‌های ژنتیکی پرداخته‌اند. این حوزه به مطالعه همه ژن‌های موجود در بدن یک ارگانیسم (ژنوم) و نیز تعامل این ژن‌ها با یکدیگر و با محیط اطراف آن می‌پردازد و ساختار و عملکرد ژنوم را مطالعه می‌کند. تمرکز این شاخه علمی بر مطالعه و تفسیر اطلاعات ژنتیکی یا همان ژنوم ارگانیسم است.

در این راستا بخش ژئومیکس پژوهشکده گیاهان دارویی نیز در زمینه انتقال ژن‌های موثر در تولید متابولیت‌های ثانویه (ترکیبات دارویی) بر روی گیاه خشخاش مطالعاتی را در دستور کار دارند.

ایجاد "هرباریوم" دیجیتالی برای ارائه اطلاعات سودمند

"هرباریوم" یکی از مهمترین بانک‌های نگهداری گیاهان است که به محققان و پژوهشگران اجازه می‌دهد تا بدون لطمه به محیط طبیعی گیاهان، مواد گیاهی لازم در اختیار داشته باشند.

هرباریوم، در واقع محلی است که در آن نمونه‌های خشک شده گیاهان به شیوه‌های علمی خاص نگهداری می‌شود. اهمیت هرباریوم‌ها به نسبت تعداد نمونه‌های موجود در آن‌ها و وسعت مناطقی است که نمونه‌های گیاهی آن را در بردارد.

پژوهشکده گیاهان دارویی نیز با هدف جمع آوری، شناسایی و ایجاد بانک داده‌ها اقدام به راه‌اندازی هرباریوم گیاهان دارویی کرده است. این هرباریوم که سامانه‌ای پویا برای شناسایی گونه‌های بومی و غیر بومی است، با مساحتی بالغ بر ۸۰۰ متر مربع و گنجایشی با حدود ۴۰ هزار نمونه فعالیت خود را از خرداد ۱۳۸۵ آغاز کرد.

در این هرباریوم هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نمونه گیاهی و حدود ۵۰۰ گونه گیاهی وجود دارد و ۴۰ تا ۵۰ مورد آن گیاه بومی کشور است.

محققان این بخش ضمن رصد کردن رویشگاه‌های گیاهان دارویی ایران و جمع‌آوری و شناسایی آن‌ها اقدام به مطالعات گیاه‌شناسی مردمی نیز می‌کنند؛ به این معنا که ضمن شناسایی گونه‌های گیاهی، با مراجعه به مردم اطلاعاتی در زمینه طب سنتی گیاهان دارویی منطقه کسب می‌کنند و به این ترتیب این داده‌ها که از نسلی به نسل دیگر بدون مکتوب شدن در منابعی، منتقل می‌شود، در یک بانک داده جمع‌آوری خواهد شد.

کشف و معرفی ۶ گونه گیاهی جدید به دنیا از جمله فعالیت‌های عمده این هرباریوم است که از آن جمله می‌توان به کلماتیس ایرانی (Clematis Iranica)، لاتیروس الموتی (Lathyrus Alamutenisis) و فرولا کوه‌های هزار لاله (Ferula hezarlalehzarica) اشاره کرد.

با توجه به وسعت اقدامات هرباریوم گیاهی، پژوهشکده گیاهان دارویی اقدام به ایجاد هرباریوم دیجیتالی کرده است که در آن اطلاعات مورد نیاز گیاهان عرضه می‌شود.

تولید نهال و نشاء استاندارد در پژوهشکده گیاهان دارویی

پژوهشکده گیاهان دارویی در بخش خدمات تخصصی با ایجاد گلخانه اقدام به تولید بذر و نهال ۲۰ هزار گونه گیاهی استاندارد به منظور استخراج ماده موثره کرده است.

به‌لیمو، گل محمدی، بادرنجبویه، آلوئه‌ورا، رزماری، لاوندر (اسطوخودوس)، گل راعی، آویشن، سرخدار، سنبل‌الطیب، نعنا فلفلی، مریم گلی، استویا و خارمریم از جمله گیاهانی هستند که نهال و نشاء آن‌ها به صورت انبوه در بخش گلخانه پژوهشکده گیاهان دارویی تولید می‌شود.

تولید نهال زیتون و عصاره‌گیری از برگ آن از دیگر اقدامات این بخش است. عصاره برگ زیتون کاهش‌دهنده قند خون است.

مرکز خدمات تخصصی تولید فرآورده‌های دارویی و معطر گیاهی

تولید دمنوش‌ها، قرص، کپسول و شربت‌ها با منشا گیاهی از جمله فعالیت‌های مرکز خدمات تخصصی تولید فرآورده‌های دارویی و معطر گیاهی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی است. محققان این بخش موفق به تولید ۳۸ قلم دمنوش گیاهی شدند که به بازار عرضه شده است.

رونمایی و افتتاح خط تولید داروی «ملیتروپیک» که اولین داروی گیاهی ضد آلزایمر جهان است از دیگر فعالیت‌های انجام شده در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی است که مطالعه این دارو بر روی ۴۲ بیمار مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط در سنین بین ۶۵ تا ۸۰ سال انجام شد و در جهان ۴ نمونه داروی ضد آلزایمر وجود دارد که همه آن‌ها شیمیایی است.

تحقیقات این دارو از سال ۸۳ با مشارکت یک تیم ۸ نفره از دانشمندان ایرانی در حوزه‌های مختلف آغاز شده است و برنامه‌ریزی برای تولید ماهانه ۵۰ هزار جعبه محتوی ۳۰ کپسول از این دارو انجام شده است.

کسب مقام نخست گروه پژوهشی کشت و توسعه گیاهان دارویی

همچنین در سال گذشته در بین گروه‌های تخصصی پژوهشی کشاورزی و منابع طبیعی، گروه پژوهشی کشت و توسعه گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی موفق به کسب مقام نخست شد. بدین ترتیب که از سوی اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با موضوع اعلام نتایج ارزشیابی عملکرد گروه‌های پژوهشی در سال ۱۳۹۳، گروه پژوهشی کشت و توسعه گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی موفق به کسب مقام نخست در بین گروه‌های تخصصی پژوهشی کشاورزی و منابع طبیعی شد.

 

تغییر چهره باورنکردنیه این پسر بعد از جراحی

پسر جوان اهل مالزی که پوست تیره رنگ داشت، با انجام عمل‌های جراحی متفاوت توانست پوستی کاملا سفید و چهره‌ای زیباتر پیدا کند. امیرول رضوان موسی، کارآفرین ۲۱۱ ساله اهل مالزی اخیرا به علت صرف ده‌ها هزار دلار برای جراحی پلاستیک که نتیجه آن شبیه شدن به یکی از شخصیت‌های انیمه بود، مورد انتقاد قرار گرفته هست. امیرول که اکثر با نام کاربری اینترنتی خود ماییو رایزون شناخته می‌شود هفته قبل پس از منتشر کردن تصویر‌هایی از تغییرشکل بسیار زیادش در شبکه اجتماعی، هدف انتقاد‌های شدید مردم مالزی قرار گرفت.


این حقیقت که بعضی رسانه‌ها گزارش کردند وی برای شبیه شدن به عروسک کن تاکنون چندین نوع جراحی پلاستیک انجام داده برای او کارساز نبود و انتقاد‌ها تا حدی چندان شد که وی از مردم تقاضاکرد از محکوم کردن و رفتار‌های غیرانسانی نسبت به او دست بردارند. در گفت و گو‌ای با یک روزنامه مالزیایی، امیرول گفت: وی در صفحه فیس بوک خود شمار زیادی ازنظرات تنفرآمیز دارد و حتی کار تاجایی پیش رفته که در شهر زادگاهش کیلانتان او را برای تغییر دادنظاهرش مورد آزار قرار می‌دهند.

جراحی پلاستیک پسرجوان مالزیایی و واکنش‌های تند نسبت به تغییر شکل ویمشخص نیست دقیقا مردم چه مشکلی با گزینه زندگی این مرد جوان دارند، ولی او ادعا میکند اینواکنش‌های منفی فشار زیادی در زندگی، چه از لحاظ روحی و چه مالی، بر او وارد کرده هست. این جوان مالزیایی که صاحب یکی از برند‌های مشهور لوازم زیبایی و آرایشی هست می‌گوید حتیبرخی از مشتری هایش همکاری با او را قطع کرده و به صورت عمومی او را برای تغییر ظاهرشمحکوم کرده اند. او اکنون عاجزانه از مردم می‌خواهد تا شرایط او را درک کرده و از متهم کردن ویدست بردارند، چرا که کنار آمدن با این شرایط پرطنش برای او سخت شده هست.


جراحی پلاستیک پسرجوان مالزیاییامیرول موسی مدعی هست که هدف وی پاک کردن صورتش از لک‌های باقی مانده از آبله مرغان بوده استهدف جوان مالزیایی از جراحی پلاستیکوی همین طور می‌گوید وی برخلاف ادعای رسانه‌ها هرگز قصد شبیه شدن به عروسک کن را نداشتهاست، بلکه هدف وی پوشاندن لک‌هایی هست که بر اثر آبله مرغان بر صورت وی باقی ماندهبود، البته او تصدیق کرد علاقه به این شخصیت انیمه بر به دست آوردن شکل ظاهری کنونی اشتاثیر داشته هست. ظاهرا امیرول موسی از سال ۲۰۱۴ تحت چندین جراحی پلاستیک قرار گرفته و پس از آنکه در یکرقابت زیبایی آنلاین برنده شد، توانست از عهده مخارج مالی جراحی‌ها برآید. بعضی منابع ادعا میکنند او تاکنون حدود ۴۶۰۰۰ دلار برای جراحی پلاستیک هزینه کرده، ولی خودش تاکنون این رقم را تایید نکرده هست.

عینک‌های جدید چراغ دار برای مطالعه در شب بسیار مناسب هستند

تصویری جالب از عینک هایی با قابلیت  مطالعه درشب را مشاهده می کنید.

تاثیر تکنولوژی و زمان بر زندگی انسان

تصویری از از تاثیر فناوری وتکنولوژی بر زندگی و عملکرد انسان که با گذر زمان ایجاد شده است را مشاهده می کنید.

نسخه‌های درگاه USB از ابتدا تا اکنون

تصویری از قدیمی ترین نسل های درگاه USB تا نسل های امروزی این درگاه را مشاهده می کنید.

 

 

 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *