رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احیای برنامه هفت، رنگین کمان و پخش در جستجوی آرامش / ۴۳۱ فیلم سینمایی و ۹ سریال داخلی تولید می‌شود

15:31 - 11 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۷۲۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
در نشست خبری معاون سیما به تولید ۴۳۱ فیلم سینمایی و ۹ سریال داخلی اشاره شد و از احیای برنامه‌های رنگین کمان، هفت و پخش در جستجوی آرامش سخن گفته شد.
احیای برنامه رنگین کمان و پخش در جستجوی آرامش / ۴۳۱ فیلم سینمایی و ۹ سریال داخلی تولید می شودبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست خبری مرتضی میرباقری معاون سیما همراه با مدیران شبکه های مختلف برگزار شد.

مرتضی میرباقری معاون سیما در این مراسم گفت: تصمیم ما بر این است که در کنار مناسبت های دینی و ملی، تابستان را هم به عنوان یک مناسبت مهم و بزرگ در نظر بگیریم چون در این ایام تقریبا یک فرصت ۱۰۰ روزه و تعطیلات برای دانشگاه ها و مدارس داریم.

وی ادامه داد: ما برنامه های مختلفی را طراحی کردیم که بخشی به ظرفیت های فرهنگی و تاریخی کشور می پردازد. همچنین برنامه هایی که رویکرد نشاط و امید دارند نیز جزو اولویت هایمان است و در این راستا ده ها برنامه تولید شده اند.

معاون سیما همچنین عنوان کرد:‌ ما شبکه هایی مثل کودک و نوجوان و کانال ورزش و یا شبکه نسیم را داریم که به صورت ساختاری و موضوعی برنامه ها و فیلم و سریال هایی مختص نوجوانان دارند ولی علاوه بر اینها شبکه های دیگر نیز به صورت متنوع به مسایل مربوط به جوانان و نوجوانان در ساختارهای مستند، ترکیبی، مسابقه و... می پردازند.

به گفته وی، ۴۳۱ فیلم سینمایی و ۹ سریال تولید داخلی در ۲۱۶ قسمت و ۱۱۰۶ قسمت مسابقه برای تابستان ۹۶ در نظر گرفته شده است.

میرباقری تاکید کرد: در زمینه سریال های تولید داخل تصمیم ما این است که سه شبکه نسل اول ما به تولید سریال بپردازد و اگر بیشتر شود چهار سریال خواهد شد. سیستم ما به گونه ای طراحی می شود که ۴۰ سریال در حال ساخت در هر سال داشته باشیم به گونه ای که در هر ماه در بعضی مقاطع ۳ سریال و بعضی مقاطع ۴ سریال در حال پخش داشته باشیم.

زین العابدین مدیر شبکه 5 سیما نیز اظهار کرد: به زودی سریال "در جستجوی آرامش" به کارگردانی سعید سلطانی روی آنتن می رود و قرار است دو شب در هفته پخش شود.

وی تصریح کرد: همچنین سریال "لژیونر" نیز سه شب در هفته میهمان مخاطبان تلویزیون خواهد شد. برنامه رنگین کمان نیز از هفته آینده روی آنتن می رود.

پورمحمدی مدیر شبکه 3 همچنین گفت: چند برنامه ورزشی و برنامه طبیب در تابستان روی آنتن شبکه سه می رود. برنامه هفت به زودی روی آنتن می رود. وی اما در پاسخ درباره مجری برنامه با شوخی بیان کرد که من پیر شده ام و نام مجری در خاطرم نیست.

جعفری جلوه مدیر شبکه دو نیز در این نشست به بازگشت بعضی برنامه ها اشاره و بیان کرد: «نگو که نگفتی» و سری جدید «تصویر زندگی» از جمله برنامه های ما است. سری جدید «ورزش از نگاه دو» نیز بعد از دو سال به شبکه می آید. «تصویر زندگی» نیز که از برنامه های با قدمت ماست از مردادماه به شبکه بازمی گردد.

وی درباره سریال ها نیز گفت: از هفته دوم مرداد سریال تولیدی «گمشدگان» را روی آنتن می بریم و سریال «یحیی» از نیمه شهریور آغاز می شود که تا هفته دفاع مقدس طول می کشد.

علیرضا برازش درباره برنامه های شبکه یک عنوان کرد: ما تغییری در کنداکتور داده ایم که «فرمول یک» با توجه به رسیدن به فصل تابستان، عصرها پخش می شود. همچنین مدتی است که برنامه «سینما یک» نیز به شبکه بازگشته است. همچنین به زودی دوره جدید مسابقه «دستپخت» روی آنتن می رود.

وی ادامه داد: برنامه های شبانه ما مدتی به خاطر ماه رمضان روی آنتن نبود که دوباره شروع می شود. همچنین در باکس سریال اکنون سریال «ایستاده در غبار» پخش می شود و بعد از آن سریال «پرستاران» را داریم و سپس «پرواز در ارتفاع صفر» روی آنتن می رود.
محمد احسانی درباره برنامه های شبکه نسیم گفت: برنامه «خندوانه» تا پایان تابستان و «دورهمی» تا انتهای مرداد روی آنتن می رود. و سپس یک مجموعه برنامه برگزیده در شهریور از «دورهمی» پخش می شود و حراجی هم از آثار موزه دورهمی داریم.

وی افزود: برنامه های جدیدی از جمله «دلویزیون» با اجرای باربد بابایی، سری جدید «کتاب باز» با اجرای سروش صحت و همچنین «وقتشه» با اجرای کامران تفتی را داریم. همچنین سریال «سفر در خانه» به کارگردانی بهمن گودرزی و نویسندگی علی مسعودی را داریم که اکنون در حال تولید است.

محمد سرشار مدیر شبکه کودک نیز با اشاره به تعاملاتی که با ترکیه برقرار کرده اند، عنوان کرد: هم اکنون در بازار فیلم در اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی آثاری داریم.

وی افزود: با دستور معاون سیما مرکز سیمافیلم بخشی از ظرفیت خود را روی کارهای رئال نمایشی می گذارد که به همین منظور چهار مجموعه در دستور کار قرار گرفته است. ما مجموعه «بچه های ساختمان گل ها» را داشتیم که از نوروز امسال روی آنتن رفت و به دلیل شیوه جدید آموزش حجاب حاشیه هایی داشت و حالا سری جدید این برنامه هم پخش می شود.

سالم مدیر شبکه نوجوان گفت: ۱۳ مرداد ماه افتتاح رسمی شبکه امید است. همچنین برنامه هایی ورزشی برای نوجوانان داریم. همچنین برنامه «کارستان» و مسابقه هایی را هم در نظر  داریم و از دیگر فعالیت هایمان راه اندازی باشگاه امید است که تولیدکنندگان نوجوان در آن حضور دارند که طرحی مشابه «نیمرخ» است.

محمدزاده مدیر شبکه قرآن نیز بیان کرد: برنامه «اسرا» به زودی کلید می خورد. برنامه «زبان قرآن» به صورت عمومی و ساده تولید شده است که جنبه آموزشی دارد و به زودی روی آنتن می رود. برنامه ای هم با نام «نیمرخ» داریم که از امروز روی آنتن می رود.

احمد سفیدی مدیر شبکه سلامت هم در این نشست عنوان کرد: ما چند عنوان برنامه طراحی کرده ایم از جمله یک مسابقه خانوادگی در ۱۰۰ قسمت و همچنین برنامه «حال خوب» که در حوزه روانشناسی است. همچنین برنامه «این یک بازی است» خانوادگی است که در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی تولید می شود. برنامه «لوتوس» و «من یک چاق خوشحال هستم» و «تولد یک پروانه» از دیگر برنامه های جدید ما هستند.

رمضان نژاد مدیر شبکه افق در این نشست گفت: برنامه «جهان آرا» که پیش از این سه شب در هفته پخش می شد یک شب دیگر هم به آن اضافه می شود. همچنین فصل جدید برنامه «خونه به خونه» را داریم. چندین مستند هم داریم و برنامه «هوای تازه» که به مسایل زیست محیطی می پردازد نیز روی آنتن افق می رود.

سلیم غفوری مدیر شبکه مستند اظهار کرد: برنامه های ما در تابستان صرفا یا مستند است و یا با موضوع مستند. مجموعه «مادران ایران» را با موضوع بانوان و خانواده داریم و در مجموعه «به اضافه مستند» جدیدترین مستندها را بررسی می کنیم. همچنین به شکل روزانه یک مستند علمی ساعت ۱۶ پخش می کنیم و فصل دوم جشنواره مستند را تابستان روی آنتن داریم که روزهای زوج پخش می شود.

رضا پورحسین مدیر شبکه چهار نیز در سخنانی گفت: سری جدید تله تئاترهای شبکه چهار از مهرماه روی آنتن می رود.

وی در تشریح برنامه های تابستان شبکه چهار سیما، با تاکید بر نگاه جدی تلویزیون و شبکه چهار به کتاب به برنامه «پاراگراف» اشاره کرد که از شب گذشته پخش خود را آغاز کرده است.

پورحسین همچنین از آغاز برنامه «رصد مجازی» که درباره فضای مجازی است و یک مسابقه علمی  جدید با عنوان «آدرنالین» از ۱۲ مرداد ماه خبر داد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *