میزان درآمدروسای جمهور جهان/قوانین جالب کره شمالی برای استخدام دختران پلیس/نظافت دندان‌ها در کمتر از ۱۰ ثانیه/تلفن همراه لاکچری بانام پوتین_ترامپ/تصویری قدیمی از تشرف رهبر انقلاب به حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی/شایع‌ترین بیماری عفونی در تابستان

14:54 - 17 تير 1396
کد خبر: ۳۲۶۶۳۸
قابلیت جدید گوگل مپس برای ناتوانان جسمی، بهترین روش شستن سبزیجات، عرضه تلفن همراه لاکچری پوتین و ترامپ، مسواکی که کمتر از ۱۰ ثانیه همه دندان‌ها را تمیز می‌کند و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
 به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.
 
 قابلیت جدید گوگل مپس برای ناتوانان جسمی

کلیک: معمولاً یکی از دغدغه‌های افرادی که مجبور به استفاده از ویلچر برای حرکت کردن هستند، ورود به ساختمان‌ها یا مکان هایی است که امکانات مناسبی در آن جا برای این افراد وجود ندارد.
 
از چندی پیش گوگل اطلاعاتی از جمله وجود امکانات مناسب برای استفاده از ویلچر را در لیست اطلاعات هر ساختمان یا مکان مثل رستوران ها، سینما‌ها و ... اضافه کرده است.
 
اما بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سوی این شرکت، در به روز رسانی اخیر اپلیکیشن گوگل مپس، اطلاعات جامع و کامل تری نسبت به قبل در خصوص امکانات در دسترس در هر مکان برای دارندگان ویلچر، گنجانده شده است. در حال حاضر حدود ۷ میلیون نفر در سراسر جهان از ویلچر استفاده می‌کنند. گوگل اعلام کرده است که این تغییرات به افتخار همه ۷ میلیون دارنده ویلچر در سراسر جهان انجام شده است.

بر اساس پست‌های منتشر شده در وبلاگ گوگل، کاربران نیز می‌توانند در صورت لزوم جزییات بیشتری را به اطلاعات ارائه شده در گوگل مپس اضافه کنند. این قابلیت در حال حاضر برای کاربران اندرویدی اپلیکیشن گوگل مپس ارائه شده است. برای این کار ابتدا اپلیکیشن گوگل مپس را باز کرده و سپس به منوی اصلی رفته و روی گزینه Your Contribution یا مشارکت شما کلیک کنید بعد از آن بر روی گزینه Uncover missing info و سپس مرتب سازی بر اساس accessibility کلیک کنید. در این حالت مکانی را که می‌خواهید جزییات بیشتری به اطلاعات آن اضافه کنید انتخاب کرده و سپس اطلاعات وارد شده را تایید کنید. این قابلیت‌ها هنوز برای برخی از کاربران فعال نشده است و گفته می‌شود به مرور زمان این قابلیت در اختیار تمامی کاربران اندرویدی سرویس گوگل مپس قرار خواهد گرفت.

این اطلاعات به کاربران خواهد گفت که آیا ساختمان مورد نظر دارای آسانسور، ورودی ویلچر و قابلیت هایی از این دست برای کاربر ارائه می‌دهد یا خیر. هنوز امکان افزودن اطلاعات از طریق کاربر برای کاربران سیستم عامل iOS یا نسخه تحت وب اپلیکیشن گوگل مپس وجود ندارد و این کاربران تن‌ها می‌توانند به همان اطلاعاتی که توسط گوگل برای هر مکان ثبت شده است، دسترسی داشته باشند.
 
 

هشدار درباره شایع‌ترین بیماری عفونی در تابستان / بهترین روش شستن سبزیجات
 
جام جم انلاین: وبا یک بیماری اسهالی است که بخصوص در فواصل گرم سال شایع شده و در پی آن مرگ و میر زیادی را به دنبال دارد. در بسیاری از کشورهای دنیا این بیماری بصورت بومی وجود دارد، اما یکی از ویژگی‌های این بیماری عفونی این است که می‌تواند به صورت همه گیری‌های بزرگ ایجاد شود. راه انتقال آن دهانی-مدفوعی است، که به علت خوردن آب و خوراکی آلوده به میکروب به انسان سرایت می‌کند. انتقال، توسط تماس مستقیم فرد به فرد مانند تماس با بیمار به ندرت اتفاق می‌افتد.

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی، متخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: دوره پنهان این بیماری، معمولاً یک تا سه روز است که می‌تواند از چندین ساعت تا ۵ روز به طول انجامد. علائم بیماری ۲ تا ۳ روز طول می‌کشد که در بعضی از بیماران تا ۵ روز ادامه می‌یابد.
 
علائم بالینی وبا با شروع ناگهانی اسهال بدون درد آغاز شده و به عبارتی فرد دچار یک اسهال شدید بدون دل پیچه یا دل درد می‌شود، این نوع از اسهال را اسهال برنجی گویند چرا که شبیه به آب برنج است. نکته که در این جا وجود دارد این است بیمار درگیر تب و درد نیست و تن‌ها در دفعات بسیار زیاد درگیر اسهال می‌شود. این اسهال آنقدر شدید و زیاد است که به سرعت آب و املاح از بدن فرد خارج می‌شود.

وی در ادامه افزود: در چنین شرایطی نارسایی کلیه و یا از کار افتادگی کلیه بروز می‌کند و در برخی افراد به دلیل از دست دادن سدیم فراوان دچار استفراغ نیز می‌شود که در صورت جبران نشدن این همه آب و املاح تلف شده در نهایت بیمار جان خود را از دست می‌دهد.

به گفته این متخصص، از علائم دیگری که می‌توان از وجود این بیماری مهلک با خبر شد، گرفتگی ساق پا، خشکی شدید پوست، چین و چروک زیاد و گودی شدید زیر چشم است.

حاجی عبدالباقی شایع‌ترین بیماری عفونی در تابستان را اسهال دانست و گفت: افراد دقت داشته باشند هر اسهالی را با اسهال وبایی یکی ندانند. همان طور که گفتیم میزان اسهال وبایی غیرعادی بوده و همچنین بیمار دردی در ناحیه شکم احساس نمی‎کند علاوه بر آن بیماران مبتلا به وبا تب ندارند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران متذکر شد: حال اولین اقدام در برخورد با فردی که دچار اسهال وبایی شده است، قبل از درگیری بیمار با استفراغ به او پودرهای ORS، آب و املاح بدهند. اگر پودرهای او آر اس در دسترس نبود آب، نمک، قند و لیمو ترش تهیه کرده و فورا به بیمار داده شود (آب و املاح باید به سرعت به فرد مبتلا داده شود). البته واکسن ضد وبا موجود است، اما از آنجا که میکروب عامل بیماری مرتباً جهش می‌یابد و مقاوم می‌شود باید مرتباً واکسن‌های جدید آن تهیه شود.

وی توصیه کرد: آب مصرفی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه‌های انتقال این بیماری است. به هیچ عنوان در طول سفرهای تابستانی از آب رودخانه، چشمه و ... ننوشید و تن‌ها از آب لوله کشی و آب معدنی استفاده کنید. همچنین اکیدا از خریداری یخ‌های کنار خیابان خودداری کنید چرا که منابع آب این دسته از یخ‌ها ناشناخته بود و می‌تواند یکی از منشاهای اصلی انتقال بیماری وبا باشد. علاوه بر آن، در آب رودخانه، جوی‌ها یا استخرهای آلوده شنا نکنید، از مصرف غذاهای آماده و غیربهداشتی مثل آب میوه، معجون، بستنی و ساندویچ تا حدامکان خودداری کنید، دست‌ها را بعد از رفتن به توالت و نیز قبل از دست زدن به مواد غذایی و خوراکی حتماً با آب و صابون بشویید و در آخر هنگام سفر آب و غذای سالم همراه داشته باشید یا از نوشیدنی‌ها و غذاهای با بسته بندی مطمئن استفاده کنید، با مشاهده هر مورد از ابتلا به اسهال سریعاً به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنید.

این متخصص در رابطه با شست و شوی صحیح میوه و سبزیجات هشدار داد: بیماری‌ها و مسمومیت‌های ناشی از مصرف سبزیجات و میوه‌های آلوده بسیار خطرناک هستند و باعث ابتلا به بیماری‌هایی جدی می‌شوند که برای جلوگیری از این مشکلات باید در شستشوی این خوراکی‌ها دقت بیشتری انجام شود. برخی از مایع ظرف شویی برای پاک کنندگی استفاده می‌کنند، مایع ظرف شویی ضدعفونی کننده‌ای خوبی محسوب نشده و تن‌ها باعث معلق شدن تخم انگل در سبزیجات می‌شود همچنین به سختی از روی میوه و سبزی شسته شده و مصرف این مایع شیمیایی روی خوراکی‌ها خطرات گوارشی شدیدی را در پی دارد.

وی افزود: بهترین و مهم‌ترین پاک کننده برای میکروب وبا، کُلر است. افراد می‌توانند این دسته از ضدعفونی کننده‌های حاوی کلر را به راحتی از داروخانه تهیه کنند. در شرایط خاص و در دسترس نبودن مواد ضدعفونی کننده کُلردار، می‌توانید از ۲ الی ۳ قطره وایتکس یا مایع ظرف‌شویی برای پاک کنندگی استفاده کنید. اما بدانید باید سبزیجات را بار‌ها آبکشی کنید تا این مواد شیمیایی از روز آن‌ها پاک شود.
 
 

 
زیارت رهبر معظم انقلاب از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) + عکس

دفاع پرس:حضرت هادی علیه‌السلام به یکی از اهالی ری که از زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌آمد، فرمود:: «اگر می‌رفتی عبدالعظیم را زیارت می‌کردی، ثوابی را که از زیارت امام حسین نصیبت شده است به تو می‌دادند.» ما در جوار جناب عبدالعظیم زندگی می‌کنیم، شوق کربلا هم داریم؛ امّا کمتر توفیق پیدا می‌کنیم به زیارت این بزرگوار برویم. (۱۳۸۲ / ۰۳ / ۲۵)
 
 
 
 
 
ظهر عاشورا نمازش را خواند و شهید شد

دفاع پرس: روحیه ظلم‌ستیزی و کمک به مظلومان در شهید وحید نومی گلزار مثال زدنی بود. دوستان و اطرافیانش همه با این خصوصیت اخلاقی‌اش آشنایی داشتند و می‌گویند در کنار مسائل اعتقادی این روحیه، وحید را شهید مدافع حرم کرد.
 
حرف کمی نیست که جوان تازه ازدواج کرده‌ای نیمی از حقوقش را نذر کمک به نیازمندان کند و سخت‌تر از آن پسر پنج ساله‌اش را برای کمک به فرزندان شیعیان تن‌ها بگذارد و برود. همین روحیه سبب شد تا او شهید ظهر عاشورا لقب گیرد و جانش را برای دفاع از عتبات مقدسه در سامرا فدا کند. همسر شهید، المیرا اختیاری حرف‌ها و خاطرات زیادی از وحید دارد و در گفت‌وگو با ما بخش‌هایی از این خاطرات را برایمان بازگو می‌کند.

شما برای انتخاب همسر آینده چه معیارهایی داشتید و شهید گلزار چه خصوصیاتی داشتند که از نگاه شما مقبول افتاد؟

ایشان پسر دایی‌ام بود و از قبل نسبت به هم شناخت داشتیم. سال ۱۳۸۵ مرا به خانواده‌شان پیشنهاد داد و سال ۱۳۸۸ ازدواج کردیم. وحید از لحاظ اعتقادی خیلی حزب‌اللهی نبود، ولی اعتقادات خاص خودش را داشت. مثلاً باور قلبی عمیقی به مسائل اعتقادی داشت و روی حلال و حرام و روی اموال خودش خیلی حساس بود. روی حجابم حساسیت داشت. یکی از شروط مهمش برای من این بود که هر ماه یک رقم مشخصی را برای کمک به نیازمندان باید کنار بگذارد. به من گفت: این کار را می‌کنم و شما باید راضی باشید. خرجی خانه‌مان را کنار می‌گذاشت و بقیه‌اش هرچه می‌ماند را خیرات می‌کرد. تقریباً هرماه نصف حقوقمان برای کمک به نیازمندان می‌رفت. حواسش خیلی روی حساب و کتاب زندگی بود و این مسائل برای من هم اهمیت داشت. اخلاقمان و معیارهایمان به هم نزدیک بود.

شهید گلزار شغل‌شان چه بود و به عنوان نیروی آزاد داوطلبانه به جبهه مقاومت پیوسته بودند؟

همسرم بعد از ازدواج در پالایشگاه بندرعباس استخدام شد و کارمند شرکت نفت بود و به عنوان بسیجی و کاملاً داوطلبانه برای دفاع از حرمین عازم سوریه شد.

این نقل مکان در اول زندگی از شمال غرب کشور به جنوبی‌ترین نقطه برایتان سخت نبود؟

اتفاقا خوب است در زندگی گاهی این سختی‌ها را به جان خرید. من به زوج‌های جوان پیشنهاد می‌کنم اول زندگی از خانواده دور باشند. من و آقا وحید هم پدر و مادر هم بودیم و هم دوست یکدیگر. چون در یک محیط غریب فقط خودمان را می‌شناختیم خیلی هوای هم را داشتیم. ارتباط صمیمی‌ای با هم داشتیم و به خاطر موقعیت‌مان فقط به همدیگر تکیه می‌کردیم و هیچ کس دیگری را نداشتیم.

درباره اینکه شاید روزی چنین تصمیمی بگیرند با شما صحبت کرده بودند؟

آن زمان اصلاً چنین موقعیتی وجود نداشت و ایشان کارمند شرکت نفت بود و شغل نظامی هم نداشت. البته قبل از اینکه کارمند وزارت نفت شود برای شغل‌های نظامی فرم پر کرده بود و علاقه خاصی به مسائل نظامی داشت. اما چون در دوران مجردی عمل جراحی انجام داده بود به خاطر موارد پزشکی رد می‌شد.

اگر شما می‌دانستید یک روز احتمال شهادت آقا وحید وجود دارد نظرتان درباره ازدواج با ایشان عوض می‌شد؟

 الان که موقعیت زندگی‌ام را نگاه می‌کنم، می‌بینم جایگاه بدی ندارم. درست است دلتنگی و سختی‌هایش وجود دارد، ولی جایگاه بدی ندارم که بخواهم ناراحت باشم. همسرم به درجه رفیع و خوبی رسیده و از این موضوع خوشحال هستم. درست است همسرم جوان بود که شهید شد، ولی به چیزهایی در زندگی‌اش رسیده و به معرفتی دست پیدا کرده بود که به بهترین شکل ممکن از این دنیا رفت. این شکل عاقبت بخیری واقعا جای شکر و خوشحالی دارد.
در مدتی که شما با ایشان زندگی کردید در کنارشان چه چیزهایی به دست آوردید که جای دیگری امکان دست یافتن به آن را پیدا نمی‌کردید؟

طبیعی است زندگی در کنار ایشان نگاه من به خیلی مسائل در زندگی را تغییر داد. دست و دلباز بودنش در کمک به دیگران باعث شده است الان من جانشین آقا وحید شوم و این مسیر را ادامه دهم. مسائل مادی اصلاً برایش مهم نبود و در کل خیلی چیز‌ها یادم داد. روحیه ظلم‌ستیزی شدیدی داشت که در وصیتنامه‌اش به آن اشاره کرده است. در اداره هم اگر می‌دیدند در حق کسی ظلم شده و شخصی نمی‌تواند از حقش دفاع کند ایشان کارهایش را انجام می‌داد.

چه شد شهید گلزار تصمیم به رفتن گرفتند؟

اتفاقات سوریه را دنبال می‌کرد و من اصلا فکرش را نمی‌کردم که روزی تصمیم به رفتن بگیرد. با هم اخبار را نگاه و درباره این اتفاقات صحبت می‌کردیم. روحیه ظلم‌ستیزی داشت و در مدتی که این اخبار را می‌دید تصمیم خودش را گرفته بود. وقتی به من جریان رفتنش را گفت: باورم نشد و فکر می‌کردم شوخی می‌کند. وقتی با من صحبت می‌کرد من به شوخی جوابش را می‌دادم فکر نمی‌کردم تصمیمشان برای رفتن جدی باشد، اما بعداً متوجه شدم که تصمیمش کاملاً جدی است و می‌خواهد به سوریه برود.
 
سال ۱۳۹۳ به سپاه رفت و به او گفتند سپاه به عنوان بسیجی نیرو اعزام نمی‌کند. به تهران رفت و آنجا هم قبولش نکردند. من اصلاً فکر نمی‌کردم که تصمیمش تا این حد جدی باشد. خیلی پیگیر شده بود. خودش را به آب و آتش زد، ولی از ایران نتیجه‌ای نگرفت. هر چه بود انگار به دلش افتاده بود که خواهد رفت. در فیسبوک با شخصی از سپاه بدر عراق آشنا می‌شود. من هم نگران بودم که نکند آن شخص داعشی باشد که گفت: نه از صحبت‌هایش معلوم است به لحاظ اعتقادی با ماست. آن آقا از شیعیان عراق بود و با هم دوست شدند و مدارکش را فرستاد.
 
ایشان قول داده بود اگر به اینجا بیایید من کارتان را درست می‌کنم. آن زمان یک سالی بود که انتقالی به تبریز گرفته بود. مرخصی بدون حقوق گرفت و بار اول در سال ۹۳ رفت و ۶۵ روز آنجا بود. زمانی که برگشت به خاطر مسئله رفتنش با شرکت نفت با مشکل مواجه شد. در این میان فاصله‌ای افتاد تا اینکه سوم مهر سال ۹۴ دوباره رفت و دوم آبان شهید شد.

از دلایلشان برای رفتن با شما صحبت کرده بودند؟

زمانی که بندرعباس بودیم و برای مهمانی به خانه دوستان می‌رفتیم نیمه شب که برمی‌گشتیم حرف جفتمان این بود که شب‌ها در امنیت کامل بدون اینکه کسی اذیتمان کند بیرون می‌آییم و در نهایت آرامش زندگی می‌کنیم. این حرفی بود که همیشه می‌گفتیم که کشورمان امنیت دارد. زمانی که می‌خواست برود من وقتی به ایشان می‌گفتم پس تکلیف من و فرزندمان چه می‌شود؟ آقا وحید می‌گفت: شما اینجا امنیت دارید و نهایت من نیستم، ولی کسی که آنجاست اگر من به کمک‌شان بروم در این وضعیت خیلی به دردشان می‌خورد. یک بار هم که در عراق تا نزدیکی‌های حرم آمده بودند خیلی ناراحت شده بود.

شما با رفتنشان مخالفت نکردید؟

در مدتی که نمی‌توانست برود با هم صحبت می‌کردیم. من سعی می‌کردم قانعشان کنم که نرود و ایشان هم مرا برای رفتنش قانع می‌کرد. هر روز به مدت دو، سه ساعت با هم صحبت می‌کردیم. آخر صحبت‌هایشان طوری بود که قبول می‌کردم. حرفش حق بود و جواب نداشت. بار اول که رفت، چون صحنه‌ها را ندیده بود تصویری از آنجا نداشت، ولی برای بار دوم خیلی مصمم‌تر شد. اتفاقاً بار دوم من خیلی اصرار کردم که نرود. تا آن زمان وحید یک روز هم از پسرش جدا نشده بود و در ۶۵ روزی که نبود پسرم خیلی اذیت شد. من به خودش گفتم در این ۶۵ روز دیدم بچه یتیم بزرگ کردن چطور است و چقدر سختی دارد، ولی برای بار دوم می‌گفت: باید بروم و آرتین اینجا امنیت دارد و خانواده‌اش کنارش هستند. اینجا مشکلی ندارد و نهایت مشکلش این است که بابا ندارد، ولی خدا را که دارد. بار اول از بابت زخمی شدن و شهادتش خیلی استرس داشتم و، چون سالم برگشت گفتم این دفعه هم سالم برخواهد گشت.

یعنی احتمال شهادت نمی‌دادید؟

خیر! اصلا احتمال شهادت نمی‌دادم. خوابی دیده بود و یکی از شاگردان آیت‌الله سیستانی در نجف گفته بود که تعبیرش شهادت می‌شد. در دوران خدمت خوابی دیده بود که همیشه در خاطرش بود. چون خواب با معنایی بود آنجا برای تعبیرش سؤال کرده بود. خواب دیده بود در جایی شبیه صحرا، یک نفر با لباس سبز ایستاده که از روبه‌رو با لباس‌های سیاه به او حمله می‌کنند. بعد‌ها که لباس‌های داعشی‌ها را دید گفت: من همین لباس‌ها را در خواب دیده بودم. بعد وقتی آن‌ها حمله‌ور می‌شوند وحید جلو می‌رود و جان خودش را از دست می‌دهد و نمی‌گذارد آن شخص سبرپوش جانش را از دست بدهد.
 
آن جا تعبیر کرده بودند تو سپر حضرت علی (ع) می‌شوی. در گردانشان هم وقتی نیرو‌ها برای استراحت می‌آیند تا با نیروهای جدید جایگزین شوند شخصی کاملاً اتفاقی از بین ۱۰۰ نفر تسبیحی را گردن همسرم می‌اندازد و می‌گوید این تسبیح برای شهیدی به نام حسین است که برای تبرک به گردن تو می‌اندازم. دوستانش گفته بودند تا آخر شهادت تسبیح همراهش بود و بعد از شهادتش به ما تحویل دادند.

زمانی که خبر شهادتشان را شنیدید چه حس و حالی داشتید و چه واکنشی نشان دادید؟

آقا وحید شب تاسوعا به من زنگ زده بود و، چون گوشی‌ام سایلنت بود نشنیده بودم. بعد من خواستم به ایشان زنگ بزنم که موفق نشدم. بعداً پیامکی از طرفش ارسال شد که نوشته بود من جایی هستم که آنتن نمی‌دهد و حلالم کنید. این را که خواندم خیلی نگران شدم. چون حلالم کنید را هرجایی نمی‌گفت. ساعت ۱۱ روز عاشورا توانستم با شهید تماس بگیرم. صدا خیلی زیاد بود و ایشان نمی‌شنید چه می‌گویم. گفت: مواظب خودت باش و من سفارش کردم زیاد جلو نرو و گفت: نه من پشتیبانی هستم و جلو نمی‌روم.
 
عصر عاشورا بود که دوباره تماس گرفتم. این بار گوشی زنگ می‌خورد، اما جواب نمی‌داد. صبحش باز زنگ زدم که باز جواب نمی‌داد. نزدیک‌های ظهر برادرم گفت که وحید زخمی شده است. من تاریخ پاسپورتم تمام شده بود و دنبال راهی برای رفتن پیش همسرم بودم. برادرم دید من متوجه نیستم گفت: وحید شهید شده است. من باورم نمی‌شد و در آخر دوستش که به برادرم خبر داده بود عکس وحید را برایم فرستاد.
 
چون ایشان به عنوان بسیجی رفته بود یک هفته کارهای سفارتی‌اش طول کشید. پیکرش یک هفته آنجا ماند و بعد از یک هفته تشییع شد. هفته‌های اول اصلاً باورم نمی‌شد و یک هفته‌ای که طول کشید تا پیکر بیاید خیلی سخت گذشت. مدام فکر می‌کردم شاید اشتباه شده باشد. وقتی پیکر آمد و دیدم کمی آرام شدم. خودش دوست داشت به این شکل از دنیا برود. در صحبت‌هایی که اوایل ازدواج می‌کردیم درباره شهادت خیلی مطالعه داشت و از خدا و ائمه اطهار شهادت را می‌خواست.

چگونه از نحوه شهادتشان اطلاع پیدا کردید؟

از دوستانش شنیدم روز عاشورا گردانشان برای زیارت می‌رود. به آقا وحید هم می‌گویند بیا به زیارت برویم که ایشان پاسخ می‌دهد اگر به گفته امام حسین (ع) بخواهیم عمل کنیم همین جا هم می‌توانم زیارتم را انجام دهم. دقیقا همان ظهر عاشورا بعد از خواندن نماز شهید می‌شود و شهید ظهر عاشورا لقب می‌گیرد.
 
 

 
 
عرضه تلفن همراه لاکچری پوتین و ترامپ + عکس
 
باشگاه خبرنگاران جوان:شرکت جواهر سازی روسی-ایتالیایی «کاویار» تلفن همراه نوکیا ۳۳۱۰ جدید را به مناسبت نخستین دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در اجلاس گروه ۲۰ رونمایی کرد.

 این شرکت تولید کننده گوشی‌های لاکچری سفارشی اعلام کرد، ما نیز همانند بسیاری از مردم جهان در انتظار دیدار پوتین و ترامپ هستیم و به هرحال این رویداد یک لحظه تاریخی خواهد بود.
 
به نوشته وستی، این شرکت در ادامه بیانیه خود آورده است: به همین دلیل طراحی و ساخت یک گوشی ویژه برای این رویداد بین المللی در نظر گرفته شده است در حالی که می‌توان گفت: ما نیز بدون شک خواهان پیشرفت روابط روسیه و آمریکا هستیم.

بدنه گوشی تلفن همراه پوتین-ترامپ از تیتانیوم است و با نقش‌های فولاد دمشقی تزیین شده است.
 
بر زمینه طلایی جلد آن تصویر برجسته رهبران دو کشور حک شده است و تن‌ها بیست عدد از آن بفروش می‌رسد. قیمت هر دستگاه از این تلفن همراه ۱۴۹۰۰۰ روبل معادل ۲۶۰۰ دلار تعیین شده است.
 
 

روسای جمهور دنیا چقدر حقوق می‌گیرند+تصاویر

باشگاه خبرنگاران جوان: زوایای پنهان و نکات جالب زندگی سیاستمداران جهان همواره مورد توجه همگان قرار می‌گیرد.

یکی از این موارد میزان حقوق روسای جمهور جهان است. شاید برای شما هم جالب باشید که بدانید آنان چقدر حقوق می‌گیرند.

در این گزارش از میزان حقوق سالانه برخی روسای جمهور جهان مطلع می‌شوید.

ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سالیانه ۴۰۰ هزار دلار معادل ۱ میلیارد و و ۵۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرد. البته او امتیازاتی به مبلغ ۵۰ هزار دلار هم دارد.

 

 
جاستین ترودو

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا سالیانه ۲۶۰ هزار دلار یعنی چیزی حدود ۹۸۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

 

 
آنگلا مرکل

آنگلا مرکل اولین بانوی صدراعظم تاریخ آلمان است. وی ۲۴۲ هزار دلار معادل ۹۱۴ میلیون تومان در سال حقوق دریافت می‌کند.

 

شینزو آبه

شینزو آبه جوان‌ترین نخست وزیر ژاپن از زمان خاتمه جنگ جهانی دوم است. وی از سال ۲۰۱۲ در این پست قرار دارد و سالانه ۲۴۱ هزار دلار یعنی چیزی حدود ۹۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

 

 
جاکوب زوما

جاکوب زوما چهارمین رئیس جمهور آفریقای جنوبی در یک سال ۲۰۶ هزار و ۶۰۰ دلار معادل ۷۷۸ میلیون تومان دریافتی دارد.

 

 
 
 
امانوئل مکرون

امانوئل مکرون ۳۹ ساله که جوانترین رئیس جمهور فرانسه نام گرفته است در سال ۱۹۸ هزار و ۷۰۰ دلار یعنی حدود ۷۴۸ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

 

 
ترزامی‌نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلیس سالی ۱۸۶ هزار دلار معادل ۷۰۳ میلیون تومان دریافتی دارد.

 

 
ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سالانه حدود ۱۳۷ هزار دلار معادل ۵۱۷ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

 

 
در این میان یکی از نکات جالب میزان حقوق ماهانه رئیس جمهور چین و نخست وزیر هند است.

شی جی پینگ رئیس جمهور چین سکاندار دومین اقتصاد بزرگ دنیا است در مقایسه با سایر همتایانش دستمزد بسیار پایین تری می‌گیرد. او سالی ۲۰ هزار و ۶۰۰ دلار معادل ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد.
 
 

نارندرا مودی

نارندرا مودی نخست وزیر هند سالانه حدود ۲۸ هزار و ۸۰۰ دلار معادل ۱۰۵ میلیون تومان دریافتی دارد.
 
 
 
 
مسواکی که کمتر از ۱۰ ثانیه همه دندان‌ها را تمیز می‌کند
 
ایسنا: آیا تمایل دارید که تن‌ها در ۶ ثانیه دندان‌های خود را مسواک کنید؟

مسواک جدید شرکت "بلیزدنت" تحت عنوان "Amabrush" این امکان را به شما می‌دهد که با قرار دادن این مسواک مخصوص در دهان بدون متحمل شدن کوچکترین زحمتی همه دندان‌های شما تمیز شود.

در واقع قطعه اصلی "Amabrush" یک موتور الکتریکی است که به صورت آهنربایی به مسواک مخصوص متصل شده و دندان‌ها را تمیز می‌کند؛ بنابراین می‌توان از یک موتور روی چندین مسواک بهره برد.

این مسواک مخصوص از یک دهان‌گیر سیلیکونی ضد باکتری با ردیف‌های متعدد تمیزکننده نرم تشکیل شده است. سپس هنگام اتصال موتور این ردیف‌ها شروع به لرزش با فرکانس‌های مختلف می‌کند. همزمان مقدار مشخصی خمیردندان که در یک کپسول مخصوص قرار دارد، از میکروکانال‌های تعبیه شده در ساختمان این مسواک به دهان تزریق می‌شود.

پس از چند ثانیه تن‌ها کاری که لازم است انجام دهید، این است که مسواک را از دهان خارج کرده، دهانتان را بشویید. سپس مسواک را از موتور جدا کرده و کنار بگذارید.

این مسواک توسط دندانپزشکان توصیه می‌شود. البته دهان‌گیرهای این مسواک متناسب با ساختار دهان هر فرد طراحی نمی‌شود و باید هر سه تا ۶ ماه تعویض شود که حدود ۷ دلار هزینه در بر خواهد داشت.

موتور الکتریکی این مسواک به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود و با هر بار شارژ تا یک ماه کار می‌کند.

قیمت این دستگاه در حال حاضر ۹۰ دلار است.
 
 

 
مرحوم دولابی: مردان هم حجاب دارند

تسنیم: مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می‌فرمود: حول ایمان را خیلی بزرگ می‌گیرم. دائم می‌پرسیم معنی‌اش چیست؟ ایمان چه جور است، یقین چیست؟ شکر کدام است؟
 
آیا می‌دانید شکر چیست؟ یعنی غذا و نعمت. هر که به آدم خوبی می‌کند از او تشکر کن.
 
می‌دانی که این در دنیا هم رسم است. الان خارجی‌ها می‌گویند مرسی.
 
آن یکی می‌گوید دست شما درد نکند. به یکی که احسان می‌کنید، تشکر می‌کند. آدم به حیوان هم خوبی می‌کند، حیوان دُمی تکان می‌دهد. گوسفند به دنبال آدم می‌آید و بع‌بع می‌کند. از این‌ها استفاده کن. الانسانُ عبیدُ الاحسانِ است. تازه انسان خیلی کارش بالاست. احسانش هم یک چشمه یا تن‌ها برای دنیا نیست. مال آخرت و اخلاقش هم هست.
 
چقدر اخلاق حمیده، نعمت بزرگی است! تمام نعمت روی زمین یک طرف؛ یک صفت خوب از اخلاق محمّد (ص) یک طرف. امیدوارم به اخلاق و صفاتتان رسیدگی کنید. هر وقت هم دیدی، سجده کن و خدا را شکر کن. هر وقت فعل خوبی از تو سر زد، حرفی را به مادرت و به اقوامت، گذشت کردی یا اگر ظلمی به تو شد عفو کردی؛ سجده کن. همین جور ننشینی و بگویی خدا به من داده و ولش کنی. پشتش را بگیر و خودت را سیر کن. اگر چیز خوبی گیرت آمد، قشنگ نگاه کن. پس هر وقت یک صفت خوب در کار و در عبادتت و در اعمال خیرت پیدا شدف سجده کن.

البته می‌دانم که از معصیت بدتان می‌آید. ان‌شاءالله خدا نصیبتان نکند. اگر هم به جای بیاوری یا کسی به جای آورده؛ دوستان اهل بیت (ع) طوری هستند که خودشان ناراحت می‌شوند. من حالا دیگر حاضر نیستم بعد از چند هزار سال بایستم و به دوستان اهل بیت (ع) بگویم معصیت این جور است یا آن جور است که غصّه بخورید و خجالت بکشید.

همین محبت اهل بیت (ع) کافی است. محبت، خیلی معلم بزرگی است. محبت، ادب دارد. حیا و حجاب دارد و جایی هم که بی‌انصافی می‌کند خجالت می‌کشد. مردهایشان هم حجاب دارند. هه شما حجاب دارید، فقط زن‌ها حجاب ندارند. زن، حیا و حجاب دارد، مرد هم دارد. آیا ندارد؟ آیا مرد، بی‌حیا می‌شود؟ پس مرد و زن؛ حجاب داریم. مرد و زن؛ با ادب، با حیا و با انصاف هستند. یک پارچه حیا و ادب هستند. اصلاً یک عمر حُسن در شما جمع می‌شود، یک گوشه‌اش را هم نشان نمی‌دهی. چون نمی‌توانی تظاهر کنی و این‌ها را نمایش بدهی.

کتاب طوبی محبت؛ جلد چهارم - ص.
 
 

 
قبر یکی از رهبران فرقه ضاله وهابیت+عکس

فارس: احمد بن عبدالحلیم بن تیمیّه حنبلى متولد سال ۶۶۱ و متوفاى سال ۷۲۸ هجرى قمرى است. در شهر حران متولد شد و به خاطر حمله مغول در کودکى همراه با خانواده‌اش به سمت دمشق رفت، او که حنبلى مسلک بود درصدد ترویج مذهب حنابله برآمد و مانند حنابله علم کلام را مردود دانست و متکلمان را اهل بدعت شمرد! در مسأله صفات خدا مانند حنابله الفاظ صفات پروردگار را که در نصوص آمده بدون هرگونه تفسیر پذیرفت و به طور کلى هرگونه «عقل‌گرایى» را محکوم کرد. او علاوه بر حمایت از روش و عقاید اهل حدیث، عقاید جدیدى را نیز اضافه کرد که قبل از او سابقه نداشت.

براى مثال او سفر کردن به قصد زیارت مزار منور پیامبر (ص) و تبرک جستن به قبر او و توسل به اهل بیت پیامبر را شرک دانست و فضایل اهل بیت (ع) را که در صحاح اهل سنت و حتى در مسند امامش «احمد بن حنبل» وجود داشت، دعوت ابن تیمیه از سوى علماى اهل سنت مورد پذیرش قرار نگرفت و جز برخى از شاگردانش همچون «ابن القیم»، دیگر بزرگان اهل سنت با او مخالفت کردند و کتاب‌هاى متعددى در رد او و بدعت‌هایش نگاشتند، با این وجود در قرن دوازدهم، محمد بن عبدالوهاب ظهور و از افکار ابن تیمیه حمایت کرد و از میان عقاید او بیش از همه بر همان عقاید جدیدش تأکید کرد، لذا وهابیان تمام افکار و فتاوای خود را بیش از هرکس دیگر تحت تأثیر ابن تیمیه و ابن قیم شاگرد او صادر می‌کنند.

همان طور که گفته شد ابن تیمیه سفر کردن برای زیارت قبر پیامبران را جایز نمی‌دانست و اجتماع در کنار قبور پیامبران و اولیای الهی را کاری مشرکانه خوانده و می‌گفت: این کار مفاسد متعددی دارد که عبارت است از: نماز خواندن به سمت قبر و طواف کردن در اطراف قبر و بوسیدن آن و کمک طلبیدن از آن‌ها و درخواست روزی و عافیت و پرداخت شدن قرض‌ها و برطرف شدن گرفتاری‌ها است! این‌ها خواسته‌هایی است که بت‌پرستان از بت‌هایشان طلب می‌کردند! وهابیان به استناد این بدعت او بقیع و دیگر اماکن مقدسه را ویران کردند که می‌گفت: مشاهدی که بر روی قبر‌ها بنا شده، از موارد شرک است و باید تخریب شود و جایز نیست حتی یک روز آن‌ها را باقی گذاشت.

با این وجود بزرگان فرقه وهابیت معتقدند که ساختن هر گونه بنایی بر روی قبور حرام و باید تخریب شود تا آنجا که ابن القیم و ابوحفص در مورد مساجد ساخته شده بر روی قبور انبیاء و صالحین می‌گویند: «تحرق الحجرة بل تهدم»؛ یعنی مکان‌های زیارتی انبیا و صلحا باید سوزانده شود بلکه نابود گردد، در کتاب «فتاوی اللجنة الدائمة» که ریاست آن را بن باز بر عهده داشته است، استفتائی در مورد قبور انبیاء می‌شود که آیا بنای آرامگاه بر روی قبور انبیاء مشروع می‌باشد؟

 بن باز در فتوی می‌گوید: «یجب علی، ولی امر المسلمین أن یهدم ما بنی علی القبور من المساجد؛ لان‌ها أسست علی غیر التقوی، و أن ینبش من دفن فی المسجد بعد بنائه و یخرج جثته من المسجد حتی عظامه ...»، در فتوی صادر شده که به امضاء چهار تن از علمای آن‌ها نیز رسیده است بیان می‌شود: «واجب است بر، ولی امر مسلمین که آن مسجد و بنا را منهدم و نابود سازد، زیرا که چنین بنایی اصل تأسیسش بر خلاف تقوی است و سپس می‌باید قبر آنهایی که پس از بنا مسجد در آن دفن شده‌اند نبش گردد و جسدشان حتی استخوان‌هایشان از آن خارج شود ...».

وهابیون آل‌سعود که به تخریب مزار ائمه بقیع و دیگر آثار اسلامی از جمله مزار شهدای احد، قبرستان شعب ابی‌طالب و دیگر مزار بزرگان اسلامی اقدام کردند، برای ابن تیمیه مزاری ساختند و هنوز این قبر سالم در شهر دمشق وجود دارد، حال سؤال این است که آیا ساختن بنا بر سر مزار از دیدگاه وهابیت شرک نیست!
 
 
 
 
قوانین جالب کره شمالی برای پلیس شدن دختران

طبق قوانین کره شمالی دخترانی که بخواهند پلیس شوند باید زیبا و زیر ۲۶ سال باشند. پلیسهای زن حق ازدواج تا زمان بازنشستگی را ندارند، و در صورت ازدواج از شغل خود اخراج خواهند شد.
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *