ثبت‌نام حدود 60 هزار نفر در سامانه کارورزی

6:00 - 19 تير 1396
کد خبر: ۳۲۶۹۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
با توجه به وعده مسئولین برای آغاز طرح اشتغال در روزهای آتی، دولت باید ماهیانه به هر یک از واجدین شرایط در مدت کارورزی 310 هزار تومان مستمری پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با توجه به گذشته حدود 10 روز از زمان ابلاغ بسته اشتغال فراگیر در سال جاری حدود 60 هزار نفر از واجدین شرایط در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند.
 
طرح‌‌ کاج یکی از طرح هایی است که برای افزایش مهارت و اشتغال پذیری جوانان (شغل اولی‌ها)، ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و پایدار جهت رفع مشکل جوانان جویای کار در قالب اجرای دوره مهارت آموزی در محیط واقعی کار، دوره کارورزی و برخی مشوقهای کارفرمایی متناسب با قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه کل کشور در سال جاری، تحت عنوان کارانه اشتغال جوانان (کاج) طراحی و تدوین شده است.
 
پرداخت کمک هزینه ماهانه تا سقف 310 هزار تومان از سوی دولت برای هر کارورز بر اساس دستورالعمل اجرایی یکی از برنامه های اشتغال فراگیر در سال 96 بود.
 
علاوه بر این هر چه زمان بیشتر می‌گذرد میزان اشتغال ‌پذیری نیروی کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی در این طرح افزایش می‌یابد.
 
این در حالی است که کارفرمایان بنگاه های فعال اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی، در صورت جذب و بکارگیری جوانان دانش آموخته دانشگاهی از بین گروه هدف طرح، برای مدت یکسال مشمول مشوق بیمه ای کارفرمایی شده و سهم بیمه وی از سوی دولت پرداخت می شود.
 
همچنین به گفته منصوری معاون وزیر کار گفت: کارفرمایانی که کارورزان دارای گواهی معتبر موضوع بند یک این طرح را جذب کنند، بابت همان کارورزان و در چارچوب آئین نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه به مدت دو سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار خواهند شد.
 
با این حال سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سال 1396 در چارچوب آیین‌نامه‌های اجرایی تبصره‌های ذی ربط در قانون بودجه سال جاری، نسبت به تخصیص منابع و تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های کارورزی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، مشوق‌های کارفرمایی و توسعه رسته‌های منتخب به میزان 500 میلیارد تومان اقدام و برنامه زمان‌بندی تخصیص منابع مربوط را حداکثر تا پانزدهم تیرماه سال جاری اعلام نماید.
 
براساس این گزارش و به گفته مسئولین تا هفته آینده دستورالعمل اجرایی اشتغال فراگیر تهیه و به استان ها ابلاغ خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *