این مواد غذایی میگرن را ضربه فنی می کنند!

20:12 - 10 تير 1396
کد خبر: ۳۲۴۴۳۵
اسیدهای چرب امگا-3 که در ماهی یافت می شوند، عاملی کلیدی در کمک به کاهش یا از بین بردن علائم میگرن هستند.
این مواد غذایی میگرن را ضربه فنی می کنند!به گزارش گروه فضای مجازی؛ اسیدهای چرب امگا-3 که در ماهی یافت می شوند، عاملی کلیدی در کمک به کاهش یا از بین بردن علائم میگرن هستند. به طور ویژه، روغن ماهی بیشترین سود را در این شرایط دارد، زیرا می تواند به کاهش فشار خون و التهاب کمک کند.


آیا به این مساله شک دارید که رژیم غذایی شما در شکل گیری سردردهایتان نقش دارد؟ این شک چندان بی اساس نیست، زیرا مشخص شده است برخی مواد غذایی می توانند در بروز میگرن تاثیرگذار باشند و همچنین برخی مواد غذایی دیگر اثری متضاد را موجب شوند.

در شرایطی که روش های درمانی دیگری برای میگرن وجود دارند، تنظیم رژیم غذایی می تواند تفاوتی بزرگ در شدت علائم میگرن ایجاد کند. در ادامه با برخی مواد غذایی که به طور منظم باید در برنامه غذایی شما جای داشته باشند تا میگرن را کاهش دهند، بیشتر آشنا می شویم.

سبزیجات برگدار تیره

اسفناج به طور خاص از محتوای بالای ویتامین های B2 و B6 و همچنین، اسیدهای چرب امگا-3 بهره می برد که ثابت شده است در کاهش میگرن موثر هستند. ویتامین B2 که به نام ریبوفلاوین نیز شناخته می شود می تواند به کاهش تکرر، شدت و مدت زمان سردرد کمک کند.

از دیگر سبزیجات با اثری مشابه می توان به کلم کیل، برگ های همیشه بهار، آروگولا، برگ های چغندر و کاهو اشاره کرد. هنگامی که در پی بهترین سبزیجات برای کنترل میگرن هستید، به خاطر داشته باشید که نمونه هایی با رنگ سبز تیره‌تر از ارزش تغذیه ای بالاتری برخوردار هستند.

ماهی

اسیدهای چرب امگا-3 که در ماهی یافت می شوند، عاملی کلیدی در کمک به کاهش یا از بین بردن علائم میگرن هستند. به طور ویژه، روغن ماهی بیشترین سود را در این شرایط دارد، زیرا می تواند به کاهش فشار خون و التهاب کمک کند. به همین دلایل، روغن ماهی برای حفظ سلامت قلب نیز بسیار مفید است.

ماهی های سالمون، تن، و خال مخالی از بهترین منابع برای روغن ماهی هستند. با این وجود، پیشنهاد می شود که پس از مشورت با پزشک از مکمل های روغن ماهی استفاده شود، زیرا احتمال آلودگی ماهی با جیوه وجود دارد. مکمل های روغن ماهی در اشکال مختلف در دسترس هستند.

غلات کامل

برای کنترل میگرن باید افزودن غلات کامل به رژیم غذایی خود را مد نظر قرار دهید، زیرا محتوای فیبر و ویتامین های آنها به تثبیت قند خون کمک می کنند. سطوح پر نوسان قند خون می توانند موجب شکل گیری سردرد شوند. مصرف غذاهایی مانند نان، برنج و پاستای سفید را کنار بگذارید، زیرا همگی غلات پردازش شده هستند. همچنین، به واژه «غنی شده» روی بسته بندی ها توجه داشته باشید.

هنگام خرید مواد غذایی مانند نان یا پاستا، نمونه های تهیه شده از غلات کامل را مد نظر قرار دهید. از دیگر نمونه ها می توان به برنج قهوه ای، جو دوسر و حتی ذرت بوداده اشاره کرد.

مغزهای خوراکی و دانه ها

مشخص شده است که مواد غذایی کوچکی مانند مغزهای خوراکی و دانه ها اثر بزرگی بر میگرن های شما دارند. به عنوان مثال، دانه های آفتابگردان یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه محسوب می شوند. مصرف کافی از این ماده غذایی در روز به تامین ویتامین E، اسیدهای چرب و منیزیم کمک می کند.

از دیگر دانه های توصیه شده می توان به دانه های کتان، دانه های چیا، و دانه های کنجد اشاره کرد. در همین حال، منابع مختلف به این نکته اشاره داشته اند که بادام جایگزینی خوب برای قرص سردرد است. بادام حاوی سالیسین است که در برخی از مسکن های بی نیاز از تجویز پزشک نیز یافت می شود.

گوشت قرمز

اگر از میگرن رنج می برید، مصرف گوشت های خشک شده، دودی یا نمک سود باید کنار گذاشته شود، زیرا آنها محرک میگرن هستند. با این وجود، در شرایطی که گوشت قرمز گاهی اوقات از شهرتی بد برخوردار شده است، اما می تواند راه حلی برای سردردهای میگرنی شما باشد.

در همین راستا، مصرف گوشت های تهیه شده از دام هایی که با علف تغذیه شده اند، توصیه شده است. گوشت قرمز از محتوای بالای کوآنزیم Q10 (CoQ10) و همچنین، ویتامین B2 سود می برد که می توانند به کاهش میگرن کمک کنند.

تخم مرغ

در مورد تاثیر تخم مرغ بر میگرن اختلاف نظر وجود دارد. برخی منابع تخم مرغ را یک ماده غذایی خوب برای کاهش میگرن عنوان کرده اند، زیرا از محتوای بالای ویتامین B بهره می برد. دو تخم مرغ بزرگ می توانند 24 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه ریبوفلاوین را تامین کنند.

در مقابل، منابع دیگر تخم مرغ را محرک میگرن می دانند. محتوای اسید گلوتامیک موجود در سفیده تخم مرغ که ظاهرا یک محرک میگرن است، از جمله دلایل این مساله عنوان شده است. توصیه ما این است: اگر تا پیش از این تخم مرغ مصرف نمی کردید، مصرف این ماده غذایی برای چند روز و بررسی نتایج و این که آیا اثر مثبتی بر کاهش میگرن داشته است را مد نظر قرار دهید. از سوی دیگر، اگر تخم مرغ مصرف می کنید، به مدت چند روز مصرف آن را قطع کرده و تفاوت ها را بررسی کنید.

چای

همه خوراکی هایی که مصرف می کنیم حالت جامد ندارند و بر همین اساس، نمی توان قدرت شفابخشی چای را نادیده گرفت. چای، از جمله دو نوع چای نعناع بیابانی و چای زنجبیل، می توانند به کاهش علائم بد مرتبط با میگرن کمک کنند.

چای نعناع بیابانی می تواند ناراحتی معده ناشی از میگرن را تسکین دهد و باید به این نکته توجه داشت که دستگاه گوارش و مغز اتصالی پیوسته دارند. همچنین، مطالعات نشان داده اند که چای زنجبیل می تواند به اندازه داروی سوماتریپتان که برای کاهش درد میگرن تجویز می شود، موثر باشد.
 
 
منبع: عصرایران
 
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *