اعتراض کانون سردفتران ودفتریاران به بانک ملی/ دستگاه‌های POS دفاتر قطع است!

11:39 - 16 تير 1393
کد خبر: ۳۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از اعتراض جدی این کانون به بانک ملی برای قطعی چند روزه سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسنادرسمی خبر داد.

: رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از اعتراض جدی این کانون به بانک ملی برای قطعی چند روزه سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسنادرسمی خبر داد.

به گزارش ، محمدرضا دشتی اردکانی، با بیان اینکه سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه (pos) در دفاتر اسناد رسمی از روز سه‌شنبه گذشته 10 تیرماه تاکنون با اختلال و قطع مکرر روبرو بوده است،‌گفت: در نامه‌ای به عبدالناصر همتی،‌ مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرده‌ایم از آن جا که ناکارآمدی و ضعف سیستم دستگاه‌های pos مستقر در حدود 7 هزارو 400 دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور جهت واریز وجوه عمومی و حق‌التحریر سردفتران، به کرّات به آن بانک و شرکت سامان الکترونیک به عنوان مجری طرح منعکس شده است، اما تا این تاریخ نه تنها در جهت پاسخگوئی و بهبود سیستم اقدامی به عمل نیامده، بلکه با اختلال و قطع مکرر این دستگاه‌ها در ساعات اداری روبرو بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سه روز دهم، یازدهم و دوازدهم تیرماه سال جاری عملا کار تنظیم روزانه 50 هزار سند رسمی در کشور به دلیل قطعی سامانه مذکور متوقف ماند، ‌ادامه داد: این اختلال امور اداری و اجرایی بیش از 150 هزار نفر از مردم را مختل کرد، به نحوی ‌که اعتراض عموم مراجعین به دفاتر اسناد رسمی را در پی داشت و در صورت ادامه این وضع اسفناک، اعتراض عمومی اجتماعی دور از ذهن نخواهد بود.

دشتی اردکانی با بیان اینکه در برخی موارد بعضا مردم گمان می‌کنند که کار آنها از سوی شخص سردفتر و یا کارکنان دفاتر اسنادرسمی انجام نمی‌شود، اضافه کرد: در این راستا باید تاکید کنم که همکاران ما در دفاتر اسنادرسمی همانند گذشته دغدغه انجام امور مردم را به بهترین نحو دارند و تنها به دلیل قطعی سامانه‌ای که اتصال یا رفع نقص آن با دفاتر و یا حتی کانون نیست، موفق به تنظیم اسناد نشده‌اند. به جرات اعلام می‌کنم که کوتاهی از سوی دفاتر اسنادرسمی صورت نگرفته است.

رئیس کانون سردفتران ودفتریاران اظهار کرد: زندانی آزاد نشده، دانشجوی به موقع ثبت‌نام نشده و فرصت تحصیلی از دست داده، معامله به موقع ثبت نشده و مطالبه وجه التزام‌های توافق شده در معاملات و کشیده شدن این اختلاف به محاکم دادگستری، عدم ترخیص به موقع کالاها در گمرکات و ایراد خسارات به صاحبان کالا، عدم گشایش اعتبار به موقع شرکت‌های تولیدی وام گیرنده و ایراد خسارات تأخیر گشایش LC به آنها، سرگردانی هزاران هزار مسافر داخلی و خارجی؛ شاید تنها بخشی از خسارات وارده باشد. این اتلاف وقت و تاخیر در انجام امور افراد در دفاتر اسناد رسمی، فقط به عنوان نمونه‌هایی اندک از موضوعاتی است که روزانه در دفاتر اسناد رسمی کشور به علت ناکارآمدی سیستم pos و بی‌توجهی گردانندگان آن و عدم تنظیم سند مردم، قابلیت اجراء نیافته است.

وی در پایان تاکید کرد: ما از سوی کانون سردفتران و دفتریاران مراتب را به بانک ملی و شرکت واسطه سامان الکترونیک اعلام کرده‌ایم و امیدواریم در اسرع وقت شاهد برطرف شدن مشکلات و تکرار نشدن آن باشیم. این دو بخش با توجه به شرایط پیش آمده باید پاسخگوی قانونی مطالبات میلیاردها میلیارد خسارات وارده به مردم، سردفتران، دفتریاران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی باشند و عواقب ناگوار هرگونه اعتراض عمومی، اجتماعی و سیاسی انعکاس این ضعف در کشور که دور از ذهن نیست متوجه مسئولین آن بانک خواهد بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *