رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مشتریان این دیزی سرا همه راننده تریلی هستند/ تامین هزینه‌های ۵ خانواده با وام ۱۵ میلیون تومانی

6:24 - 21 تير 1396
کد خبر: ۳۲۷۴۲۸
همه مشتریان یک دیزی سرا در مسیر منتهی به مرز افغانستان، رانندگان تریلی هستند. رانندگانی که با خرید غذا، اسباب امرار معاش ۵ خانواده را فراهم کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، برای ر‌هایی از فقر به هر دری زد، اما در روستایی که به دلیل خشکسالی، درختی باقی نمانده و همه کشاورزان آن بیکار شده اند، همه در‌ها بسته بود.

خانواده اش به دلیل مشکلات مالی فراوان، مدت‌ها تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند و او می‌خواست که تغییری اساسی در روند زندگی شان ایجاد کند.

به همراه برادرش هر کدام به مبلغ ۱۵ میلیون تومان از کمیته امداد امام خمینی (ره) وام دریافت کرده تا کاری را برای خود دست و پا کنند.

نخستین ایده‌ای که به ذهنشان می‌رسد را عملیاتی می‌کنند و در نهایت نیز موفق می‌شوند.

به راه انداختن یک غذا خوری، در مسیری که کامیون‌ها و تریلی‌های زیادی در تردد هستند، ایده‌ای بود که عملیاتی شدن آن با وام دریافتی از کمیته امداد محقق شد.

               مشتریان این دیزی سرا همه راننده تریلی هستند/ تامین هزینه‌های ۵ خانواده با وام ۱۵ میلیون تومانی

یک برادر دیزی سرا به راه انداخت، دیگری با وامی که گرفت گوسفند خرید تا با پرورش گوسفند، گوشت مورد نیاز دیزی سرا را تامین کند و مادر خانواده نیز تولید علوفه را در دستور کار قرار داد.

در حال حاضر این دیزی سرا روزانه ۵۰ تا ۶۰ مشتری دارد و ۵ خانواده از کنار آن امرار معاش می‌کنند.

حجت ۲۱ ساله و ابوالفضل ۲۵ ساله اکنون دو مجری طرحی هستند که با وام‌های اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) توانسته اند به خود کفایی برسند.

حجت که اکنون در دیزی سرا مشغول به فعالیت است، در رابطه با وضعیت حال حاضر خانواده خود به خبرنگار گروه جامعه می‌گوید: خانه ما در روستای "کنیف" از توابع استان خراسان جنوبی واقع شده است. این روستا در مسیر مرز افغانستان است و به غیر از تردد کامیون‌ها و تریلی ها، سایر خودرو‌ها در این محور تردد زیادی ندارند. در حال حاضر تمام مشتریان ما را رانندگان کامیون و تریلی تشکیل می‌دهند.

وی می‌افزاید: با وامی که از کمیته امداد امام خمینی (ره) دریافت کردیم، من یک مغازه دیزی فروشی به راه انداختم و برادرم نیز چند گوسفند خریداری کرد تا با پرورش آنها، گوشت مورد نیاز دیزی سرا را تامین کند.

حجت با اشاره به تامین مخارج ۵ خانواده از طریق دیزی سرا می‌گوید: علاوه بر خانواده من و برادرم، هزینه‌های زندگی پدر و مادرم و دو کارگر دیگر نیز از طریق درآمد‌های این دیزی سرا تامین می‌شود.

         مشتریان این دیزی سرا همه راننده تریلی هستند/ تامین هزینه‌های ۵ خانواده با وام ۱۵ میلیون تومانی

وی با بیان اینکه " برای فرار از فقر، حتی مادرم نیز مشغول به کار شده است" می‌گوید: مادرم به جمع آوری علوفه مشغول است و علوفه‌ها را برای دام‌های برادرم آماده می‌کند. در نهایت نیز دام‌ها برای طبخ غذا، به دیزی سرا آورده می‌شود. به نوعی فعالیت و فرار از فقر در خانواده ما تبدیل به یک چرخه پر قدرت شده که از کار نیفتاده و نتیجه آن، توانمند شدن و قطع دریافت کمک از کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است.


برچسب ها: کمیته امداد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *