ستاد مبارزه با مواد مخدر امامزاده بدون معجزه است/ تلاش افتخار آمیز نیروی انتظامی در تامین امنیت

11:08 - 14 تير 1396
کد خبر: ۳۲۵۷۳۵
دادستان کل کشور با اشاره به ناکارآمدی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: از ستاد مبارزه با مواد مخدر، معجزه ای ندیدیم و این ستاد امامزاده بدون معجزه است.
ستاد مبارزه با مواد مخدر امامزاده بدون معجزه است/ تلاش افتخار آمیز نیروی انتظامی در تامین امنیتبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، حجت الاسلام والمسلمین محمد منتظری در همایش روسای پلیس آگاهی کشور با اشاره به لزوم توجه به نحوه تشکیل پرونده های قضائی ، اظهار داشت: آموزش نیروها برای صحیح عمل کردن به روش های قضائی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ در دستگاه قضا شاهد هستیم کسی که رشته تحصیلی اش حقوق است پس از طی کردن دوره کارآموزی، هنگامی که در پشت میز قضاوت می نشیند از تجارب عملی برخوردار نیستند و باید در میدان عمل تجربه کسب کند، لذا این موضوع نیز در پلیس آگاهی هم مطرح است.

وی به اهمیت موضوع بازجویی، تحقیق و کار قضائی اشاره کرد و خطاب به روسای پلیس آگاهی گفت: اگر شما و زیر مجموعه تان کاری که باید انجام شود را در چارچوب مقررات و قوانین انجام ندهید؛ اولین نتیجه آن به خود ما بر می گردد .به گونه ای که ما را آلوده می کند؛ اگر در برخوردها و نیز در عرصه تحقیقات از حد و مرز لازم فراتر برویم چگونه می توانیم جواب خدا را داده و نیز چگونه می خواهیم پاسخ هتک حرمت از یک مسلمان را بدهیم. همانگونه که وظیفه برخورد با مجرم و جرم داریم و این مسئله بسیار اهمیت دارد به همان اندازه اگر یک سری موازین و مقررات را رعایت نکنیم قطعا دچار مشکل  خواهیم شد.

دادستان کل کشور خطاب به روسای پلیس آگاهی گفت: بر اینکه چه مسئولیت سنگینی بر عهده دارید واقف هستیم و اگر به این موضوع توجه نکنیم، ممکن است همچون شایع شدن یک بیماری ، دچار مشکل شویم.

منتظری ادامه داد: چندی قبل رئیس دادگستری تهران گزارشی به من داد که موضوع برخورد با کسانی بود که گرفتار برخی رفتارهای غلط شده بودند. هر لحظه امکان وقوع اتفاق و خطر وجود دارد و باید هر لحظه به دنبال افزایش کنترل‌های درونی باشیم و به شما می‌گویم که انسان در هیچ مرحله‌ای مصون نیست.

دادستان کل کشور بر سلامت نفس و محیط کاری تأکید کرد و افزود: من و شما در مراحل تحقیق و بازجویی همچون پزشکانی هستیم که با بیماری های طاعون و وبا مواجهه می باشیم؛ لذا جامعه از ما انتظار دارد که در ایجاد یک محیط سالم تلاش کنیم و خواست عموم مردم این است تا محیطی سالم و امن داشته باشیم، زیرا امنیت جامعه به دست شما عزیزان تأمین می شود.

منتظری ادامه داد: نیروی انتظامی مسئول ایجاد امنیت در جامعه است البته دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی نیز این مأموریت را انجام می دهند؛ لذا بایستی این هم افزایی میان دستگاه های مختلف ایجاد شود و خواست عمومی تحقق پیدا کند .

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در فراهم کردن بسترهای امنیت در جامعه گام های افتخارآفرینی داشته و گزارش های گوناگونی از اقدامات ناجا و دیگر دستگاه ها در این رابطه به دست ما رسیده است؛ نقش نیروی انتظامی در ایجاد امنیت بسیار ستودنی است.

دادستان کل کشور عدم وجود اراده و عزم جدی در برخورد با قاچاق کالا را بزرگترین علت عدم موفقیت در مقابله با این پدیده شوم دانست و گفت: از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نه تنها معجزه ای ندیدیم بلکه امروز شاهد ناکارآمدی آن نیز هستیم.

منتظری ادامه داد: در این حوزه هم ما یک امامزاده‌ای داریم به نام ستاد مبارزه با مواد مخدر که البته باید بگوییم این ستاد هم امامزاده بدون معجزه است. البته نمی‌گوییم که این ستاد کاری نکرده است، اما ستادی با این همه عرض و طول که رئیس جمهور در صدر آن قرار دارد، معجزه‌ای نکرده و جای کار بیشتری وجود دارد.  ما باید در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر حواسمان را بیشتر جمع کنیم چون هر دوی اینها دارد به ما ضربه می‌زند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *