آقای تاج! حواس‌تان به فوتسال هست؟/ کفاشیان و سلیمانی در کمیته فوتسال چه می‌کنند؟

12:00 - 07 تير 1396
کد خبر: ۳۲۳۴۶۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
در هفته اول مسابقات لیگ برتر فوتسال دو دیدار لغو شد تا بار دیگر انتقادها از کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال بالا بگیرد.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، قرار بود چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتسال از روز گذشته (سه‌شنبه) آغاز شود و مدعیان قهرمانی برای کسب جام خیز بردارند اما در هفته اول مسابقات، دو دیدار لغو شد تا بار دیگر انتقادها از کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال بالا بگیرد.

طبق برنامه از پیش تعیین شده بنا بود فصل جدید لیگ برتر فوتسال از ساعت 18 روز گذشته با دیدار فرش‌آرا مشهد مقابل آذرخش بندرعباس شکل رسمی به خود بگیرد اما این بازی به علت حاضر نشدن آذرخش برگزار نشد.
 
همچنین پارسیان شهر قدس که امتیاز دبیری را در اختیار گرفته، قرار بود امروز (چهارشنبه) به مصاف شهرداری ساوه برود که به دلیل عدم تکمیل مدارک، این بازی هم به تعویق افتاد تا لیگ برتر فوتسال در اولین روز با حاشیه‌هایی روبرو شود که در شأن بالاترین سطح مسابقات داخلی این رشته نیست.

فوتسال موفق‌ترین رشته تیمی ایران محسوب می‌شود که توانسته برای اولین بار در تاریخ روی سکو برود و عنوان سومی جهان را کسب کند اما تیم ملی که باید از لیگی پویا و منظم تغذیه شود حالا شاهد لغو بازی‌ها و البته کنار کشیدن برخی تیم‌های سرشناس است.

تیم فوتسال دبیری تبریز که سال گذشته عنوان قهرمانی لیگ برتر را با اختلاف تنها یک امتیاز از دست داد، در اعتراض به سیاست‌های مسئولان کمیته فوتسال از لیگ برتر کنار کشید و امتیاز خود را واگذار کرد تا از جذابیت مسابقات کاسته شود.
 
علی کفاشیان، رئیس پیشین و نایب‌رئیس کنونی فدراسیون فوتبال که سرپرستی کمیته فوتسال را بر عهده دارد در این مدت عملکرد مطلوبی نداشته و از سوی مسئولان باشگاه‌ها متهم به انفعال شده است.

کاظم سلیمانی، سرپرست دبیری کمیته فوتسال هم مورد انتقاد شدید فوتسالی‌ها قرار دارد و مدیران باشگاه دبیری تبریز بارها صراحتا علیه او موضع گرفتند. حالا با لغو دو دیدار در هفته نخست لیگ برتر بار دیگر انتقادها شدت گرفته و البته مسئولان کمیته فوتسال هنوز پاسخگو نبوده‌اند.

در این میان بیشترین ضربه را تیم ملی فوتسال خواهد خورد که پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و کسب عنوان سومی در مسابقات جام جهانی 2016 کلمبیا باید با قدرت بیشتری خود را برای دفاع از عناوین مهیا کند. این در حالی است که با انصراف تیم‌ها و لغو بازی‌ها، طبیعتا بازیکنان آماده‌ای به تیم ملی تحویل داده نمی‌شوند و کار محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی سخت‌تر خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *