جزئیات توافق آمریکا و روسیه درباره سوریه/آتش‎بس در چه مناطقی برقرار می‎شود؟+نقشه

13:35 - 18 تير 1396
کد خبر: ۳۲۶۹۶۷
در پی دیدار اخیر ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در حاشیه نشست 20 در آلمان مقامات آمریکا و روسیه اعلام کردند که دو کشور همراه با اردن توافق کرده‌اند که در مناطق جنوب‌غربی سوریه آتش‌بس برقرار شود.
به گزارش گروه بین‌الملل ، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که روز جمعه کارشناسان اردن، آمریکا، و روسیه در شهر امان پایتخت اردون بر تفاهمی مبنی بر ایجاد مناطق کاهش تنش در جنوب‌غربی سوریه دست‌ یافته‎اند.

به گفته وزیر خارجه روسیه این آتش‌بس قرار است در مناطق درعا، قنیطره، و سویدا با نظارت نیروهای پلیس روسیه از ظهر روز یکشنبه به وقت دمشق اجرایی شود.

آتش بس سوریه

طرف‎های این قرارداد همچنین توافق کردند که کمک‎های انسان‌دوستانه را به این مناطق ارسال کنند.

اگرچه پیش از این هیچ توافق آتش‌بسی بین آمریکا و روسیه در سوریه پایدار نبوده و خیلی زود طرف‎های درگیر آن را نقض کرده‌اند، اما مقامات آمریکایی این توافق جدید را متفاوت می‌دانند و بر پایداری مداوم آن ابراز امیدواری کردند.

آتش بس سوریه

محمد المومنی، سخنگوی دولت اردن نیز ضمن تأیید این توافق بین اردن، آمریکا، و روسیه و اظهار داشت: طبق این توافق آتش‌بس در طول خط تماسی که نیروهای دولت سوریه و نیروهای متحد آن از یک سو و معارضان مسلح سوری از سوی دیگر بر سر آن توافق کرده‌اند، اجرا خواهد شد.

در همین حال شبکه العربیه گزارش داد که آتش بس در جنوب غرب سوریه وارد مرحله اجرا شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *