سایت «پیشخوان پیشگیری» به زودی در دسترس مردم قرار می‌گیرد

12:39 - 07 تير 1396
کد خبر: ۳۲۳۴۸۴
ارتقای آگاهی‌مداری و رشد آگاهی‌های عمومی در امر پیشگیری از جمله اقداماتی بود که با ماهیت قضایی در دو سه سال اخیر بیش از گذشته به آن پرداخته شد، به طوری که یکی از اهداف کلان معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با همین عنوان در حال پیگیری است و اکنون معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ضمن بیان گزارشی از اقدامات اخیر، برخی از برنامه‌های در پیش روی این معاونت را تشریح کرد.
سایت «پیشخوان پیشگیری» به زودی در دسترس مردم قرار می‌گیرد
به گزارش گروه فضای مجازی ، محمدباقر الفت با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در جهت رشد آگاهی‌های عمومی توسط معاونت اجتماعی قوه قضاییه اظهار کرد: به طور کلی معاونت پیشگیری برای مقوله رشد آگاهی‌های عمومی، دفتری جداگانه دارد که به واسطه آن، برنامه‌های مفصلی را تهیه و تدوین کرده است.
 
وی افزود: برخی از این برنامه‌ها در سال ۹۵ محقق و اجرایی شد و ادامه آن را در سال جاری هم شاهد خواهیم بود.
 
الفت گفت: یکی از این اقدامات صورت گرفته، برگزاری جلسات شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و افکارسنجی بود که یک سال قبل نخستین جلسه آن بعد از تعیین اعضا، برگزار شد و تا کنون هم به بسیاری از مبانی پیشگیری ورود کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: همچنین جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها با شعار «پیشگیری از جرم یک مسئولیت اجتماعی» از اقدامات دیگری بود که توسط دبیرخانه شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در سال گذشته برگزار شد و بازخورد خوبی داشت.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: حضور این معاونت برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب سال گذشته نیز از دیگر اقدامات بود که در آن حدود هزار عنوان کتاب با مضمون پیشگیری به مخاطبان و علاقمندان حوزه کتاب معرفی و عرضه شد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات فوق، سایت خوبی با عنوان «پیشخوان پیشگیری» فعال شد تا مردم بتوانند از طریق آن به آگاهی‌های عمومی مورد نیاز خود دست یابند.
 
الفت در واکنش به این مساله که از قرار معلوم اطلاع‌رسانی‌ها ضعیف بوده که بسیاری از مردم از وجود این سایت بی‌اطلاع هستند نیز گفت: در حال حاضر این سایت، جستجوی عمومی ندارد و بعد از اینکه عده‌ای اقدام به هک کردن سایت‌های امنیتی و حکومتی کردند، مقداری محدودیت ایجاد شد؛ البته علی‌رغم نبود جستجوی عمومی برای تمام مردم، بارگذاری و ورودی اطلاعات به این سایت در حال انجام است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه اظهارات خود از اینکه سایت پیشخوان پیشگیری هر چه سریع‌تر بتواند از این مرحله عبور کرده و برای استفاده بهینه مردم در دسترس قرار گیرد، ابراز امیدواری کرد و نوید این اتفاق را در آینده نزدیک داد. وی یادآور شد: البته ناگفته نماند که مسئولان در معاونت پیشگیری آمادگی کامل را دارند، اما مسایل امنیتی و حفاظتی قوه قضاییه فعلا اجازه کار را نمی‌دهد.
الفت گفت: همچنین معاونت پیشگیری قوه قضاییه مجله‌ای دارد که تکمیل‌کننده این خدمات است و با توجه به تخصصی بودن این مجله، پخش عمومی و سراسری روی گیشه‌ها نمی‌تواند بازخورد بالایی داشته باشد. از این رو معاونت پیشگیری آن را در مراکز و سازمان‌های مرتبط توزیع می‌کند.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: در حال حاضر این مجله به مراکز و نهادهایی مانند دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که مراجعه مردم به آن در راس کار است یا ارایه این مجله به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مرتبط و اساتیدی که در این حوزه گرایش داشته و فعالیت می‌کنند، ارسال می‌شود.
 
به گفته معاون قوه قضاییه، مخاطب این نشریه، شرکای پیشگیری معاونت اجتماعی قوه قضاییه، دستگاه‌هایی که در اجرای برنامه‌ها با این معاونت شریک هستند، مراکز علمی که نیاز به اطلاعات به‌روز پیشگیری دارند، دانشجویان و طلاب هستند.
 
 
 
انتهای پیام/
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
 

برچسب ها: قوه قضائیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *